Koliikkivauvan kanssa matkustaminen lentokoneessa
Meillä 3,5kk vanha itkuinen refluksi-vauva ja äiti kaipaa lomalle. Kanniskelen huutavaa vauvaa mieluummin etelän auringon alla, kun loskassa täällä.
Uskallanko löhteä reissuun?lentomatka pelottaa, vauva ei nuku kuin liikkuviin vaunuihin..
Kommentit (71)
Ap, oletko kokeilut jättää d-vitamiinia pois? Se käy monesti pienen vatsaan.
Jos yhtään ajattelet lentokoneessa matkustavia, niin pysyt kotona ja takapihoilla huudattamassa lastasi.
Mikään ei ole lennoilla kauheampaa kuin joku hermoheikko äityli naama punaisena karjuvan "prinsessansa" tai "prinssinsa" kanssa.
Ehdit matkustaa sitten kun tämä koliikkihirviö on 18-vuotias ja muuttanut pois kotoa.
Ap, mä lupaan sulle että refluksitauti helpottaa iän myötä! Nimimerkillä kokemusta, valitettavasti.
Koneessa huutaa aina vuorovetoina 2-4 tenavaa ihan 10 rivin sisälläkin. Olen hankkinut korvatulpat ja ajattelen että huutajien vanhempia tuskastuttaa enemmän kuin minua.
Omat lapset ovat olleet tsägällä mielettömiä matkustajia, kerran toinen huusi mannertenvälisellä lennolla n.15min lasketusmisvaiheessa kun oli joko aikaerosta sekaisin tai sattui korviin, kerran toinen sekoili karjuen melko isona n.4v. keskellä koneen uniaikaa pari minuuttia kun ei tajunnut mistä heräsi. Mutta nämäkin pienet kokemukset riittävät että ymmärrän jos lapsi huutaa ja rimpuilee koneessa etenkin silloin kun turvavyö pitää olla kiinni niin ei sille juuri mitään voi.
Matkaan vaan, suosittelen kyllä alle 4h lentoa ja jos lapsi esikoinen niin keväistä Euroopan kaupunkikohdetta missä voi vaunutella ulkona auringossa ja näkee paljon tunkematta sisätiloihin ja voi syödä kuitenkin terasseilla missä lapsikin usein viihtyy paremmin. Kaupunkeihin ei kuitenkaan sitten vuosiin kannatakkaan lähteä kun on vilkas taapero. Rantakohteissa jo turhan kuumaa ja jos sinne päädytte niin ottakaa joku perheille suunnattu, siellä ei tarvitse olla parisuhdelomanpilaaja paheksunnan kohde jos vauva huutaa.
Toukokuussa mennnään sitten, vauva silloin puolivuotias, toivottavasti elo jo silloin helpompaa ja itkut vähentyneet..
Ap
Kyllä mä lähtisin vaan reissuun! Jos joku urpo suuttuu siitä,että lentokoneessa vauva itkee niin se on sen ongelma. Rauhallinenkin lapsi saattaa itkeä lentokoneessa ihan odottamattoman paljon korvien kipuihin, oudon paikan tai metelin vuoksi.
Ne matkustajat, jotka vaativat erityiskohtelua eivätkä siedä esim vauvan itkua voivat laittaa korvatulpat tai matkustaa ykkösluokassa. Sori vaan.
T. Entisen koliikkivauvan äiti, joka työnsä puolesta matkustaa nyt viikoittain lentokoneella
Te jotka matkustatte alle 6 kk lapsen kanssa oletteko ajatelleet että ulkomailla on kaikki tartuntataudit yleisempiä, esim tuhkarokko. Miten suojaatte lapsenne jos perusrokotuksia ei ole vielä saatu?
Vierailija kirjoitti:
Siis voi h***etti taas näitä... Että äidin pitäisi lukkiutua kotiinsa 24/7, jos sattuu tulemaan itkuinen vauva? Minä kyllä lähtisin matkalle, ja ostaisin koko koneelliselle korvatulpat. Se äidin psyyken kestäminen kun on paljon suurempi etu, kuin täyshiljaisuus parin tunnin lennolla!
Aloittajalle vielä pari vinkkiä samanlaisen itkuisen vauvan äidiltä: Kokeile refluksiin maidonsakeuttajaa ja osteopaattia, meillä toimi mainiosti. Jos on vatsavaivoja, vyöhyketerapia ja vauvahieronta (ohjeet netistä) voivat auttaa. Kantoliina tai -reppu, jumppapallo, lämmin kylpy, pierujumppa ym. monet muut kikat on meillä kokeiltu ja toimiviksi todettu. Nyt vauva on 2 kuukauden ikäinen, ja itku on saatu hallintaan näillä. Tsemppiä ja voimia kovasti sinne!
Lapsia ei ole pakko hankkia, eikä kannatakkaan jos jo muutaman kuukauden jälkeen ollaan loman tarpeessa. Itselläni kolmikuinen, en veisi häntä stressaamaan lentokoneeseen ja turistirysiin.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka matkustatte alle 6 kk lapsen kanssa oletteko ajatelleet että ulkomailla on kaikki tartuntataudit yleisempiä, esim tuhkarokko. Miten suojaatte lapsenne jos perusrokotuksia ei ole vielä saatu?
Puolivuotias on yleensä saanut ohjelman mukaisesti rotan, pneumokokin, vitosrokotteen ja ylimääräisen mpr:n. Eli ihan kattava paketti.
Itse olen menossa keski-eurooppaan kesäkuussa, vauva silloin 6kk ja saanut ainoastaan kaksi annosta vitosrokotetta. Lento kestää 2,5h, kerron sitten miten meni..Vauva täälläkin aika vaativa, joten voipi olla että huutaa koko matkan. Sittenhän sen näkee
muista, että maailmaan mahtuu ääntä. Toki voit yrittää rentoutua ja vaikka hyräillä vauvalle, mutta ei kannata ottaa paineita muista matkustajista. Itku loppuu aikanaan ja on vain osa elämää.
Up!Kutkuttaa ajatus vaikkei vauva ole koliikkinen,mutta vasta kakskuukautta