Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koliikkivauvan kanssa matkustaminen lentokoneessa

Vierailija
25.02.2016 |

Meillä 3,5kk vanha itkuinen refluksi-vauva ja äiti kaipaa lomalle. Kanniskelen huutavaa vauvaa mieluummin etelän auringon alla, kun loskassa täällä.

Uskallanko löhteä reissuun?lentomatka pelottaa, vauva ei nuku kuin liikkuviin vaunuihin..

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä jotka ehdottaa korvatulppia... Miksi minun pitää kärsiä joko vauvan itkusta tai inhottavista korvatulpista. Minä tekisin lasun tästä perheestä joka huudattaa lasta koneessa heti laskun jälkeen. Joko selvittämällä jotenkin perheen nimen tai istumapaikan ja sen perusteella sitten. Ja kyllä minulla on itsellänikin lapsia mutta meillä sentään osattiin käytöstavat ja ei viety koliikkista vauvaa lentokoneeseen

(Aikuisten) käytöstapojen puutteesta lasu... just...

Aikuisten takiahan ne lasut tehdään yleensä. Toiset vain ei ole soveliaita vanhemmiksi

Teetkö jokaisesta huonosti käyttäytyvästä aikuisesta lastensuojeluilmoituksen?

En mutta jokaisesta huonosta vanhemmasta joka kaltoinkohtelee lapsiaan kyllä. Jo muutenkin koliikkista ja refluksista kärsivän vauvan vieminen lennolle joka aiheuttaa paineen takia lapselle kipua korviin täyttää kyseiset kriteerit

Vierailija
42/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä todella urpoja vastaajia. Tuskinpa se lentomatka on kenenkään loman kohokohta, ihan sama jos siellä nyt pieni ihminen itkee, loma alkaa kuitenkin kunnolla vasta kohteessa. Ja hotellista voi pyytää rauhallista huonetta, kertoen ongelmasta suoraan (jos nyt tarvetta). Asia on juuri näin kuin AP sanoo - jos vauva joka tapauksessa huutaa, on se sama missä hän huutaa, paremmin hänkin voi mukavissa olosuhteissa. Vauvallakaan tuskin on mitään lämpöä ja valoa vastaan.

Lähde ihmessä, jos mielesi tekee ja on mahdollisuus, äläkä välitä näistä kommenteista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen ei nyt vain ole mukavaa. Ei enää. Oli vauvoja tai ei.

Niille joiden loma menee pilalle itkuisesta vauvasta lennolla: jääkää kotiin, loma olisi mennyt pilalle muutenkin.

Niille joilta huoneistohotellin naapurihuoneessa itkevä vauva pilaisi loman: samat sanat.

Ap:lle: matkusta ihmeessä. Etenkin rintalapsen kanssa matkustaminen on helpompaa kuin taaperon tai pienen uhmiksen. Jos mäihä käy, lapsesi ottaa torkut aina paineen vaihtuessa eli nukkuu nousut ja laskut.

Korvakäytäviin puudutustippoja saa apteekista, helpottaa matkailua :)

Vierailija
44/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä todella urpoja vastaajia. Tuskinpa se lentomatka on kenenkään loman kohokohta, ihan sama jos siellä nyt pieni ihminen itkee, loma alkaa kuitenkin kunnolla vasta kohteessa. Ja hotellista voi pyytää rauhallista huonetta, kertoen ongelmasta suoraan (jos nyt tarvetta). Asia on juuri näin kuin AP sanoo - jos vauva joka tapauksessa huutaa, on se sama missä hän huutaa, paremmin hänkin voi mukavissa olosuhteissa. Vauvallakaan tuskin on mitään lämpöä ja valoa vastaan.

Lähde ihmessä, jos mielesi tekee ja on mahdollisuus, äläkä välitä näistä kommenteista!

Kyllä meillä aina loma on alkanut jo lentokentältä. Lentokentällä yleensä nautitaan lasilliset viiniä odotellessa lentoa ja lentokoneessa samppanjaa ja pientä naposteltavaa ja nautitaan loman alusta. Vain koska sinulle lentokoneessa olo ei ole nautinto ei tarkoita sitä, että muille se ei olisi. Muiden kitisevät kakarat pilaa muiden loman. Näin se vain on.

Vierailija
45/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettu on joo refluksitauti tuolla ph mittauksella, allergiaselvittelyt menossa, olen tiukalla imetysdieetillä. Toistaiseksi ei huomattavaa parannusta.

Lannistuin kommenteistanne, en lähde.

Lähdenpä tästä työntelemään tuonne loskaan vaunuja pariksi tunniksi,jotta vauva saa nukkua. Onneksi aurinko sentään paistaa,vaikkei lämmitä. Vielä kun pystyisi itse nukkumaan kävellessä.

Ap

Vierailija
46/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö koliikki tarkoita sitä että vauva itkee iltaisin "ilman syytä"? Ja kuitenkin kirjoitit että olisi refluksivauva?

Koliikki=lääkärien keksimä romukoppa johon sysätä kaikki itkuiset vauvat.

Refluksi,allergiaepäily,koliikki, nämä diagnoosit ollaan saatu ja huuto senkuin jatkuu..imetysdietit ja erikoiskorvikeet kokeiltu,samoin refluksiin lääkitykset jne.

Ap

Koliikki on myös psykosomaattinen oire. Äidin ja lapsen välisessä toiminnassa on jotain, mikä ei toimi. Tykkäätkö äitinä olemisesta? Koita ensin saada suhteenne suomessa kuntoon.

Selvä. Ja tämä "tieto" on peräisin mistä?

Kaikki tuntemani vauvaperheet ovat saaneet osansa iltaitkuista, niin luomukantajat kuin uravaunuilijat. Että olisko sittenkin niin että kehittyvälle pienelle olennolle täydellinen ympäristön muutos ja kasvaminen _eivät_ ole helppoja asioita, ja päivän päätteeksi voi olla ihan kamalaa olla hyvin pieni ja väsynyt, etenkin kun ei vain osaa edes yrittää nukkua.

Tältä ja vatsavaivoilta se koliikki meillä vaikutti, syyllistä sinä itsesi rauhassa. Sehän se toimii vanhemmuudessa ja kasvatuksessa niin hemmetin hyvin, syyllistäminen.

Vierailija
47/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi kerta kaikkiaan jaksanut lähteä minnekään lomamatkalle oman koliikkivauvani kanssa. Vauvalla oli myös mahaportin ahtauma ja laaja-alaiset allergiat. Sai jo rintamaidon kautta allergeeneista pahoja oireita. Mutta koliikki meni ohi, allergiat saatiin aisoihin ja mahaportin ahtauma korjattua leikkauksella. Sen jälkeen ei ollut ongelmia lähteä lomalle ja tuolloin siitä lomasta nautti itsekin. Vauva oli 8 kk ikäinen, kun tehtiin hänen kanssaan ensimmäinen ulkomaan matka. Lennot meni hyvin ja vauva nukkuikin lähes koko lennon, eikä mitään ongelmoa ollut lomakohteessakaan.

Mutta en tosiaan olisi nauttinut koliikki-itkun täyttämästä lomasta pätkän vertaa. Sain kuulla sitä itkua ihan ilmaiseksi kotonakin. Äkkiä ne vauvat kasvaa ja aikaa lomailuun on myöhemminkin.

Vierailija
48/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todettu on joo refluksitauti tuolla ph mittauksella, allergiaselvittelyt menossa, olen tiukalla imetysdieetillä. Toistaiseksi ei huomattavaa parannusta.

Lähdenpä tästä työntelemään tuonne loskaan vaunuja pariksi tunniksi,jotta vauva saa nukkua. Onneksi aurinko sentään paistaa,vaikkei lämmitä. Vielä kun pystyisi itse nukkumaan kävellessä.

Ap

Laita isä viemään kävelylle ja ota torkut

Vierailija
49/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Täällä tykittää pahansuopa idiootti tai pari, ja sinä heti lannistut?

Ei ole vauvaperheaika helppoa, mutta älä nyt ainakaan tee päätöksiä noiden ylihintaista lentokenttäkuoharia imevien idioottien silmänmuljauttelujen perusteella.

Rantapallo paidan alle, lapsi iskän kainaloon ja sinulle seitinohut kuoharihiprakka paheksujien vieressä, ja loma alkaa jo kentällä ;)

Vierailija
50/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse teet ratkaisut. Älä syytä av:ta.

Olen kyllä sitä mieltä, että parempi lähteä sitten, kun vauva voi olla muutaman yön hoidossa, niin nautit itse eniten lomasta. Ei siihen niin kauaa mene.

Vierailija
51/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ū

Ei ole vauvaperheaika helppoa, mutta älä nyt ainakaan tee päätöksiä noiden ylihintaista lentokenttäkuoharia imevien idioottien silmänmuljauttelujen perusteella.

Rantapallo paidan alle, lapsi iskän kainaloon ja sinulle seitinohut kuoharihiprakka paheksujien vieressä, ja loma alkaa jo kentällä ;)

Ensin sanot että lentokenttäkuohari on ylihintaista ja sitten ehdotan sen ostamista aplle :D ja ei me mitään kuoharia liitetään vaan samppanjaa. Opettele ero

Vierailija
52/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ū

Ensin sanot että lentokenttäkuohari on ylihintaista ja sitten ehdotan sen ostamista aplle :D ja ei me mitään kuoharia liitetään vaan samppanjaa. Opettele ero

Shampanja vasta ylihintaista onkin :D

Mutta joo sori, noin päin mun piti kirjoittaakin: tasan tiedän että brändi-idiootille kelpaa vain kuohuviini Champagnen alueelta.

Vittuilu taas: priceless. Kunnon vittuilusta voi yhden kuoharin maksaakin ;)

Vierailija
53/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut cuplatonia? Saa apteekista ilman reseptiä. Toimi meillä. Ikivanha "lääke" joka on nykyään jo melkein unohdettu. Käytetään illmavaivojen JA koliikin hoitoon. Täysin turvallinen vauvalle. Ei sisällä yhtään mitään ainetta, joka imeytyisi vauvan elimistöön vaan toimii mekaanisesti suolistossa ja tulee läpi kakan mukana. Ei sivuvaikutuksia eikä vaaraa, että kannattaa kokeilla ellet ole kokeillut.

Vierailija
54/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuollaisille pitäisi olla porttikielto lennoille.

Vierailija
55/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä! Meillä myös oli koliikkivauva ja kyllä se vaan piristää kun pääsee muihin maisemiin, se on todella raskasta aikaa. Ne ketkä eivät sitä ole kokeneet eivät tiedä siitä mitään! Asia todellakin on noin!

Lapsi huutaa yleensä illalla se 3-4 h, lähtekää silloin vaikka rattailla kävelylle siellä tai olkaa hotellissa, se itku on elämää vain ja jos jotain se häiritsee niin eihän sille mitään mahda, vaihtakoon sitten huonetta. Ei sinun sen takia kotiin pidä lukittautua! Niin se vain on, narisijat taas täällä narisee.. Tsempit ja muista se helpottaa kyllä<3

Vierailija
56/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama myös kirjoitti:

Lähde ihmeessä! Meillä myös oli koliikkivauva ja kyllä se vaan piristää kun pääsee muihin maisemiin, se on todella raskasta aikaa. Ne ketkä eivät sitä ole kokeneet eivät tiedä siitä mitään! Asia todellakin on noin!

Lapsi huutaa yleensä illalla se 3-4 h, lähtekää silloin vaikka rattailla kävelylle siellä tai olkaa hotellissa, se itku on elämää vain ja jos jotain se häiritsee niin eihän sille mitään mahda, vaihtakoon sitten huonetta. Ei sinun sen takia kotiin pidä lukittautua! Niin se vain on, narisijat taas täällä narisee.. Tsempit ja muista se helpottaa kyllä<3

Meidän koliikkivauva huusi kyllä 24/7 ja nukkui tosi lyhyitä pätkiä. Tuollainen 3 tuntia illassa kuulostaa normaalilta.

Vierailija
57/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama myös kirjoitti:

Itsekkään ihmisen mielestähän muut ovat narisijoita. Sulaako joillakin aivot pois raskauden aikana, vai mistä tuollaisissa tapauksissa on kyse?

Vierailija
58/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap juuri sanonut aiemmin että itkee n.4h ainakin illassa. Jos lapsi koko pvn itkee niin kyllä siinä täytyy jotain muutakin olla, kurjaa siis todellakin ! 3-4h lapsen huutaminen joka ilta ei ole normaalia vaan koliikkia..

Vierailija
59/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että tämä ihmisten empatian puute ja äitien epäsolidaarisuus toisiaan kohtaan saa minut voimaan pahoin. :( Paradoksaalisesti haukutte täällä ap:tä itsekkääksi matkustusajatuksen takia, mutta ette ymmärrä olevanne sitä itse, kun ette voi kuvitellakaan sietävänne vauvan itkua yhden lyhyen lennon ajan? Mitäpä, jos jonkun äitin mielenterveys on jo vaakalaudalla ja matkustelu auttaisi asiassa? Pidättekö silloinkin ITSEKKÄÄSTI kiinni oikeudestanne hiljaiseen lentoon? Koska MINÄMINÄMINÄ en jaksa kuunnella vauvan itkua, ja kun ne korvatulpatkin on niin epämukavat?!

Ap: Älä lannistu! Älä anna noiden ilkkujien viedä sinulta sitä ainoaa valonpilkahdusta, mikä saattaisi saada sinut jaksamaan! Ja kuten tuo lentoemäntäkin keskustelussa aiemmin mainitsi, vauvat eivät ole mikään lentokoneesta poistamisen syy! Sinulla on täysi oikeus matkusteluun, sanoivat muut mitä tahansa. Nosta leuka pystyyn, varaa matka, osta pussillinen korvatulppia ja nauti! Tiedän kokemuksesta, että koliikkivauvan hoito on mitalin arvoinen suoritus, ja olet todellakin lomasi ansainnut. Voimia ja jaksamista. <3

Vierailija
60/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös koliikkivauva ja jälkikäteen tajusin, että lapsella taisi olla refluksi. Itkuisuus ja kärttyisyys loppui samaan aikaan pulauttelun loppumisen kanssa (noin 10kk). Me oltiin Etelässä lomalla vauvan ollessa 3kk. Pelkäsin vauvan itkevän lentokoneessa, mutta meidän loma meni tosi hyvin. Vauva oli ekaa kertaa elämässään itkemättä melkein koko viikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä