Sossu ei maksa takuuvuokraa/maksusitoumusta koska vuokrasopimus on jo tehty
Olen muuttamassa ensimmäistä kertaa yksin enkä tiennyt tollaista asiaa. Pitäisi maksaa ensi kuun alussa n. 1000e takuuvuokra, mutta se ei mitenkään onnistu joten jään varmaan sitten asunnottomaksi..
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakkohan niiden on maksaa! jos ei niin ole yhteydessä paikalliseen diakoniaan niin ehkä sieltä voisi saada jotain apua tai joku ärähtää sossuille oikein kunnolla, oot suomen kansalainen ja sulla on oikeus toimeentulotukeen, sanoipa tämän palstan ihmiset mitä vain. Suomessa ei kenenkään tarvitse asua kadulla ja jos nyt käy niin ettei sossu maksa takuuvuokria niin hommatkoon sulle sitten kämpän
Hehheeh kun sinä sossupummipa et valitettavasti sitä päätä onko aloittajalla oikeus toimeentulotukeen vai ei, vaan sossun virkaolija!
Kannattaa jo kotona asuessa varautua siihen itsenäistymiseen. Meidän esikoinen nosti ja laittoi opintolainan säästöön ja maksoi sillä takuut, sai ihan unelmakämpän, ja osasi senkin jälkeen itse hoitaa asiansa, kertaakaan ei ollut pyytämässä rahaa (ei niin etteikö oltaisi autettu mutta kun itsenäistyy, on sitten itse vastuussa valinnoistaan). Hyvin on opiskelijalla raha riittänyt elämiseen, ei ole osamaksuja eikä pikavippejä, raha-asiat moitteettomasti hoidossa.
Kerropa mikä pakko? Jos on itse mennyt allekirjoittamaan vuokrasopimuksen, on itse vastuussa kaikista niistä maksuista mitä vuokrasopimukseen on kirjattu. Allekirjoituksellaan on ne hyväksynyt. Ja mitä Suomen tai minkään muunkaan kansalaisuudella on tekemistä toimeentulotuen kanssa. EI YHTÄÄN MITÄÄN. Kyllä se toimeentulotuki muilla perusteilla myönnetään kuin kansalaisuuden perusteella. Ja sossu ei myöskään hommaa mitään kämppiä. Itse se on jokaisen hommattava. Voi luoja!