Siis voiko joku täysjärkinen oikeasti voida pahoin vaippaa vaihtaessaan?!
Usein kuulee näitä tapauksia. Poikkeuksetta miehiä. Parin viikon ikäiselle ei vaippaa saa vaihdettua ilman kakomisia.
Voiko olla, vai onko pelkkää filmiä?
Kommentit (30)
Kyllä minuakin ko homma ällöttää, ja välillä tulee yökkäysrefleksi.
T. Nainen
Joo, myönnän että kyökkä on melko herkässä kun vaihdan vaippaa.
-nainen, jolla kolme lasta-
Kyllä mäkin yökkisin jos haistelisin, mutta kun en haistele on ok. Isomman lapsen pökäleet on paljon kuvattavampia kuin se liisteri vauvan vaipassa.
En yleensä voi pahoin (melko hyvä sietokyky kaiken suhteen), mutta tällä hetkellä olen raskaana ja jostain syystä ulosteen haju saa aikaan melkoisen kuvotuksen, jolle en mahda mitään.
Kaikki meistä eivät pidä jätösten katkusta.
t. Nainen
Olen kyllä yrjönnyt vaippaa vaihtaessani..
T:kahden äiti
Menkäähän vaihtamaan vanhusten vaippoja ;)
Mulla tulisi ykä varmaan harva se päivä, jos joutuisin työn puolesta vaihtamaan kakkavaippoja. Se on pitänyt vain huomioida ammatinvalinnassa.
Omista lapsista selvisin, kun täysimetin puoli vuotta (kakka haisi creme fraichelta mikä oli ok) ja opetin sitten vessahätäviestinnällä pöntölle. Silti on välillä yökkäysrefleksi tullut, varsinkin kun lapsilla ollut vatsatautia.
Mies kakoo jo siitä kun koira oksentaa. Vaippojen lähelle ei edes mene.
Eli ilmeisen tussuja miehiä/naisia täällä. Voi pyhä jysäys. Miten ihmiskunta on ikinä voinut selviytyä!!
ap
Kyllä mua yököttää enkä voi sille mitään. Suun kautta yritän hengittää, mutta tuntuu, että paska maistuu silloin suussakin. Olen vielä pph ammatiltani, mutta lapsille en näytä, miten mua yököttää kakkavaippojen vaihtaminen. Hoidan heidät hyvin, vaikka kärsin tuosta osasta työssäni.
Ei mulla vielä se imeväisikäisen maitokakka pahaa tee mutta kun tulee muukin ravinto kuvioihin, niin hajukin muuttuu pahaksi. Mutta kaikista kamalin löyhkä lähtee kyllä melenasta (veriripuli). Itse sitä paskoneena säälin todella kaikkia sairaanhoitajia, jotka mun katkujen kanssa sai työskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ilmeisen tussuja miehiä/naisia täällä. Voi pyhä jysäys. Miten ihmiskunta on ikinä voinut selviytyä!!
ap
Kumma kyllä ihmiskunta on selviytynyt ja vielä keksinyt vesiklosetinkin. Jos kaiki olisivat yhtä reippaita kuin sä, varmaan olisi edelleen huoneen nurkassa reikä lattiassa vähän niin kuin Itä-Karjalassa ennen sotia. Nro. 10.
En minäkään ymmärrä miten herkkiä voi jotkut aikuisetkin olla.
Minkä takia av:lla viljellään niin paljon sanaa 'katku' hajun tilalla, ei vain ainoastaan tässä ketjussa? Voisitteko lopettaa sen hokemisen, varsinkin kun ette osaa käyttää sitä sanaa oikein?
katku
(palaessa syntyvä) epämiellyttävä kitkerä haju, (savunsekainen) käry. esim. Bensiinin katku. Pistävä maalin katku. Öljylämmittimestä leviävä katku.
Täytyy olla aika tampio, että kuvittelee katkun olevan hajun synonyymi. Paskanhajun kuvaamiseen se ei varsinkaan sovi.
Hyvin pienenkin voi opettaa potalle tai pienengysrenkaan päälle pöntölle. Meillä on puolivuotiaasta menty näin.
Ei juuri tarvitse yökkäillä.
Rintaruokinhalla olevan vauvan kakka ei herätä yökkäystuntemuksia.
siis ihan oikeastiko voi ällöttää oman vauvan /lapsen vaipan vaihtaminen?
Varsinkin kun miettii vaikka ihan jotain pientä vauvaa, jonka kakka on vain maitoa. Sitähän melkein vaikka söis!
Oon aina ajatellut, että se on vaan semmonen läppä, että yököttää.
Ja en vertaisi kyllä koiran oksennusta (hyi s*****a) oman lapsen kakkaan.
Miten se ihmiskunnan selvitymiseen vaikuttaa että yököttää, kunhan ne vaipat vaihdetaan? Ai niin, positiivisesti, ulosteällötys on luonnon keino ehkäistä ulosteperäisiä tauteja. Tulee kädet kuurattua kunnolla.
Filmiä se usein on. Ihan niinkuin vaimon
Päänsärkykin.