Oliiviöljysaippuaa hiustenpesussa käyttävät! Löysin vielä paremman tuotteen!
Luontaistuotekaupassa ei ollut oliiviöljysaippuaa saatavilla, joten otin argaaniöljysaippuan, ja se on vielä parempi. Suosittelen kokeilemaan!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kiitti hei vinkistä ap, tarvii joskus kokeilla. Mitenkähän tuo agaaniöljysaippua reagoi värjättyjen hiusten kanssa, peseekö pigmentit pois kovinkin nopsaan...?
Ei mitään hajua tästä, mulla on värjäämättömät hiukset. Mutta toivotaan, että ketjuun vastannut kemiasta vähän enemmän tietävä henkilö osaa kertoa.
Ap
Miltä aine tuoksuu sinun mielestäsi?
Mielenkiintoinen tieto. Googlasin heti kuvan argan-puusta ja manteleista ja luin tarinan marokkolaisista naisista, jotka valmistavat tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Miltä aine tuoksuu sinun mielestäsi?
Mielenkiintoinen tieto. Googlasin heti kuvan argan-puusta ja manteleista ja luin tarinan marokkolaisista naisista, jotka valmistavat tuotetta.
Siinä on erittäin mieto ja tosi ihana tuoksu. Tuoksu ei oikeastaan tunnu hiuksissa lainkaan. Tuo mun saippua on hajustamaton, joten sen tuoksu on peräisin siitä öljystä itsestään. Mä en tykkää hajusteista, mutta tuossa saippuassa on niin mieto ja hyvä tuoksu, että siitä tykkään. Sitä pitää oikein nuuhkia, jotta tuoksun tuntee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti hei vinkistä ap, tarvii joskus kokeilla. Mitenkähän tuo agaaniöljysaippua reagoi värjättyjen hiusten kanssa, peseekö pigmentit pois kovinkin nopsaan...?
Ei mitään hajua tästä, mulla on värjäämättömät hiukset. Mutta toivotaan, että ketjuun vastannut kemiasta vähän enemmän tietävä henkilö osaa kertoa.
Ap
15,17&19 tässä :) Olen pitkäaikainen harrastelija ja terveysongelmainen, en kemisti, joten voin puhua vain omasta puolestani. Kuten jo aiemmin totesin, en ole arganöljysaippuaa kokeillut, muita öljypohjaisia kyllä. Omalla kohdalla saippua toimii kuin unelma värjäämättömässä hiuksessa. Minula on kestovärjättyä latvaa jäljellä vielä noin 20 cm, ja tälle matkalle saippua jämähtää kiinni, koska hiuksen pinta on huokoinen. Tosin latvat ovat myös vanhat, hiukset ovat takapuoleen saakka.
Pesen siis muut osat kuin latvat, joille riittää vaahdon valuminen huuhdellessa. Käytän myös aina hapanhuuhtelua (sitruunahapolla, en pidä etikan hajusta) päänahan pH-arvon tasapainotukseen, saippuahan on varsin emäksistä ja ihon luontainen pH happaman puolella (~5). Suosittelen tätä etenkin jos pesuun käytetty vesi on kovaa, esim. porakaivoveden kanssa saippuapesu on kikkailua (tarttuu hiukseen ja huuhtoutuu huonosti).
Kannattaa myös kokeilla pestä hiukset kananmunankeltuaisella. Itse teen niin kerran viikossa ja hiukset kiittävät :) Ei kuivu niinkuin shampoon kanssa, minulla latvat on hamppua shampoolla vaikka kuinka läträisi hoitoaineen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
ok, mä saan ihan shampoolla kuohkeat hiukset, tosin voisihan tuota joskus kokeilla. Itselläni on kuivat hiukset joten tarvisin kyllä hoitoaineen lopuksi.
Oliiviöljyä voi laittaa suoraan hiuksiin myös. Jostain luin tuosta ja olen kokeillut useasti ja sekin toimii; muutama tippa oliiviöljyä kädelle ja sitten hierot käsiä vastakkain että se öljy lämpenee ja sitten hierot sen hiuksiin. Annat olla hiuksissa vaikkapa puoli tuntia-tunnin ja sitten peset hiukset vaikka oliiviöljysaippualla tai jopa shampoolla. Minulla hiukset eivät ole jääneet millään tavalla tahmeiksi, näyttävät paremmilta ja eivät ritise sähköstä ja kuivuudesta. Pesen hiukset ja muun kropan nykyään vain tuolla oliiviöljysaippualla, koska se ei kuivata ihoa ja ei haise niille kemikaaleille ja myrkyille mitä noissa shampoissa ja hoitoaineissa on.
Tuota emma noel arganöljysaippuaa löytyi Life kaupasta kerran kun kävin katsomassa saippuoita.
Tästä saippuasta kyse: http://www.emmanoel.fr/cosmetique-beaute-soin-bio/en/product-detail/cat… ?
Ingredients: SODIUM PALMATE** - SODIUM PALM KERNELATE** - AQUA (WATER) - GLYCERIN** - PARFUM (FRAGRANCE) - SODIUM CHLORIDE - SODIUM HYDROXIDE - CITRIC ACID - TOCOPHEROL - ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL* - CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE) - LIMONENE - LINALOOL
Eli palmuöljy, palmun kivestä puristettu öljy, vesi ...... arganöljyä löytyy jopa vähemmän kuin tuoksuöljyä, sen jälkeen saippuassa on vain titaanidioksidia, joka on väri.
Näin saatiin kiva nimi saippualle. Mutta ei siinä mitään, kiva että sopii.
Vierailija kirjoitti:
Tästä saippuasta kyse: http://www.emmanoel.fr/cosmetique-beaute-soin-bio/en/product-detail/cat… ?
Ingredients: SODIUM PALMATE** - SODIUM PALM KERNELATE** - AQUA (WATER) - GLYCERIN** - PARFUM (FRAGRANCE) - SODIUM CHLORIDE - SODIUM HYDROXIDE - CITRIC ACID - TOCOPHEROL - ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL* - CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE) - LIMONENE - LINALOOL
Eli palmuöljy, palmun kivestä puristettu öljy, vesi ...... arganöljyä löytyy jopa vähemmän kuin tuoksuöljyä, sen jälkeen saippuassa on vain titaanidioksidia, joka on väri.
Näin saatiin kiva nimi saippualle. Mutta ei siinä mitään, kiva että sopii.
Ahaa...no, siksi siis en ole kokeillut. Luulin törmänneeni johonkin uutuuteen. -25.
Oliiviöljysaippuan ainesosalista on kyllä huijausta ainakin tässä Ruohonjuuren Olivassa.
Saippuassa oleva Sodium Olivate ei ole enää oliiviöljyä, vaan oliivien raavahappojen natriumsuola, joka muodostuu, kun puhdas lipeä ja rasvahapot laitetaan reagoimaan keskenään.
Suomenkielisessä tuoteseloste lapussa lukee väärin vain oliiviöljy, vesi ja suola. (Pitäisi olla myös natriumhydroksidi eli lipeä) Pahvipakkauksessa sentään sodium olivate.
Tuuheuttava vaikutus johtuu ainoastaan siitä, että saippua pesee hiussuomut auki.