Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliiviöljysaippuaa hiustenpesussa käyttävät! Löysin vielä paremman tuotteen!

Vierailija
25.02.2016 |

Luontaistuotekaupassa ei ollut oliiviöljysaippuaa saatavilla, joten otin argaaniöljysaippuan, ja se on vielä parempi. Suosittelen kokeilemaan!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Sitä pitää kokeilla.

Vierailija
2/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa! Mulla ainakin oliiviöljysaippuasta jää hiukset aika sähköisiksi, samoin päänahka tuntuu välillä kuivalta. Tämä kosteuttaa paremmin, mutta hiukset ovat samalla tavalla kuohkeat kuin oliiviöljysaippualla pestessä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä eroa on peseekö oliiviöljy/argan saippualla vai tavallisella shampoolla?

Vierailija
4/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä eroa on peseekö oliiviöljy/argan saippualla vai tavallisella shampoolla?

Ainakin mulla sampoo tekee hiuksista sellaiset liiskat. Oliiviöljy- tai argaaniöljysaippualla niistä tulee kuohkeat.

Ap

Vierailija
5/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö hoitsikkaa ollenkaan, vai pelkkää saippuaa?

Vierailija
6/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä.

Ap

Vierailija
7/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä ihan hilseinen pää, kantsisko tota kokeilla?

Vierailija
8/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä ihan hilseinen pää, kantsisko tota kokeilla?

En ole mikään hiusspesialisti, mutta hilse kannattaa hoitaa ensin. Mulla hilse on toennut käyttämällä laimennettua omenaviinietikkaa hiuspohjaan ja hiuksiin (lisätään pesun jälkeen ja huuhdellaan pois). Jos se ei auta, kannattaa varmasti kokeilla apteekin hilsesampoota ja sitten vasta siirtyä saippuaan.

AP

Vierailija
9/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, mä saan ihan shampoolla kuohkeat hiukset, tosin voisihan tuota joskus kokeilla. Itselläni on kuivat hiukset joten tarvisin kyllä hoitoaineen lopuksi.

Vierailija
10/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa! Mulla ainakin oliiviöljysaippuasta jää hiukset aika sähköisiksi, samoin päänahka tuntuu välillä kuivalta. Tämä kosteuttaa paremmin, mutta hiukset ovat samalla tavalla kuohkeat kuin oliiviöljysaippualla pestessä.

Ap

Minkä merkkisen saippuan ostit? Mitä siinä lukee paketin päällä, tuottaja, maahantuoja? Mistä ostit sen?

Vierailija
11/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä merkkisen saippuan ostit? Mitä siinä lukee paketin päällä, tuottaja, maahantuoja? Mistä ostit sen?

Merkki on Emma Noël, ostin luontaistuotekaupasta. Ei ole ketjuliike, joten en osaa sanoa, mistä just tuota merkkiä saa. Kannattaa varmasti katsoa esim. Ruohonjuuren nettikauppa. 

Ap

Vierailija
12/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok, mä saan ihan shampoolla kuohkeat hiukset, tosin voisihan tuota joskus kokeilla. Itselläni on kuivat hiukset joten tarvisin kyllä hoitoaineen lopuksi.

Mulla oli niin, että kun pesin sampoolla, hiukset olivat hyvät vasta parin päivän päästä, ja sitä kesti vain hetken, koska sitten ne olivat jo kohta likaiset. Nyt hiukset on tosi kuohkeat heti kuivuttuaan. Mulla on paljon hiusta, mutta itse hius on ohutta, se ehk vaikuttaa.

Ap

Vierailija
13/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hoitsikka! Mites treffit meni?

Vierailija
14/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Merkki on Emma Noël, ostin luontaistuotekaupasta. Ei ole ketjuliike, joten en osaa sanoa, mistä just tuota merkkiä saa. Kannattaa varmasti katsoa esim. Ruohonjuuren nettikauppa. 

Ap

Kiitos. Kyllä varmaan googlaamalla löydän.

Vierailija
15/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luonnonsaippuat käyvät hiusten pesuun. Itsellenikin sopivat oliiviöljypohjaiset, mutta myös kookos- ja auringonkukkaöljypohjaiset. Risiiniöljy ainesosana jakaa mielipiteitä, minulle ok. Palmuöljyä välttelen epäeettisen tuotannon vuoksi ja rypsiöljyn jätän moottorisahoille. Ainoa totaalinen epäonnistuminen on ollut lampaanrasvapohjaisen saippuan kanssa, se huuhtoutui huonosti.

Lisää vaihtelua valikoimaan tuo se, että palashampoon ja saippuan erottaa vain massaan käytettyjen öljyjen keskinäinen suhde. Kemikaalinirsona pitkätukkana käytän vain saippuoita ilman sls:a, sles:a, edtaa, parabeeneja ja alkoholeja, mutta nehän ovat harvemmin käsintehdyissä ongelma.

Vierailija
16/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luonnonsaippuat käyvät hiusten pesuun. Itsellenikin sopivat oliiviöljypohjaiset, mutta myös kookos- ja auringonkukkaöljypohjaiset. Risiiniöljy ainesosana jakaa mielipiteitä, minulle ok. Palmuöljyä välttelen epäeettisen tuotannon vuoksi ja rypsiöljyn jätän moottorisahoille. Ainoa totaalinen epäonnistuminen on ollut lampaanrasvapohjaisen saippuan kanssa, se huuhtoutui huonosti.

Lisää vaihtelua valikoimaan tuo se, että palashampoon ja saippuan erottaa vain massaan käytettyjen öljyjen keskinäinen suhde. Kemikaalinirsona pitkätukkana käytän vain saippuoita ilman sls:a, sles:a, edtaa, parabeeneja ja alkoholeja, mutta nehän ovat harvemmin käsintehdyissä ongelma.

Mä en ole niin tarkkaan asiaan perehtynyt, mutta voisi kyllä alkaa tarkkailemaan noita ainesosaluetteloita. Oon ostanut aina ennen sellaisen ison palan oliiviöljysaippuaa ja sahannut siitä pienempiä paloja. Pitääkin kokeilla joskus muunkinlaisia! Oletko itse kokeillut tuota argaaniöljysaippuaa? Mun mielestä se tuntui jo pesussa aivan ihanalta.

-

Saippuan käyttämisessä on sellainenkin hyvä puoli, että se vähentää pakkausjätettä! Mä käytän nykyään marseillesaippuaa myös villapyykin pesussa (sitä on meillä paljon), ja oon tyytyväinen, että sekin muovipullo jää nyt ostamatta.

Ap

Vierailija
17/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mulla sampoo tekee hiuksista sellaiset liiskat. Oliiviöljy- tai argaaniöljysaippualla niistä tulee kuohkeat.

Ap

Tavallisen shampoon pesuteho perustuu sulfaatteihin (sls, sles), saippuan saippuoituun öljyyn. Saippuointiin käytetään lipeää, joka neutralisoituu prosessin aikana eli valmiissa saippuassa sitä ei ole.

Monelle saippuan/palashampoon käyttäjälle sulfaatit ovat liian peseviä, mistä johtuu myös muutos hiusten käyttäytymisessä saippuapesuun siirryttäessä.

Vierailija
18/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tavallisen shampoon pesuteho perustuu sulfaatteihin (sls, sles), saippuan saippuoituun öljyyn. Saippuointiin käytetään lipeää, joka neutralisoituu prosessin aikana eli valmiissa saippuassa sitä ei ole.

Monelle saippuan/palashampoon käyttäjälle sulfaatit ovat liian peseviä, mistä johtuu myös muutos hiusten käyttäytymisessä saippuapesuun siirryttäessä.

No niin! Tässä siis tarkkaa tietoa siitä, miksi minulle ja monelle muulle saippua sopii paremmin. Kiitos!

Ap

Vierailija
19/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole niin tarkkaan asiaan perehtynyt, mutta voisi kyllä alkaa tarkkailemaan noita ainesosaluetteloita. Oon ostanut aina ennen sellaisen ison palan oliiviöljysaippuaa ja sahannut siitä pienempiä paloja. Pitääkin kokeilla joskus muunkinlaisia! Oletko itse kokeillut tuota argaaniöljysaippuaa? Mun mielestä se tuntui jo pesussa aivan ihanalta.

-

Saippuan käyttämisessä on sellainenkin hyvä puoli, että se vähentää pakkausjätettä! Mä käytän nykyään marseillesaippuaa myös villapyykin pesussa (sitä on meillä paljon), ja oon tyytyväinen, että sekin muovipullo jää nyt ostamatta.

Ap

Arganöljysaippuaa en ole vielä kokeillut. Minulla on kaapit täynnä erilaisten suomalaisten käsityöpajojen saippuoita, ne ovat salainen paheeni, sillä pidän vaihtelusta :) Siinä on jotain arjen luksusta, kun huolella valitsee senpäiväiseen fiilikseen sopivan saippuan suihkuun.

Olen samaa mieltä tuosta pakkausjätteestä, paras muovipullo on ostamatta jätetty muovipullo. Etenkin, kun niitä tulee vauhdilla, perheessä on muitakin pitkähiuksisia tyttöjä. Marseillesaippuan kanssa kannattaa olla tarkkana, jos sitä laittaa päähänsä, nimeä käytetään väärin:

http://www.kemikaalitutka.fi/2016/01/20/suomessa-eniten-myyty-marseille-saippua-on-feikki-ja-sisaltaa-etovan-ainesosan/ 

Vierailija
20/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Ap

Arganöljysaippuaa en ole vielä kokeillut. Minulla on kaapit täynnä erilaisten suomalaisten käsityöpajojen saippuoita, ne ovat salainen paheeni, sillä pidän vaihtelusta :) Siinä on jotain arjen luksusta, kun huolella valitsee senpäiväiseen fiilikseen sopivan saippuan suihkuun.

Olen samaa mieltä tuosta pakkausjätteestä, paras muovipullo on ostamatta jätetty muovipullo. Etenkin, kun niitä tulee vauhdilla, perheessä on muitakin pitkähiuksisia tyttöjä. Marseillesaippuan kanssa kannattaa olla tarkkana, jos sitä laittaa päähänsä, nimeä käytetään väärin:

http://www.kemikaalitutka.fi/2016/01/20/suomessa-eniten-myyty-marseille-saippua-on-feikki-ja-sisaltaa-etovan-ainesosan/ 

No mulla on juuri tuota Le chatia pyykinpesuun! Käytän sen loppuun, ja ostan sitten parempaa tuotetta tilalle...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme