elämä uusiksi..pelottaa!
siinä elämäntilanteessa misä nyt olen ei juuri ole valittamista: minulla on mies, meillä on yhteinen koti ja olemme molemmat terveitä. minulla on hyvä työpaikka ja olen hyvä työssäni sekä käsittääkseni arvostettu työntekijä. mieheni on ollut jonkin aikaa pätkätyöläisenä ja tehnyt jos jonkinlaista hanttihommaa. rikkaita emme ole, mutta toisaalta onnellinen pariskunta.
nyt mies sai vakituisen työpaikan ja yhteiset tulomme tulevat kolminkertaistumaan kertaheitolla. työ on hyvin vaativaa, mutta sitä voi tehdä kotoa käsin. siihen liittyy paljon edustustyötä ja esiintymistä julkisuudessa, mitä itse hieman vierastan. minulta tullaan vaatimaan myös edustamista ja ehkä julkisuudessa oloa myös, en vielä tiedä tarkoin.
nyt minua on alkanut hirvittää kaikki tämä hössötys! minua suoraan sanoen on alkanut pelottaa etten pärjää sittenkään siinä paineessa mitä minulle ulkopuolelta luodaan. pelkään että menetän osan kavereistani (he ovat ihan tavallisia pulliaisia kuten minäkin) ja tietysti myös sitä, mitä kateelliset ihmiset alkavat minusta juoruta! trust me, minulla on luuranko jos toinenkin kaapissani!
lohduttakaa mua jotenkin, en uskalla puhua ääneen tästä kenellekään!
Kommentit (36)
kotimmekin tulee muuttumaan edustuskodiksi. ja meille tulee joku joka vie roskiksen minun puolestani.
tämä on ihan hullua, mähän olen ihan tavallinen ihminen joka tähän asti on joutunut tekemään kaiken itse.
Mieheni on alallaan suurimpia/suurin? yrittäjä Suomessa ja tunnettu henkilö, mutta täällä minä vaan törötän ja odotan Emmerdalea. Suomessa ei kukaan ole niin julkkis tai merkkihenkilö, että se vaikuttaisi arkielämään. Elle itse ala tyrkylle.
minä en varmaankaan kestäisi sitä että kodissamme olisi joku " vieras" . kaikkein mieluiten vien omat roskikseni ihan itse..:)
millaiseksi elämänne muodostuu noin privaattipuolella. Jos ei ministereilläkään ole erikseen roskiksen kantajia, niin tuskin teillekään tulee. Ja jos tulee, niin sitten sanot, että viet itse ;-)
Ota edustushommat työnä ja muuten olet sama vanha itsesi. Puhut julkisuudessa ainoastaan sellaista, jota haluat. Jos vanhoja luurankoja kolisee kaapeissa ja ne tulevat ilmi, niin sitten otat asian kerrallaan. Kateellisia varmasti piisaa mutta jokainen joka tuntee teidät, tietää millaisia oikeasti olette. Ja muiden mielipiteillä ei ole halvatun väliä!
Tsemppiä!
en tunne ketään kuka olisi vastaavassa tilanteessa (vielä) ja poden luottamuspulaa ihmisten suhteen.
muutamme siis edustusasuntoon jossa meitä tulee odottamaan kodinhoitaja. ruokaa ei minun enää tarvitse " vaivautua" tekemään, kuten ei myöskään siivoamaan. minulle tämä on valtava kulttuurishokki! eri asia olisi jos olisin kotoisin vauraasta perheestä mutta kun en ole.
" Ota edustushommat työnä ja muuten olet sama vanha itsesi. Puhut julkisuudessa ainoastaan sellaista, jota haluat. Jos vanhoja luurankoja kolisee kaapeissa ja ne tulevat ilmi, niin sitten otat asian kerrallaan. Kateellisia varmasti piisaa mutta jokainen joka tuntee teidät, tietää millaisia oikeasti olette. Ja muiden mielipiteillä ei ole halvatun väliä!
Tsemppiä!"
kateellisten ihmisten määrää voi olla muuten mahdotonta yliarvioida! tähän astisen elämäni perusteella olen kaikkien ihmisten suhteen varuillani. tämä onkin ensimmäinen kerta kun asiast puhun tällä tavalla " ääneen" . osa kavereistani tietää osittain tulevasta elämänmuutoksestani mutta kaikkea en ole rohjennut kertoa. yksi kaverini ei kerta kaikkiaan usko minun sanoihini!
jo ensinnäkin se, ettet uskalla kirjoittaa oman näköistäsi tekstiä on vinkki siitä että taitaapi olla pr-provosta kyse. Pahoittelen jos olen väärässsä. Miksi muuten kirjoittaisit " säälittävästi" ajatuksenjuoksu-tekstiä......
Toisaalta jos sinusta tulee edustusvaimo, niin suosittelen lämpimästi opettelemaan isojen kirjaimien käyttöä.
MUTTA
ketään ei voi pakottaa julkisuuteen, tosin harvassa tuntuvat ne olevan, jotka kieltäytyisivät positiivisesta julkisuudesta........
50-60%...... pallo on sinulla.
Ja vielä, koska miehesi ei ilmeisesti kuitenkaan ole mikään kohujulkkis, niin sinun taustojasi tuskin pengotaan sen kummemmin. Kyllä sinä kuitenkin nautit intimiteettisuojaa, ei sinusta saa kirjoittaa mitä tahansa, miehesi saattaa olla eri asia. Mutta paljonhan on ihmisiä, jotka on tosi julkisissa ammateissa, mutta heidän puolisoistaan /perheistään ei tiedetä juuri mitään. Ketään ei täällä pakoteta julkisuuteen.
itse olen tehnyt selkeä päätöksen, että vaikka työni on suht julkista, niin itse pidän julkisuuden niin minimissä kuin mahdollista. Enkä koskaan tule esittelemään perhettäni tai miestäni kenellekään. Itselläni on myös ystäviä, joiden miehet ovat julkkiksia, mutta jotka eivät itse halua olla esillä, ja se onnistuu vallan mainiosti.
miten suhtautuisitte kaveriin jonka elämä vie vähän eri latuja kuin teidän omanne?
menee. JOko on julkisuudessa tai ei ole, mutta ei siinä itse voi alkaa eritellä, että " minusta saa kirjoittaa vain positiivisia juttuja" .
Mutta tartu ihmeessä haasteisiin rohkeasti jos elämä niitä sinulle tarjoaa!! Vain sitä kautta löydät uutta elämääsi ja kehityt ihmisenä, tapaat uusia ihmisiä ja löydät uusia puolia itsestäsi. Aika ja ikäkin helpottaa esiintymisen ym. haasteiden kanssa. ÄLÄ ANNA ELÄMÄN JA TILAISUUKSIEN MENNÄ OHI, ne eivät välttämättä tule toistumaan ja myöhemmin kadut! Usko ja luota itseesi, kyllä pärjäät kun tsemppaat ja sen eteen vain joutuu tekemään työtä. Ja mitä sitten jos teet virheitä, ole iloinen niistä sillä ilman virheitä ei opi uutta.
Tasainen ja helppo elämä on huoletonta, mutta tylsää, virikkeetöntä etkä kehity mihinkään. Ihminen joka uskaltaa tarttua haasteisiin kehittyy mielenkiintoiseksi ja voi olla vanhana tyytyväinen elettyyn elämäänsä. Jos vanhukselta kysytään mitä hän katuu eniten elämässä. Vastauksena on taatusti että katuu kaikkia niitä mahdollisuuksia, jotka jätti käyttämättä aikoinaan! Onnea! Ole rohkea!
Ei kai se kodinhoitaja ala määräämään mitä sinä saat tehdä ja mitä et vaan just toisinpäin. Jos haluat huolehtia roskapussin viennistä niin senkun viet. Kyllä minä ainakin ulkomaanvuosinani kotihengettärestä huolimatta olin yhä talon emäntä ja määräsin kuka tekee mitäkin...
Vierailija:
muutamme siis edustusasuntoon jossa meitä tulee odottamaan kodinhoitaja. ruokaa ei minun enää tarvitse " vaivautua" tekemään, kuten ei myöskään siivoamaan. minulle tämä on valtava kulttuurishokki! eri asia olisi jos olisin kotoisin vauraasta perheestä mutta kun en ole.
" itse olen tehnyt selkeä päätöksen, että vaikka työni on suht julkista, niin itse pidän julkisuuden niin minimissä kuin mahdollista. Enkä koskaan tule esittelemään perhettäni tai miestäni kenellekään. Itselläni on myös ystäviä, joiden miehet ovat julkkiksia, mutta jotka eivät itse halua olla esillä, ja se onnistuu vallan mainiosti."
ja noin varmaan itsekin tulen tekemään. minua kuitenkin, viittaan nyt alkuperäiseen tekstiini, huolettaa se miten paljon elämäni tulee muuttumaan. pelkään, että kodin muuttumisen myötä vanhat kaverini jättävät enkä saa ketään tilalle. en kuitenkaan (kuten jo mainitsinkin) ole kasvatettu edustusvaimoksi enkä ole ikinä sellaisia tavannut muuten kuin telkassa..:)
en ole mikään kovin luottavainen tyyppi, joten pelkäänpä että muiden julkkisten tyttöystävät eivät tule olemaan ystäviäni. äh, en oikein tiedä mitä tällä tekstilläni edes haen joten taidan jättää tähän. kiitos kuitenkin kaikille lohduttavista ja toruvistakin kommneteista.
yritin vain kuvata sitä, että moni asia tulee muuttumaan ja minulle ne kaikki ovat enemmän ja vähemmän vieraita. eli kulttuurishokki.
" Mutta tartu ihmeessä haasteisiin rohkeasti jos elämä niitä sinulle tarjoaa!! Vain sitä kautta löydät uutta elämääsi ja kehityt ihmisenä, tapaat uusia ihmisiä ja löydät uusia puolia itsestäsi. Aika ja ikäkin helpottaa esiintymisen ym. haasteiden kanssa. ÄLÄ ANNA ELÄMÄN JA TILAISUUKSIEN MENNÄ OHI, ne eivät välttämättä tule toistumaan ja myöhemmin kadut! Usko ja luota itseesi, kyllä pärjäät kun tsemppaat ja sen eteen vain joutuu tekemään työtä. Ja mitä sitten jos teet virheitä, ole iloinen niistä sillä ilman virheitä ei opi uutta."
-> voi kiitos kovasti näistä sanoista, luin niitä ihan tippa linssissä. ajattelin nimittäin jossakin vaiheessa etten varmaankaan kelpaa miehelleni enää kun työt alkavat.
hänellähän se munkki on vasta käynytkin: pätkätyöläisestä, kaikkien poimputtamasta heittopussista tulee jotain ihan muuta. hän on tilanteessa melkein yhtä tolaltaan kuin minäkin sillä erotuksella että hän on kotoisin paremmasta perheestä kuin minä.
" Toisaalta jos sinusta tulee edustusvaimo, niin suosittelen lämpimästi opettelemaan isojen kirjaimien käyttöä."
juuri tällaista asennetta tulen varmasti kohtaamaan..ja JUURI tällaista kommentointia toivon pystyväni ottamaan vastaan viileän rauhallisesti, sen sivuuttaen!
no jaa, onhan isojen kirjainten käyttäminen todella oleellinen asia, varsinkin netissä.
Toki ottaa aikansa tottua kodinhoitajaan ja siihen, että kodissa pyörii " vieras" ihminen. Kyllä se itsestänikin oudolta tuntui teetättää hommat toisella. Toisaalta sen avun ja työn ottaa kiitollisena vastaan kun kämpän neliöt kasvaa... Kyllä sinä totut jos otat oikean asenteen. Jäät jopa kaipaamaan tätä luksusta jos siitä joskus joudut luopumaan ja palaamaan vanhaan ;-)
Yritä vaan pysyä omana itsenäsi, kohtele ystäviäsi kuten tähänkin asti. Ethän sinä muutu vaikka puitteet muuttuu. Miehesihän tulee olemaan tämä julkkis ja sinä " vain" puoliso. Kyllä siihen edustamiseen tottuu ja siitä oppii jopa pitämäänkin. Onnea matkaan ja nauti elämääsi tulevasta luksuksesta. Monesta asiasta joudut ehkä luopumaan mutta saat taatusti monin verroin uutta tilalle!
T. Kotihengettären omistanut
että tällainen pulliainen ilman sivistystä joutuu pian tekemisiin muiden sivistyneiden edustusrouvien kanssa.
-ap
:)