Kysy miljonääriltä
Kommentit (33)
Oletko laittanut Tallinnassa isomman ?
Jos oikeasti olisit miljonääri, miksi roikut vauvapalstalla?
>Mitä kuuluu Fennoskandiaan?
Sori, tuo kysymys on osoitettu yhteisölle, ei minulle.
Fennoskandia on suuremman poppoon sopimusjuttu, joten en vaan pysty tuohon vastaamaan ilman että keskustelu lähtee irti otsikosta.
Vastaan mielelläni mitä mulle kuuluu, mutta en copy/pasteta wikipediaa.
Voisitko antaa osan minulle? Tiedäthän että jaettu ilo on moninkertainen ilo?
njk,jn b kirjoitti:
Oletko laittanut Tallinnassa isomman ?
En oo oikeasti koskaan käynyt Tallinnassa.
Duunijuttuja sinne suuntaan ei ole, ajantappona pikkasen likeisyys pelottaa, tällä siis tarkoitan sitä että ne idylliset terassit antimineen kuitenkin lienee aika kylmän tuulen pieksämiä jopa kesällä. Kun nyt kuitenkin sitä sub-polaarista ja isompi lutakko.
Kokeneemmat oikokkee.
Vierailija kirjoitti:
Peritty vai tienattu?
Pääoma raadettu. Sen jälkeen heleppoo, raha on anatomialtaan uraanin kaltainen juttu. Sitä kun saa kasaan sen kriittisen massan niin sen jälkeen käy ja kukkuu. Lähtee helposti käsistä.
Mut se massa, todella raadettu ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko antaa osan minulle? Tiedäthän että jaettu ilo on moninkertainen ilo?
Soot saanut jo. Mun lähde- ja pääomaverot ylittää oman kulutukseni.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olisit miljonääri, miksi roikut vauvapalstalla?
Kaipaan vuorovaikutusta, eli juttuseuraa sillee niinku maanläheisesti ilmaistuna.
Yxs waan kirjoitti:
Eix kukaan?
En siis sillä että elvistellä haluaisin tai jotain, oon vaan kavunnut ryysyistä rikkauksiin ja tiedän että toimintamallinnusmahdollisuudet niiltä jotka sinne jonnekkin ovat tiensä jo auranneet, on aika kannustavaa.
Vähän kuin mehupiste hiintolenkillä.
Toimintamallinnusmahdollisuudet? Hä?
Tuoko muaallinen mammona iloa elämään toisin sanoen oletko onnellisempi nyt rikkaana kuin köyhänä?
Vierailija
</p>
<p>Toimintamallinnusmahdollisuudet? Hä?[/quote kirjoitti:Yritin vältellä termejä: roolimalli, menestyjä, esimerkki, etc...
Vierailija kirjoitti:
Peritty vai tienattu?
kupruntehnyt huijari neitsytsaarilta.
Miten löysit lähellesi ne oikeat ihmiset. Jos siis aloitit nollasta ei kukaan ollut kiinnostunut susta. Siis ei pääomaa ei mahdollisuutta velkaan. Mistä aloitit ihan vaan perusduunista?
Vierailija kirjoitti:
Tuoko muaallinen mammona iloa elämään toisin sanoen oletko onnellisempi nyt rikkaana kuin köyhänä?
Ehdottomasti.
Suurimpana tekijänä on huolettomuus.
Aivot toimii aina 100% teholla. Jos elämässä on huolia, niin huolet voivat viedä esim.20% käsityskyvystä ikävien asioiden käsittelyyn. On todella murhaavaa onnellisuuden kannalta, jos on umpikujassa tämän aivolohkon kanssa.
Tätä ominaisuutta ihmisessä ei ymmärtääkseni voi koskaan sammuttaa, ihminen on vaan rakennettu aina huolehtimaan tulevaisuudesta, mutta miten se ilmenee, voi olla kovinkin antoisa juttu.
Kun on vapautettu välittömän arjen pikku haasteista, tämä 20% siirtyy ratkomaan ongelmia toisaalle, eli puurtamaan jonkun uuden, isomman, pidemmän aikahorisontin ongelman ratkomiseen.
Voi terve mitä onnea on kun pystyy sillä ominaisuudella joka ennen eilistä pelkäsi, keksimään jotain mikä mikä parantaa elämää viiden vuoden päästä merkittävästi. Keksimään ratkaisun ongelmaan, jota ei välttämättä oikeasti koskaan omassa elämässä edes ollut, johtuen sen aiemmasta suppeasta tapahtumahorisontista.
Toinen hyvin tärkeä asia itselleni on kyky nauttia pienistä asioista.
Aiemmin sparttalainen elämäntyyli ei ollut suurinta onnea, koska en rehellisesti-rehellisesti pystynyt tietämään onko se rehellisesti-rehellisesti mun juttu.
Nyt kun pystyn valitsemaan tuhansien asioiden joukosta täysin vapaasti, se vaatimaton juttu josta ennen iloa sain, on kokenut lapsuuden renesanssin, koska tiedän että olen sen valinnut suurimpana onnellisuuden lähteenä.
Mun elämä ei ulkoisesti ole muuttuunut merkittävästi, mutta sen tuottama ilo on. Vaatimaton elämä on ylellistä, vain jos pystyn sen vapaaehtoisesti valitsemaan. Jos joutuisin viettämään elämääni ulkoisen pakon seurauksena, kärsisin tod.näk. aivan v*tust*.
Tästä nyt sitten voisi kokonaisen opuksen väkrätä, joten alustavasti tähän.
Onko perusilmeesi muuttunut? Julkisuudessa todella rikkailla ihmisillä on monesti sellainen itsevarma/itsetyytyväinen ja jotenkin rauhallisempi ilme jos vertaa tavalliseen talluraan joilla monesti takakireä/vakava ilme. En tiedä ovatko muut huomanneet tälläosta?
Vierailija kirjoitti:
Miten löysit lähellesi ne oikeat ihmiset. Jos siis aloitit nollasta ei kukaan ollut kiinnostunut susta. Siis ei pääomaa ei mahdollisuutta velkaan. Mistä aloitit ihan vaan perusduunista?
Juurikin perusduunista.
Mun elämään osu tod.näk. se kaikkein suurin mullistus, mitä sitten ristiretkien näillä nurkin. Eli tuo EMU-jäsenyys.
Aiemmin Suomi siis oli insestinen talous jossa pankit oli markkinat, kun tuo EU-himmeli tänne tuprahti niin pankit muuttuivat pääsyksi markkinoille.
Kovasti arvelin että kyseessä on saman kaltainen juttu kuin CCCP:n romahdus ja niinhän se sitten oli.
Suomen markka siis oli anatomialtaan hyvin identtinen nykyisen Nigerian nairan kanssa, menetti arvoaan nopeasti ja ei kelvannut kotikontuja pidemmällä.
Suljetussa Suomessa rahat oli vielä lakiteknisesti torpattu, eli kaltaiseni tavikset sai sijoittaa rajojen ulkopuolelle vain rahastojen kautta etc.
Mut sit, yks aamu palkka maksettiin planeetan supervaluutassa jonka arvoa tietoisesti puolustettiin, kelpasi koko mollukan maapinta-alalla ja jonka siirtelyyn paikallisviranomaiset eivät pystyneet laittamaan mitään rajoituksia. Pysytyin vaan myymään palkan ylijäämäni eniten tarjoavalle.
Ajankohtaan osui vielä Kondratievin pitkän allon korkein kiima IT-tieteiden muodossa.
Aika oli hyvin konkreettisesti uusinta belle epoquesta, elin sen saman minkä aikalaiset 1900-luvun alussa. Maailmaan tuli yhtäkkiä uusia innovaatioita jotka räjäyttivät elintason käsiin. Sata vuotta takaperin se oli polttomoottori, mun aikana Interweppi.
Vierailija kirjoitti:
Onko perusilmeesi muuttunut? Julkisuudessa todella rikkailla ihmisillä on monesti sellainen itsevarma/itsetyytyväinen ja jotenkin rauhallisempi ilme jos vertaa tavalliseen talluraan joilla monesti takakireä/vakava ilme. En tiedä ovatko muut huomanneet tälläosta?
Kovasti, siis monessa asiassa.
Itse huomaan suurimmat muutokset allekirjoituksessani. Aiempi preussilainen teräslanka on muuttunut hyvin pullean pehmeäksi. Aiemmin siis toteutti pelkkää funktiota, mutta nyt koen moisen räkäisyn esteettisenä pahoinpitelynä ja kovasti kiinnitän huomiota siihen että jätän kädestäni jotain kaunista. Siis ihan itseni kannalta, haluan vaan piirrellä mahdollisimman kauniita kirjaimia.
Eix kukaan?
En siis sillä että elvistellä haluaisin tai jotain, oon vaan kavunnut ryysyistä rikkauksiin ja tiedän että toimintamallinnusmahdollisuudet niiltä jotka sinne jonnekkin ovat tiensä jo auranneet, on aika kannustavaa.
Vähän kuin mehupiste hiintolenkillä.