Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koliikkivauvan kanssa matkustaminen lentokoneessa

Vierailija
25.02.2016 |

Meillä 3,5kk vanha itkuinen refluksi-vauva ja äiti kaipaa lomalle. Kanniskelen huutavaa vauvaa mieluummin etelän auringon alla, kun loskassa täällä.

Uskallanko löhteä reissuun?lentomatka pelottaa, vauva ei nuku kuin liikkuviin vaunuihin..

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voi h***etti taas näitä... Että äidin pitäisi lukkiutua kotiinsa 24/7, jos sattuu tulemaan itkuinen vauva? Minä kyllä lähtisin matkalle, ja ostaisin koko koneelliselle korvatulpat. Se äidin psyyken kestäminen kun on paljon suurempi etu, kuin täyshiljaisuus parin tunnin lennolla!

Aloittajalle vielä pari vinkkiä samanlaisen itkuisen vauvan äidiltä: Kokeile refluksiin maidonsakeuttajaa ja osteopaattia, meillä toimi mainiosti. Jos on vatsavaivoja, vyöhyketerapia ja vauvahieronta (ohjeet netistä) voivat auttaa. Kantoliina tai -reppu, jumppapallo, lämmin kylpy, pierujumppa ym. monet muut kikat on meillä kokeiltu ja toimiviksi todettu. Nyt vauva on 2 kuukauden ikäinen, ja itku on saatu hallintaan näillä. Tsemppiä ja voimia kovasti sinne!

Kiitos kovasti!

Ap

Vierailija
22/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan pakko lähteä, niin suosittelen että ostat korvatulpat ja jotain naposteltavaa/pienet kuoharipullot ihan jokaiselle kanssamatkustajalle lennolla. Vähentää huomattavasti muiden vitutusta kun näkevät että vanhempi on oikeasti pahoillaan lapsensa aiheuttamasta häiriöstä ja ottaa muutkin huomioon sen verran minkä pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ihan pakko lähteä, niin suosittelen että ostat korvatulpat ja jotain naposteltavaa/pienet kuoharipullot ihan jokaiselle kanssamatkustajalle lennolla. Vähentää huomattavasti muiden vitutusta kun näkevät että vanhempi on oikeasti pahoillaan lapsensa aiheuttamasta häiriöstä ja ottaa muutkin huomioon sen verran minkä pystyy.

Idiootti.

Vierailija
24/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti rentoutuu lomalla, voi vauvakin olla vähemmän itkuisampi.

Kännisiä,kovaäänisiä urpoja on joka lomalennolla, mutta kappas vaan, pieni viaton vauva herättääkin enemmän ärtymystä.

Vierailija
25/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille matkasta haaveileville jotta sitten vasta reissuun kun lapsi osaa itse pyyhkiä pyllynsä ja niistää nenänsä. Silloin kaikilla on paljon mukavampaa.

Vierailija
26/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu nyt, se ei ole sama asia, että huutaako lapsi kotona vai ulkomailla. Tajuatko, että suuri osa näistä kansaamatkustajista on säästänyt kauan saadakseen rentoutua, ei kuullakseen sinun lapsesi huutavan kuin syötävä?

Vierailija
27/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kanssa läträävistä on kyllä lennoilla ollut enemmän haittaa (myös kanssamatkustajille) kuin huutavista vauvoista. Yhtäkään vauvaa ei ole tarvinnut nippusitein sitoa, aikuisia kyllä...

Lentoemäntä

Vierailija
28/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin kanssa läträävistä on kyllä lennoilla ollut enemmän haittaa (myös kanssamatkustajille) kuin huutavista vauvoista. Yhtäkään vauvaa ei ole tarvinnut nippusitein sitoa, aikuisia kyllä...

Lentoemäntä

Olen ollut lentokoneessa muutaman sata kertaa, enkä ole kertaakaan joutunut kuuntelemaan tai katselemaan känniääliöiden riehuntaa saati niiden paketointia nippusiteillä. Sen sijaan huutavia lapsia on kyllä ollut  yli oman tarpeen. 

Vierailija
29/71 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wääääääääää! 

Vierailija
30/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän olin pakko löhteä,kun matka oli varattu ja maksettu jo ennen babyn syntymää. Meni kuitenkin suht hienosti reissu.

Vierailija
31/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän olin pakko löhteä,kun matka oli varattu ja maksettu jo ennen babyn syntymää. Meni kuitenkin suht hienosti reissu.

Ja et tiennyt, että se vauva syntyykin joskus?

Vierailija
32/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö koliikki tarkoita sitä että vauva itkee iltaisin "ilman syytä"? Ja kuitenkin kirjoitit että olisi refluksivauva?

Koliikki=lääkärien keksimä romukoppa johon sysätä kaikki itkuiset vauvat.

Refluksi,allergiaepäily,koliikki, nämä diagnoosit ollaan saatu ja huuto senkuin jatkuu..imetysdietit ja erikoiskorvikeet kokeiltu,samoin refluksiin lääkitykset jne.

Ap

Refluksi ja refluksiTAUTI ovat kaksi eri asiaa. Lähes kaikilla vauvoilla on refluksia jonkin verran, tämä ilmenee maidon takaisin virtauksena eli pulautteluna ilman sen kummempia seurauksia, tämän lisäksihän voi olla vaikka koliikkia mutta nämä kaksi eivät liity yhteen.

Sitten on refluksiTAUTI. Tämän hoitamatta jättäminen aiheuttaa usein kovaa kipua vauvalle ja osassa tapauksista mm.laihtumista. Refluksitaudin hoitamatta jättäminen saattaa myös mm.aiheuttaa aiheuttaa aikuisiällä syöpää ruokatorveen. Oman lapseni kohdalla refluksitauti todettiin vatsalaukun vuorokauden kestävällä ph-mittauksella.

Vierailija
33/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä jotka ehdottaa korvatulppia... Miksi minun pitää kärsiä joko vauvan itkusta tai inhottavista korvatulpista. Minä tekisin lasun tästä perheestä joka huudattaa lasta koneessa heti laskun jälkeen. Joko selvittämällä jotenkin perheen nimen tai istumapaikan ja sen perusteella sitten. Ja kyllä minulla on itsellänikin lapsia mutta meillä sentään osattiin käytöstavat ja ei viety koliikkista vauvaa lentokoneeseen

Vierailija
34/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voi h***etti taas näitä... Että äidin pitäisi lukkiutua kotiinsa 24/7, jos sattuu tulemaan itkuinen vauva? Minä kyllä lähtisin matkalle, ja ostaisin koko koneelliselle korvatulpat. Se äidin psyyken kestäminen kun on paljon suurempi etu, kuin täyshiljaisuus parin tunnin lennolla!

Aloittajalle vielä pari vinkkiä samanlaisen itkuisen vauvan äidiltä: Kokeile refluksiin maidonsakeuttajaa ja osteopaattia, meillä toimi mainiosti. Jos on vatsavaivoja, vyöhyketerapia ja vauvahieronta (ohjeet netistä) voivat auttaa. Kantoliina tai -reppu, jumppapallo, lämmin kylpy, pierujumppa ym. monet muut kikat on meillä kokeiltu ja toimiviksi todettu. Nyt vauva on 2 kuukauden ikäinen, ja itku on saatu hallintaan näillä. Tsemppiä ja voimia kovasti sinne!

No kukaan ei ole sanonut, että ap:n tulee lukittautua 24/7 kotiinsa. Osa on toki asettanut kyseenalaiseksi, onko matkalle lähteminen ylipäätään järkevää, ihan ap:n itsensä kannalta. Osaan hyvin kuvitella, että ap haikailee vain "pois". Mm. se, että hän on huolissaan vain lentomatkasta, kertoo aika paljon.

Kukin tietysti taaplaa tavallaan. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että matkan rentouttava vaikutus voi jopa kääntyä itseään vastaan. Vauva rajoittaa niin paljon ja se kaikki "aikuisten rentouttava elämä" olisi siinä käden ulottuvilla...

Vierailija
35/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä jotka ehdottaa korvatulppia... Miksi minun pitää kärsiä joko vauvan itkusta tai inhottavista korvatulpista. Minä tekisin lasun tästä perheestä joka huudattaa lasta koneessa heti laskun jälkeen. Joko selvittämällä jotenkin perheen nimen tai istumapaikan ja sen perusteella sitten. Ja kyllä minulla on itsellänikin lapsia mutta meillä sentään osattiin käytöstavat ja ei viety koliikkista vauvaa lentokoneeseen

(Aikuisten) käytöstapojen puutteesta lasu... just...

Vierailija
36/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten takiahan ne lasut tehdään yleensä. Toiset vain ei ole soveliaita vanhemmiksi

Vierailija
37/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan vain, ap! :)

Mutta tosiaan jos vain mahdollista, niin valitkaa kohteenne sen mukaan, että olisi mahdollisimman lyhyt päivälento. Ei siis mielellään 12h yölentoa toiselle puolelle maailmaa, siinä alkaa olla jo aika monen kanssamatkustajankin hermot koetuksella. :D

Niin ja vielä noille, jotka säälivät muita hotellivieraita: Entäs ap:n naapurit sitten? Eivätkö hekin ansaitsisi vähän lomaa? :D

Vierailija
38/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö koliikki tarkoita sitä että vauva itkee iltaisin "ilman syytä"? Ja kuitenkin kirjoitit että olisi refluksivauva?

Koliikki=lääkärien keksimä romukoppa johon sysätä kaikki itkuiset vauvat.

Refluksi,allergiaepäily,koliikki, nämä diagnoosit ollaan saatu ja huuto senkuin jatkuu..imetysdietit ja erikoiskorvikeet kokeiltu,samoin refluksiin lääkitykset jne.

Ap

Koliikki on myös psykosomaattinen oire. Äidin ja lapsen välisessä toiminnassa on jotain, mikä ei toimi. Tykkäätkö äitinä olemisesta? Koita ensin saada suhteenne suomessa kuntoon.

Vierailija
39/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkaan vain, ap! :)

Mutta tosiaan jos vain mahdollista, niin valitkaa kohteenne sen mukaan, että olisi mahdollisimman lyhyt päivälento. Ei siis mielellään 12h yölentoa toiselle puolelle maailmaa, siinä alkaa olla jo aika monen kanssamatkustajankin hermot koetuksella. :D

Niin ja vielä noille, jotka säälivät muita hotellivieraita: Entäs ap:n naapurit sitten? Eivätkö hekin ansaitsisi vähän lomaa? :D

Ennemminkin voisivat vaikka ajaa autolla Euroopan halki ja sitten ottaa esim risteilyn johonkin lämpimään. Vie enemmän aikaa mutta rassaa vähemmän kanssamatkustajia.

Vierailija
40/71 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten takiahan ne lasut tehdään yleensä. Toiset vain ei ole soveliaita vanhemmiksi

Teetkö jokaisesta huonosti käyttäytyvästä aikuisesta lastensuojeluilmoituksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän