Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvasti sellainen olo etten ole kunnossa, sairas olo.

Vierailija
24.02.2016 |

Kaikki kokeet kunnossa, mutta silti jatkuvasti sairas olo. Kukaan ei usko. Olen niin väsynyt etten jaksa enää hakea apua.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama täällä 😓

Vierailija
2/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmas, hyvä että pysyn hereillä. Jotain vialla. Itselläni ehkä liian matala verenpaine, on lääkitys jota tulisi säätää. Menen valittamaan lääkärille. Yksityiselle, julkinen ei välitä, sinne otettiin lääkärin toimesta yhteyttä. Se siitä hyvästä Suomalaisesta terveydenhoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipeän ja väsyneen olon aiheuttajaksi paljastui tulehtunut hammas. Juurihoidon jälkeen oloni parantui. Onko sun hampaat tutkittu?

Vierailija
4/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä hyväksy masennus- tai muuta psyykkistä diagnoosia, jos sinulla ei ole ollut surullisuutta ja mielialan laskua ennen fyysisesti sairaan olon alkamista.

Jos normiverikokeet on otettu ja lääkäri on koputellut selkää ja kuunnellut hengitys- ja sydänäänet, ja kaikki on kunnossa, mutta silti sairauden tunne jatkuu, on aika vaatia lisätutkimuksia.

Itse sain 10 vuoden viiveellä keskushermoston magneettikuvauksen ja selkäydinpunktion epämääräisen oireiston takia. Tunsin olevani vain... sairas. Epämääräinen flunssamainen tunne, vihlomisia, kolotuksia, väsymystä, silmien särkyä, jäsenten heikotusta jne. Tutkimusten jälkeen tuli heti diagnoosi: MS-tauti.

Nyt on lääkitys ja kaikki paremmin.

Vierailija
5/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Tuntuu, että ei jaksa muuta kuin nukkua. On jotenkin outo voimaton olo. Ajattelin, että onkohan kaamosmasennus tms. Otan vitamiineja, mutta ei auta. Ehkä masennus, en tiedä, kun terveyskeskuslääkäri ehdotti sitä, antoi masennuslääkereseptin ja toivotti hyvää jatkoa. Sanoi, että ei ole tarvetta otta tässä vaiheessa kokeita, kun niitä pyysin.

Vierailija
6/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat ok. Säännöllisesti käyn tarkastuksessa. Väsyttää, lihaksia särkee, päätä särkee, huippaa/epätodellinen olo kohtauksittakn, rytmihäiriöitä, nivelet jäykät/kroppa tuntuu tönköltä, vatsavaivoja, pahoinvointia, tikkuilua sormissa, silmänaluset tummat, roskan tunne silmissä, korvia kutisee, ajatus ei kulje, muisti olematon, vuoroin kylmä/vuoroin kuuma, jne jne jne.

Ap

Vierailija
7/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä hyväksy masennus- tai muuta psyykkistä diagnoosia, jos sinulla ei ole ollut surullisuutta ja mielialan laskua ennen fyysisesti sairaan olon alkamista.

Jos normiverikokeet on otettu ja lääkäri on koputellut selkää ja kuunnellut hengitys- ja sydänäänet, ja kaikki on kunnossa, mutta silti sairauden tunne jatkuu, on aika vaatia lisätutkimuksia.

Itse sain 10 vuoden viiveellä keskushermoston magneettikuvauksen ja selkäydinpunktion epämääräisen oireiston takia. Tunsin olevani vain... sairas. Epämääräinen flunssamainen tunne, vihlomisia, kolotuksia, väsymystä, silmien särkyä, jäsenten heikotusta jne. Tutkimusten jälkeen tuli heti diagnoosi: MS-tauti.

Nyt on lääkitys ja kaikki paremmin.

Olen hyvilläni puolestasi. Liian pitkään vain kestää useimmilla saada oikea diagnoosi.

Terkuin 2.

Vierailija
8/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noiden samojen oireiden aiheuttajaksi selvisi työpaikan homevauriot.

Vierailija
9/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ap kokeillut kaikkia kotikutoisia keinoja? Vitamiinit, ruokavalio, kevyt jumppa jne.?

Vierailija
10/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat ok. Säännöllisesti käyn tarkastuksessa. Väsyttää, lihaksia särkee, päätä särkee, huippaa/epätodellinen olo kohtauksittakn, rytmihäiriöitä, nivelet jäykät/kroppa tuntuu tönköltä, vatsavaivoja, pahoinvointia, tikkuilua sormissa, silmänaluset tummat, roskan tunne silmissä, korvia kutisee, ajatus ei kulje, muisti olematon, vuoroin kylmä/vuoroin kuuma, jne jne jne.

Ap

Onhan kilpirauhasarvosi tsekattu? Kuulostaa nimittäin todella vahvasti kilpirauhasen liikatoiminnalta. Se voi myös sahata sekä liikatoiminnan että vajaatoiminnan väliä. Pelkkä "peruskilpparitesti" ei riitä, vaan pitää käydä endokrinologilla, joka on erikoistunut kilpirauhasongelmiin ja ottaa laajan verikuvan. Useimmiten yleislääkärit ja ihan jopa erikoislääkäritkin taputtelee tämän taudin psyykkisinä ongelmina pois, tai eivät testaa tarpeeksi jolloin vaiva jää jylläämään, kun numerot pysyy viitearvojen sisällä. Kannattaa googlailla ja etsiä hyvää lääkäriä omalta paikkakunnalta.

Tampereella toimii Lähitohtori, jonka kautta tutkitaan hivenaineet ja vitamiinitilat kropassa muiden arvojen lisäksi. Helsingissä on Antioksidanttiklinikka, joka on ehkä maan paras kilpirauhasongelmissa.

Hyviä lääkäreitä vaan on vaikea löytää tähän vaivaan, kiitos Valviran toiminnan ja lakipykälien, jonka mukaan ihmisiä ei saisi hoitaa asianmukaisella tavalla ja näin ollen ne harvat osaavat lääkärit eivät enää uskalla toimia pelätessään menettävänsä lääkärinluvat. 

Kannattaa ehdottomasti tsekata.

Vierailija
11/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kilpirauhaskokeet!!!!

Mulla tuo pitkään, vajaatoiminta. Labraan mars!

Vierailija
12/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sopisivat kaikki hyvin homeoireiksi.

Vierailija
13/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sairas olo ja lämmönvaihteluja, aloin nukkua päiväunia, osoittautui syöväksi. Lääkäreiden mielestä ei ollut kuin psyykkistä vikaa, kun oireitani olin käynyt kertomassa. Kuten ketjustakin huomaat, syitä voi olla tosi monia. Mitähän sulta vielä voisi tutkia, jos olet kokeissa käynyt? Siis verikokeissa? Pitäiskö sun mennä jollekin yksityiselle lääkärille, joka voisi ehdottaa vielä jotain tutkimusta?

Vierailija
14/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ap kokeillut kaikkia kotikutoisia keinoja? Vitamiinit, ruokavalio, kevyt jumppa jne.?

Vitamiinit syöty, ei apua

Maitohappobakteerit käytössä. Ilman niitä vatsa olisi vielä pahemmassa kunnossa.

Jos jaksan raahautua kävelylle, niin alkaa huippaamaan ja tulee se epätodellinen olo. Jälkeenpäin yleensä olo vieläkin huonompi. Koko kroppa ihan kun olisi jäänyt jyrän alle.

Ruokavalio mielestäni ok; kotiruokaa (paljon kalaa), vihanneksia rajoitetusti (vatsavaivat räjähtää jos paljon syön), herkuttelua kerran-kaksi viikossa. Hb ok (137, viimeiset 10 vuotta ollut 120-125), kolesteroli 4,2. Kilpirauhassrvot normaalit (tsh 3,89, t4v 13).

Ap

Vierailija
15/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sjögrenin syndrooma

Vierailija
16/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sairas olo ja lämmönvaihteluja, aloin nukkua päiväunia, osoittautui syöväksi. Lääkäreiden mielestä ei ollut kuin psyykkistä vikaa, kun oireitani olin käynyt kertomassa. Kuten ketjustakin huomaat, syitä voi olla tosi monia. Mitähän sulta vielä voisi tutkia, jos olet kokeissa käynyt? Siis verikokeissa? Pitäiskö sun mennä jollekin yksityiselle lääkärille, joka voisi ehdottaa vielä jotain tutkimusta?

mikä syöpä sinulla oli?

Vierailija
17/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko kertoa, mikä syöpä sinulla todettiin ja kuinka pääsit tutkimuksiin.

Vierailija
18/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan teillä tuollainen olo kestänyt? Mulla kesti 2 kk influenssarokotuksen jälkeen. Nyt meni onneksi ohitse ja tunnen taas olevani elävien kirjoissa.

Vierailija
19/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvosi on kyllä vajaatoiminnan rajoilla.

Vierailija
20/29 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsh 3,89 on aika korkea! Yläraja kulkee neljässä (jenkeissä taitaa olla kolme). Itselläni kun on alle 1 (jotain 0,5 luokkaa), on olo ok. Joten kyllä olisi ehkä tarpeen aloittaa Thyroxin-lääkitys. Käypä uudestaan lääkärillä!