Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö laukusta tai kodistasi käsidesipullo?

Vierailija
25.02.2016 |

Kuinka usein peset kädet sillä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme.

Hyvin harvoin.

Vierailija
2/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Ulkomaanmatkoille otan käsidesin mukaan eli muutaman kerran vuodessa matkan ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa löytyy. Tähän aikaan vuodesta tosin vain käytössä eli kotiintullessa käsien pesu saippualla huolellisesti, kuivaus ja sen jälkeen käsidesiä. Saattaa olla tosin hätävarjelun liioittelua, mutta näillä mennään koko perhe :)

Vierailija
4/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy kotoa yksi käsidesipullo, lisäksi lääkekaapissa on pieni matkapakkaus, joka lähtee ulkomaille mukaan tarvittaessa. Kummassakin vessassa on aina saippuaa ja kynsiharja.

Meillä pestään paljon käsiä. Käsidesiä tulee käytetyksi lähinnä minun, koska olen töissä siihen tottunut. Työskentelen sytostaatteja saavien ja erittäin huonossa immunologisessa tilanteessa olevien potilaiden kanssa, osastolla käsihygieniasta ollaan tarkkoja. Siksi kai siviilissäkin olen koko ajan käsiä pesemässä ja ajattelemassa pöpöjen siirtymistä milloin mistäkin mitenkin. Täällä sairaalan ulkopuolellahan ei mitään laajaa tarvetta käsidesien käytölle yleensä ole, tavallinen käsien pesu riittää.

Ulkomailla ei aina ole käsienpesuun mahdollisuutta, kuitenkin ympäröivä bakteerifloora on vieras itselle, ja minulla ainakin herkästi suolisto reagoi. Siksi on pikkupakkaus mukana monessa maassa.

Vierailija
5/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoa löytyy. Tähän aikaan vuodesta tosin vain käytössä eli kotiintullessa käsien pesu saippualla huolellisesti, kuivaus ja sen jälkeen käsidesiä. Saattaa olla tosin hätävarjelun liioittelua, mutta näillä mennään koko perhe :)

Huolellisen saippuapesun jälkeen ei tarvitse käsidesiä. Saippuapesu on muutenkin tehokkaampi.

Itsellä ei ole kotona, en tarvitse sitä mihinkään. Töissä on välillä pakko käyttää, jos käsienpesuun ei ehdi mennä.

Vierailija
6/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Käsidesiä käytän jos ei ole mahdollisuutta vesipesuun tai kädet pitää puhdistaa tiheään tahtiin (taloudessa on vatsatautia, flunssaa, tms.).

Minun mielestäni on hienoa, että joissain pikaruokaloissa missä ruoka syödään sormin on asiakkaita varten käsidesipullo tai vastaava. Järkyttää ihmisten huono käsihygienia.

Vierailija
7/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy.

Vierailija
8/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Perhetyöntekijänä vierailen useinkin aika paskaläävä-kodeissa, ja jos ei ole saman tien mahdollista pestä käsiä niin edes desinfiointi...

Vierailija
9/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy. Hirveetä myrkkyä mun iholle, kädet muutenkin todella kuivat ja kirvelevät ellei jatkuvasti ehdi rasvaamaan.

Vierailija
10/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pullo. Käytössä ulkomaanreissuilla ja kesällä kotimaassa kun on tapahtumia tai retkiä, joissa syödään usein käsin makkaraa, lettuja jne. 

Vierailija
11/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy käsidesiä. Asutaan maalla lasten kanssa. Tosin navetalla on semmaria sekä eläinlääkäriä varten.

En vaan ymmärrä mitä hyötyä liiallisesta pesusta on kotioloissa.

12/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei löydy, mutta kaverilta joskus lainaan

Vierailija
13/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy laukusta. Lähinnä lapsia ja itseä varten jos syödään eväitä kun ollaan liikkeellä. Kotonakin on mutta harvoin tulee käytettyä (vauvan rotarokotteen jälkeen esim oli käytössä).

Vierailija
14/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on. Otan joskus töihin mukaan. Jos mahdollista pestä kädet, käsidesi on turha.

Vierailija
15/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy, ei ole tarpeellinen. Miksi käytätte? Ihan siis tosissani haluan tietää syitä, en ilkeyttäni kysy. En ole koskaan käyttänyt, ja kipeä olen ollut viimeksi lapsena, joskus 15v sitten.

Vierailija
16/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy kummastakaan, enkä näe mitään syytä miksi olisi.

Töissä toki käytän t. hoitaja

17/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy, pidän käyttöä turhana. Pesen kädet kun olen käynyt paskalla, siinä se. Ja toki silloinkin kun on jotain näkyvää likaa mutta muuten on aivan jäätävää miten hygieniafriikkejä ihmiset on. Toivottavasti lapset nauttii allergioista ja jatkuvista flunssakierteistä (ja nyt joku tulee kertomaan miten heillä eletään käsidesissä jossain tyhjiössä eikä nico-petterillä ei ole ikinä mitään)

Vierailija
18/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona on yksi, tosin saattaa olla jo vanha. Viimeksi sitä tuli käytettyä kolme vuotta sitten kun perheessä oli noro.

Vierailija
19/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista löytyy. Tiskipöydällä olevaa käytän todella harvoin enää nykyisin. Jos kädet osuu raakaan kansan tai vastaavaan niin silloin käsipesun jälkeen käytän vielä. Laukussa olevaa käytän jos menen esim. syömään enkä pääse sitä ennen pesemään käsiä. Ja tietysti ulkomailla on mukana.

Olen joutunut sairastamani vakavan sairauden ja sen hoitojen jälkeen olemaan extra-tarkka siitä että en sairastuisi edes nuhaan tai saisi muita bakteereja itseeni, koska minulla ne olisivat aiheuttaneet elimistöön yleistulehduksen. Jouduin alussa jopa syömään kaiken ruoan vain keitettynä tai paistettuna kypsäksi. Joten aikalailla tuli käsidesiä lotrattua. Enää ei tarvitse, mutta sellainen perushygieenia on kyllä tuosta jäänyt minulle korvien väliin.

No enpä ole nuhia ja mahatauteja saanutkaan, eikä muukaan perhe.

Vierailija
20/27 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotona on yksi, tosin saattaa olla jo vanha. Viimeksi sitä tuli käytettyä kolme vuotta sitten kun perheessä oli noro.

Käsidesi ei auta norossa, vaan saippuapesu. Ammattilaiselta saatu tuore ohje.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän