Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies on valmis tinkimään omasta elintasostaan valitsemalla huomattavasti pienituloisemman naisen?

Vierailija
25.02.2016 |

Sehän nyt lienee kaikille ihan selvää, että perheellä on yleensä yhteiset rahat, vaikka tätä asiaa nyt miten vääntelisi ja kääntelisi. Avioliitossa puolisoilla on elatusvelvollisuus, eli toista ei voi laittaa ruokajonoon ja itse ostella sisäfilettä. Joten MIKSI mies valitsee itselleen huomattavasti pienituloisemman naisen? Tarkoitan nyt useamman tuhannen euron eroa kuukausituloissa, en mitään parinsadan eroa. Kenellekään ei pitäisi tulla yllätyksenä, esim. eri ammattien tulotasot. Jos valitsee lähihoitajan puolisokseen, niin pitäisi ymmärtää, että ei ne tulot juurikaan yli parin tonnin nouse. Ja en nyt väitä, että miehen tulisi valita itseään huomattavasti parempituloinen nainen, vaan edes suurin piirtein samaa tuloluokkaa. Toisaalta esim. lääkäreissä ja juristeissa on nykyään hyvin paljon naisia ja ne ovat tunnetusti rahakkaita aloja, joten saattaisi löytyä ihan rahakas nainen sieltä suunnalta.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta joskus joku lähäri vienyt miehen, kun jaksat siitä lähäristä jankata vuodesta toiseen?

Vierailija
2/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, enkä olisi suhteessa naisen kanssa, jonka kanssa oleminen tarkoittaisi oman elintasoni laskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan valittu mitään. Tutustuttiin monen sattuman kautta teini-ikäisenä ja ihastuttiin. Miehen ura otti paremmin tuulta alleen kuin minun.

Vierailija
4/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän nyt lienee kaikille ihan selvää, että perheellä on yleensä yhteiset rahat, vaikka tätä asiaa nyt miten vääntelisi ja kääntelisi. Avioliitossa puolisoilla on elatusvelvollisuus, eli toista ei voi laittaa ruokajonoon ja itse ostella sisäfilettä. Joten MIKSI mies valitsee itselleen huomattavasti pienituloisemman naisen? Tarkoitan nyt useamman tuhannen euron eroa kuukausituloissa, en mitään parinsadan eroa. Kenellekään ei pitäisi tulla yllätyksenä, esim. eri ammattien tulotasot. Jos valitsee lähihoitajan puolisokseen, niin pitäisi ymmärtää, että ei ne tulot juurikaan yli parin tonnin nouse. Ja en nyt väitä, että miehen tulisi valita itseään huomattavasti parempituloinen nainen, vaan edes suurin piirtein samaa tuloluokkaa. Toisaalta esim. lääkäreissä ja juristeissa on nykyään hyvin paljon naisia ja ne ovat tunnetusti rahakkaita aloja, joten saattaisi löytyä ihan rahakas nainen sieltä suunnalta.

Mutta laki täyttyy, jos toinen syö hernekeittoa ja toinen sisäfilettä.

Vierailija
5/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, enkä olisi suhteessa naisen kanssa, jonka kanssa oleminen tarkoittaisi oman elintasoni laskua.

joo, lakimienasiethan ne tunnetusti kauniita on? whahahahahahh! oi että! oisittepa nähny mikä suohirviö mulla oli lakimiehenä yhessä casessa....hahahahahah

mut siitä vaan! Raha tuo rakkautta ihan varmaan.....kjeh kjeh kjeh!

Vierailija
6/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempituloisempi jää kotiin hoitamaan lapsia ja mies voi edetä paremmin omalla urallaan. Jos vaimon tulot ovat suuremmat kuin miehen, joutuvat kiistelemään siitä, kumpi saa tehdä uraa.

Vierailija
7/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi miessukupolvi on jo kasvanut siihen, että puolisoilla on omat rahat ja  nainen maksaa oman osuutensa kuluista. 

Vierailija
8/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu enemmänkin siitä, koska naiset haluavat yleensä vain reilusti itseään isotuloisemman miehen. Jos nainen on kovinkin isotuloinen, niin silloin suurin osa miehistä karsiutuu jo automaattisesti pois ja jäljelle jäävät oikeastaan vain ne harvat isotuloiset toimitusjohtajat.

Vierailija
9/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa ollaan molemmat korkeasti koulutettuja, mutta silloin kun itse hoidin lapsiamme kotona (kolme lasta), mies teki uraa ja eteni sillä vauhdikkaasti. Nyt olen palaamassa takaisin työelämään ja eikä uran luomiseen ole yhtä paljon aikaa ja mahdollisuuksia kuin miehellä. En tiedä oliko tämä kauhean hyvä ratkaisu minun kannaltani, mutta aina sitä ei voi ajatella vain omaa etuaan varsinkin jos hankkii useamman lapsen.

Vierailija
10/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, lakimienasiethan ne tunnetusti kauniita on? whahahahahahh! oi että! oisittepa nähny mikä suohirviö mulla oli lakimiehenä yhessä casessa....hahahahahah

En olisi suhteessa myöskään naisen kanssa, joka on suohirviö.

Vierailija
11/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulta joskus joku lähäri vienyt miehen, kun jaksat siitä lähäristä jankata vuodesta toiseen?

Ei ole, vaan olen - yllätys yllätys - pariutunut suurin piirtein samantuloisen miehen kanssa. Ei ole tarvinnut rahasta riidellä koskaan.

ap

Vierailija
12/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuttiin opiskelijoina, mulla korkeampi koulutus. Mies miesvaltaisella alalla, jossa ei muutamaa naista enempää Suomessa ole. Mies tienaa triplat, mun syy? Ammattiliittoa syytän hampaattomuudesta ja tietysti omaa ammatinvalintaa (naisvaltainen ala). Mies kosi, en ymmärrä miksi, jos raha tärkeintä elämässä.

Vierailija
13/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapauskohtaista. Ei välttämättä täyty.

Vierailija
14/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies ei valitse naista ammatin perusteella, vaan ihan muiden asioiden perusteella. Ja fiksut miehet eivät välttämättä ole sellaisia, jotka haluavat asua hulppeassa linnassa, harrastaa golfia ja ilmailua, ostella jatkuvasti uusia merkkivaatteita ja kulkea töihin taksilla. He haluavat rinnalleen naisen, joka pysyy siinä ja on lempeä, luotettava puoliso ja hyvä äiti. Tuskin moni mies kaipaa uraohjusta, joka vain viilettää kokouksesta toiseen ja tekee rahaa.

Yleensä mies kokee elintasonsa nousevan, jos hänellä on kotona ihana vaimo ja mies saa pitää huolta rakkaastaan.

Vierailija
15/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheille homma on silkkaa matematiikkaa eli on joku joka maksaa edes jotain asuinkustannuksista, muille se on ystävyyttä ja rakkautta ja yhteinen tulevaisuus ja onni. Nuo ekat eroavat yleensä aika pian ja mies liittyy niiden tuhansien katkerien joukkoon jotka eivät millään tajua mikä meni pieleen.

Vierailija
16/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioeron saa onneksi ihan vaan hakemalla.

Vierailija
17/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa elintasosta ei ole tuloissa mitattavissa, vaan mm siinä, miten hyvin raha pysyy ja lisääntyy hyppysissä (miehen ja vaimon kulutustottumukset!), miten hyvää ruokaa vaimo laittaa (einekset epäterveellisiä, eivät yhtä maistuvia ja kalliita), silittääkö vaimo kauluspaidat, siivoaako, hoitaako lapset ja kehittyykö lapsista älykkäitä, terveitä ja onnellisia. Jääkö hyvin aikaa tehdä uraa? Kumman ura on etusijalla?

Vierailija
18/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ulkonäkökö sitä rakkautta tuo? Ihminen vanhenee, rapistuu, sairastuu ja ulkonäkö muuttuu koko ajan. Pelkän ulkonäön perusteella valinnan tekeminen vasta typerää onkin.

ap

Vierailija
19/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioeron saa onneksi ihan vaan hakemalla.

No tässä yritetäänkin nyt pohtia sitä, että miksi mies alun alkaenkaan päästi tilanteen tähän jamaan.

ap

Vierailija
20/60 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut menee yhteen rahasta, jotkut rakkaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä