Siis voiko joku täysjärkinen oikeasti voida pahoin vaippaa vaihtaessaan?!
Usein kuulee näitä tapauksia. Poikkeuksetta miehiä. Parin viikon ikäiselle ei vaippaa saa vaihdettua ilman kakomisia.
Voiko olla, vai onko pelkkää filmiä?
Kommentit (30)
Työssä päiväkodissa olen kyllä pitänyt vaippojen vaihtamista kuvottavana. Kyllähän se rutiinilla ja mukavia jutellen tuli tehtyä, mutta jossain määrin ällötti silti. Ihan pienten lasten kakka vaipassa ei muuten ällöttänyt ollenkaan niin paljon kuin isompien. Jotenkin kammotti ne jo aika isot lapset, jotka eivät olleet oppineet syystä tai toisesta pois vaipoista.
Mua ei koiran oksennus ällötä ollenkaan. Lapsia ei ole mutta yrjörefleksi laukee jo siitä jos oon astunu koiranläjään ja pesen sitä kengistä.. oon aina miettinyt miten pärjäisin vaipanvaihdossa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ilmeisen tussuja miehiä/naisia täällä. Voi pyhä jysäys. Miten ihmiskunta on ikinä voinut selviytyä!!
apKumma kyllä ihmiskunta on selviytynyt ja vielä keksinyt vesiklosetinkin. Jos kaiki olisivat yhtä reippaita kuin sä, varmaan olisi edelleen huoneen nurkassa reikä lattiassa vähän niin kuin Itä-Karjalassa ennen sotia. Nro. 10.
Juuri sen yökkäysrefleksin ansiosta ihmiskunta on selviytynyt.
Pilaantunutta tai myrkyllistä ainetta ei sovi syödä. Ja
Muutenkin pysyttävä erossa kontaminaation vuoksi.
Yökkärefleksi tulee pelkästä ajatuksesta. Se on se haju. Monia kakkoja on tullut pestyä, eikä siihen tottunut.
23 v lapsettomalle oikealle tädille tuotiin "hoitoon" 3 tunniksi semmonen alle 2-vuotias ruskeaa ruikkua tasaisin väliajoin 1/2h puskeva taapero (+sen normaalisti voivan 5 veen seurana )Kun oli joku meno..
Hahaha, jeesus mitä herkkiksiä täällä. :D Sellaisen 1500 kertaa olen kakkavaipan tuolle 3-vuotiaalle vaihtanut, eikä ikinä ole edes ällöttänyt, saati sitten että olisin oksentanut. :D M35
Mua ei okseta se haju, vaan kerran pari on tullut lievä yökkäys kun vauvan pylllyä pestessä on tullut sellainen tahmanen pökäle kämmenelle, oli jotenkin tosi inhottavan tuntuinen. Voisin verrata tuota siihen kun jos joutuu nappaamaan vessapaperiin jonkun ötökän lattialta, se tunne oksettaa mua.
Mutta enemmän kyllä isompien lasten kakkareissut "ällöttää", haju on pahempi. Mutta en ole kyllä koskaan kakonut niistä.
Mua yököttää kakan haju, myös niiden täysimetettyjen vauvojen. Sen sijaan olen ilman ongelmia tehnyt hommia jotka muita oksettaisi, kuten tonkinut kuolleita eläimiä näytteitä ottettaessa. Tuoreet raadot ei haise, ja vanhojenkin haju on eri lailla ikävä kuin kakan joka on itselle se pahin.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, jeesus mitä herkkiksiä täällä. :D Sellaisen 1500 kertaa olen kakkavaipan tuolle 3-vuotiaalle vaihtanut, eikä ikinä ole edes ällöttänyt, saati sitten että olisin oksentanut. :D M35
Mua ällöttää jo ajatus tuosta vaippavuoresta. Kyllä, yliherkkä olen.
Päiväkodin pienten ryhmässä työskennellessä sitä oli aika karaistunut hajuille, mutta silti aina silloin tällöin tuli ihan vedet silmiin ja yökkäys kouraisi mahan pohjasta asti, kun jonkun lapsen kakka haisi todella pahalle.