Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi miettii aseistettuja varusmiehiä rajavartijoiden avuksi

Vierailija
25.02.2016 |

http://www.hs.fi/politiikka/a1456367195082?jako=0dbe00161a146ef31d54839…

Ja mitä tämä käytännössä tarkoittaisi? Että alettaisiin ampua pakolaisia rajoille? Vai mitä varten ne pyssymiehet siellä olisivat, jos ei niitä pyssyjä saisi käyttää? Kuinka moni varusmies olisi valmis ampumaan pakolaisperheen lapsineen, jos nämä kiellosta huolimatta ylittäisivät rajan, ja tosiaanko tätä sitten edellytettäisi? Vai onko ne siellä vain pelottelemassa, huutavat että älä tule, mulla on pyssy, ammun jos tulet? Ja mitä sitten jos ne ei usko, tulevat vaan, lahdataanko ne kaikki sinne rajalle vai?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt vaan on tätä normaalia kyvyttömän hallituksemme populistista pöpinää. 100% varmuudella rajoille ei laiteta mortteja ladatut rynkyt kourassa :D

Vierailija
2/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ketään ammuta, mutta eihän nuo tulijat sitä tiedä joten varmaan kunnioittavat paremmin aseellista henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ketään ammuta, mutta eihän nuo tulijat sitä tiedä joten varmaan kunnioittavat paremmin aseellista henkilöä.

No kyllähän ne sen tietää, ettei niitä ammuta, eihän ne mitään tyhmiä ole. Tietenkään missään sivistyneessä länsimaassa ei ammuta pakolaisia rajoille. Joten mitä hyötyä niistä sitten on? 

Vierailija
4/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovat piipussa, täytyy tilanteen olla sellainen, että asetta on myös valmiudet käyttää. Tämän hetkinen tilanne ei ole sellainen niin kauan kun naapurista ei ala tunkeutumaan aseistautuneita pakolaisia väkisin.

Vierailija
5/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulijat tietää, että jos vastassa on armeija, niin rajan ylittänyt ei päädy vastaanottokeskukseen vaan vankilaan.

Vierailija
6/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä K18-pelejä pelannut vuosiluokka osaa suhtautua tehtäväänsä kuin peliin eli aika lailla vailla tunteita. Keräävät pisteitä.

Vierailija
7/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko nähneet, miten porukka rynnii Etelä- ja Keski-Euroopassa täysin hallitsemattomasti aitojen yli ja hajottaa kaiken mennessään? Kauppojen ikkunat hajotetaan, autot poltetaan, ihmisiä ryöstetään ja hakataan. Youtubesta löytyy autenttista materiaalia, jos kiinnostaa. Tätä halutaan ehkäistä.

Tiesittekö, että tällä hetkellä Irakissa hankitaan passeja 13 000 kpl/pv (!!) ja merkittävä osa lähtijöistä on ilmoittanut tulevansa Suomeen (tieto ihan ylen sivuilta Sipilän erityisavustajan suusta, ei mv-lehdestä). Huhti-toukokuussa rajoillamme tulee siis olemaan vähintään sellaiset 200 000 turvapaikanhakijaa, jos edes puolet noista oikeasti tulee Suomeen.

Vierailija
8/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan: Miettii mutta ei tehdä mitään

Vierailija
9/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena on saada enemmän henkilökuntaa saattelemaan tulijavyöry lihapatojen ääreen niin, etteivät saa uskonsotia ynnä muuta aikaan, kun joutuvat odottelemaan palvelua. Kysymys ei ole Suomen rajojen puolustamisesta tai laittoman maahantunkeutumisen estämisestä.

Vierailija
10/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mietitään, pohditaan ja vatuloidaan vuosikaupalla, ennen kuin minkäänlaista päätöstä saadaan mistään tärkeästä tehtyä. Norja laittaa armeijan Ruotsin rajalle tuosta vaan, koska ei usko Ruotsin pystyvän hallitsemaan pakolaisvyöryä. Tanska on kiristänyt turvapaikkasäädöksiä nopeasti ja mm. takavarikoi turvapaikanhakijoiden omaisuutta kulujen peittämiseksi. Belgia irtautui Schengenistä maanantaina. Itä-Euroopan maissa on pakolaiskiintiöt ja aidoitetut rajat. Mutta Suomessa vain pohditaan ja harkitaan ja esitetään ja palautetaan uuteen harkintaan, niin kauan, että on myöhäistä. Euroopassa pelataan tällä hetkellä Mustaa Pekkaa, jossa huonoa korttia siirretään maasta toiseen ja Suomi tulee olemaan se muiden kusettama pussinperä.

Vierailija
11/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Matut saataisiin pysäytettyä jo rajalle. Ei nuo moniosaajat ymmärrä muuta kuin kovaa toimintaa.

Kukkahattujen lepsuilulle ne vaan nauraa.

Vierailija
12/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä ole kotimaassa pidetty kurissa armeijan voimalla? Muutenkin tarvitsevat diktaattorin johtajakseen, että valtiossa on edes huono järjestys.

Vierailija
13/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.hs.fi/politiikka/a1456367195082?jako=0dbe00161a146ef31d54839…

Ja mitä tämä käytännössä tarkoittaisi? Että alettaisiin ampua pakolaisia rajoille? Vai mitä varten ne pyssymiehet siellä olisivat, jos ei niitä pyssyjä saisi käyttää? Kuinka moni varusmies olisi valmis ampumaan pakolaisperheen lapsineen, jos nämä kiellosta huolimatta ylittäisivät rajan, ja tosiaanko tätä sitten edellytettäisi? Vai onko ne siellä vain pelottelemassa, huutavat että älä tule, mulla on pyssy, ammun jos tulet? Ja mitä sitten jos ne ei usko, tulevat vaan, lahdataanko ne kaikki sinne rajalle vai?

SUOMI SUUNNITTELEE SYYRIALAISLASTEN MASSAMURHAA!! ÄKKIÄ PUTLERIN ARMEIJA TURVAAMAAN RAUHAA!!!

Vierailija
14/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa painostaa Tanskaa avaamaan rajat ja sitten, jos virta valuu taas vapaasti Ruotsiin ja osa Suomeen niin kusessa ollaan. Kevät koittaa ja moni on suunnitellut matkaa talven. 

Lisäksi se, että itärajan tämän hetken vauhti on parisataa tulijaa viikossa, mikä on talven ajalta ja kesäkuukausina helposti tuplaantuu, triplaantuu tai tulee vielä pahempi tulva. 

Vierailija
15/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä haluatko sinä äitinä, että poikasi on rajalla pyssyn kanssa vastassa aseettomia siviileitä? Itse en halua, koska jos ase on annettu,  on oltava myös valmiutta sitä käyttää. Ei siis mitään näytelmää, nämä tulijat ovat niin pahoista oloista etteivät sellaisesta piittaa. Toisaalta taas aseettomien siviilien ampuminen romahduttaisi monen nuoren miehen psyyken.

Pelotteena ase on kehno, koska jos sitä ei itse käytä, niin vastaantulija voi ottaa sen väkisin kädestä ja sitten käyttää.

Vierailija
16/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

varusmiehen äiti kirjoitti:

Entä haluatko sinä äitinä, että poikasi on rajalla pyssyn kanssa vastassa aseettomia siviileitä? Itse en halua, koska jos ase on annettu,  on oltava myös valmiutta sitä käyttää. Ei siis mitään näytelmää, nämä tulijat ovat niin pahoista oloista etteivät sellaisesta piittaa. Toisaalta taas aseettomien siviilien ampuminen romahduttaisi monen nuoren miehen psyyken.

Pelotteena ase on kehno, koska jos sitä ei itse käytä, niin vastaantulija voi ottaa sen väkisin kädestä ja sitten käyttää.

Sinä haluat odottaa paskat housuissa maamme invaasiota. Sittenhän kaikki onkin hyvin kun 100.000 irakilaista vyöryy rajojemme yli. Kuinka tyhmiä ihmisiä täällä oikein on? Suurimman osan silmät auenneet, mutta tämä aivan itsesuojeluvaistoton ryhmä ihmisiä...kovemmissa oloissa luonto olisi jo deletoinut tämän ryhmän elämään kelpaamattomana.

Vierailija
17/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä haluat odottaa paskat housuissa maamme invaasiota. Sittenhän kaikki onkin hyvin kun 100.000 irakilaista vyöryy rajojemme yli. Kuinka tyhmiä ihmisiä täällä oikein on? Suurimman osan silmät auenneet, mutta tämä aivan itsesuojeluvaistoton ryhmä ihmisiä...kovemmissa oloissa luonto olisi jo deletoinut tämän ryhmän elämään kelpaamattomana.

Mene toki itse rajaa puolustamaan, muutenhan vain PUHUT suuria sanoja. Itse en halua että poikani psyyke tuhoutuu tämän paskaslandian vuoksi. (Taidat olla feministi joka haluaa että miehet uhrautuvat kuningatarnaisten vuoksi)

Vierailija
18/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene toki itse rajaa puolustamaan, muutenhan vain PUHUT suuria sanoja. Itse en halua että poikani psyyke tuhoutuu tämän paskaslandian vuoksi. (Taidat olla feministi joka haluaa että miehet uhrautuvat kuningatarnaisten vuoksi)

Herää jo. Minä nelikymppinen akka voin mennä sinne rajalle, jos tän päivän miehistä ei siihen ole. Tämä homma nyt vaan ei toimi. Voitko sinä mennä valitsemaasi taloon ja pimputtaa ovikelloa ja vaatia yöpaikkaa ja ruokaa. No et vaan voi. Ja jos teitä olisi kaksikymmentä siellä ovella, alkaisin ymmärtää, jos talon isäntä kaivaisi haulikon esiin. 

Vierailija
19/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea termi olisi varuslassukka. On poliittisesti epäkorrektia käyttää sanaa mies.

Vierailija
20/20 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpohan kielsi tällaisen suunnitelman täysin.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/orpo-aseistettuja-varusmieh…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä