Mikä on sopiva pituus ensitreffeille?
Kyse on treffeistä sellaisten ihmisten välillä, jotka eivät ole ennen tavanneet luonnossa tai jotka eivät tunne entuudestaan, ovat esimerkiksi jutelleet vähän baarissa.
Toisessa keskustelussa sanottiin että suurin piirtein puoli tuntia, jopa varttia ehdotettiin, mutta minun mielestäni se on liian lyhyt aika. Itse suosin koko illan viettämistä yhdessä.
Olen käynyt useilla treffeillä mm. tinderin kautta, nyt minulla on ollut vajaan vuoden ajan miesystävä. Useat treffeistäni ovat sijoittuneet rauhalliseen baariin (saa tuopin ja rauhallinen valaistus ja tunnelma, muttei mikään meluisa tanssibaari täynnä ihmisiä).
Itse ainakin olen niin ujo, etten pysty tuollaisessa 20 minuutin ajassa rentoutumaan millään. Miehiäkin käsitykseni mukaan helposti ujostuttaa, tosin he osoittavat jännityksen useammin rehvakkuutena ja viihdyttämisenä (kun taas minä en uskalla sanoa mitään ja punastelen). Aika armotonta tehdä kenestäkään päätelmiä puolen tunnin perusteella, etenkin jos tämä henkilö on oikeasti sinusta kiinnostunut ja juuri siksi jännittää ja möläyttää jotain.
Empiiriset tutkimukseni osoittavat, että lopputreffeistä tunnelma ja keskustelu ovat paljon paremmat ja sujuvammat. Ihmiseen tulee enemmän syvyyttä ja hänen persoonaansa alkaa ymmärtää. Löytyy lisää yhteistä ja hyviä puolia.
Ja suoraan sanottuna itse pidän ihmisiin tutustumisesta, siinä oppii aina jotain uutta ja on aina kokemusta rikkaampi.
Kommentit (8)
Käykää vaikka rauhallisella kävelyllä.
Sen pituinen kun vielä riittää asiaa ja molemmilla on aikaa.
Minusta pari tuntia. Siinä ajassa ehtii kyllä huomata, toimiiko homma vai ei. Jos huomaa heti ettei se toimi, on kiusallista joutua pitämään seuraa toiselle koko illan. Siinä tulee vahdittua, ettei vaikuttaisi liian kivalta ja hauskalta, ettei toinen ihastu, kun itse ei ole ollenkaan ihastunut. Toisaalta ei halua olla epäkohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Empiiriset tutkimukseni osoittavat, että kolmannen tuopin jälkeen tunnelma ja keskustelu ovat paljon paremmat ja sujuvammat. Kuudennen tuopin kohdalla ihmiseen tulee enemmän syvyyttä ja hänen persoonaansa alkaa ymmärtää. Löytyy lisää yhteistä ja hyviä puolia.
Tunnista pariin. Eli kahvikupillisen ja tarvittaessa santsikupillisen verran. Tai lasillinen ja toinen jos tuntuu että juttua riittää.
Uuden ihmisen kanssa, jos tahtoo nähdä toistekin, kannattaa pitää kevyenä eikä mennä heti liian henkilökohtaisuuksiin ja syvälle. Näin mulle ainakin on toiminut, ne muutamat ensitreffit mitkä oon onnistuneesti käyny. Sit on kiva jatkaa seuraavilla treffeillä tutustumista.
Epäonnistuneet treffit oli ne joissa toinen oletti että vaikka puhuttiin yksistä päädyttäis viettämään ilta ja yö yhdessä, no hän ei välttämättä mitään pitempiaikaista suunnitellutkaan...
190 / 20 cm miehelle.