En tajua ihmisiä, jotka valitsevat lattiamateriaaliksi laminaatin
Ruma ja hirvittävän wt-vaihtoehto. Aitoa materiaalia sen tulee olla. Joko tammi- tai koivuparkettia! Usein näkee upeita asuntoja, jotka on pilattu muovijäljitelmälattialla.
Kommentit (22)
Meillä on 130 vuotta vanhat lankkulattiat enkä todellakaan huolisi mitään parketinrimpuloita. Laminaateista puhumattakaan.
Korkkimatto. Aito, mukava jalan alla ja vaimentaa ääntä.
Tai _hyvälaatuinen_ muovimatto.
Nykyään laminaatit ihan hyvä vaihtoehto.
Mielummin vaikka muovimatto kuin laminaatti. Todella mauton ja halvan näköinen.
Kivikaakelilattia varmasti vaatii lattialammityksen, että on mukava?
Kuinka wt onkaan ihminen, jonka suuri huolenaihe on naapurin lattiat?
Ja sellainen, joka aina uudestaan tekee aloituksia aiheista, joita täällä on käsitelty useaan kertaan ja sivukaupalla. Onko sellainen wt vaiko vaan muuten vaan tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei ole varaa laminaattiin vaan joutuu tyytymään muovimattoon.
Laminaatissa ei ole mitään vikaa.
Täytyyhän sen laminaatin olla ruma ja wt, koska se on niin käytännöllinen. Täysin huoltovapaa, kestää lasten leikit, koirien kynnet ja Louboutinin stiletit. Kiusallista.
Laittaisin jotain muuta, mutta varaa ei ole mihinkään kalliiseen vaihtoehtoon. Pieni palkka ja yksin kahden lapsen kanssa, mutta pärjätään. Oma koti, jota remontoin pikku hiljaa säästämällä etukäteen. Lainaakaan en halua remonttiin ottaa, kun asuntolainaa on yhdelle riittävästi. Ja pakko sitä remonttia on tehdä, kun pinnat 90- luvun alusta. Ehkä sitten, kun asuntolainaa on maksettu reilusti pois ja lapset maailmalla, pystyy miettimään laatua ja omia mieltymyksiä enemmän eikä tarvitse mennä sen halvimman vaihtoehdon mukaan. Loppuelämän koti toivottavasti tämä. Mutta tämä syy siihen, miksi tulee laminaatti minun kotiini.
Miksi tammi tai koivu? Mulla 1-säleinen saarniparketti, josta pidän. On lämmin myös paljasta jalkapohjaa vasten.
Vuokra-asunnossa oli tammilaminaatti ja siinä ihmetytti, että tarkalleen samalla kuviolla olevaa laminaatin lautaa löytyi useampi lähes vierekkäin asennettuna. Lisäksi laminaatissa oli myös jokunen aika syväkin kolo, joten ihmetyttää, että joskus kuulee laminaattia kehuttavan kestävänä lattiamateriaalina.
Laminaatti on halpaa, halvempaa kuin muovimatto. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Muovimatto on helppohoitoinen ja lämmin jaloille. Laminaatti on kylmä ja liukas, eikä kestä vettä.
parketti naarmuuntuu, muovimatot värjäytyy, laminaatti on helppohoitoisin ja siisti.
Minä olen taannoin tehnyt töitä siivoojana ja silloin tuli opittua, että parketti on vihoviimeinen vaihtoehto pienten lasten kanssa. Ensinnäkin sen siivoaminen ja hoito on todella työlästä, ja autapa armias, jos kolautat lattiaan jotakin ja siihen tulee vaurioita... Ei ole mikään halpa korjattava! Onhan se kaunis, ehdottomasti, ja tuntuu aivan ihanalta paljaan jalan alla, mutta työlään ylläpidon vuoksi sopisi minulle ehkä sitten joskus rikkaana eläkeläisenä. Kivimateriaaleista en pidä niiden kylmyyden ja kovuuden takia.
Tässä siis syitä siihen, miksi itse halusin laminaatin: Se on siisti, edullinen, helppo siivottava, ei-niin-herkkä vesivahingoille ja vaurioituessaan edullinen korjata. Pikkulasten kanssa paras valinta!
Vierailija kirjoitti:
Laminaatti on muovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaappa laadukkaiden muovimattojen hinnat. Ja eihän laminaatissa mitään vikaa ole jos sattuu pitämään kovasta, kylmästä materiaalista joka kopisee kävellessä eikä kestä kostutta irvistelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole lähiaikoina rautakaupassa käynyt? Laminaatit maksaa jotain 4,90 neliö, kun muovimatot alkaa paristakympistä...
Mulla oli 12 vuotta parketti riesana, se oli elitististä joskus 90-luvulla eh eh, heti kokolattiamaton jälkeen.. Nyt laminaatti ja isossa menevässä perheessä ketään ei kiinnosta hoitaa lattiaa, eläköön laminaatti!!!
Meillä on muualla lauta, yhdessä huoneessa laminaatti. Laudalla tassuttelee talvellakin paljasjaloin, laminaatille ei kestä yhtään astua, kun tuntuma on niin kamala. Akustiikkakin tuossa huoneessa on erilainen kuin muualla talossa. Ei vain raaski vaihtaa hyväkuntoista laminaattia pois, kun kammottaa se jätemäärä.
Onhan se oikea puu lapsiperheessä arka, mutta meidän lautalattia oli onneksi lommoilla jo kun muutettiin tähän. Niin kauan kuin ei tikkuja tartu, on riittävän hyvä meille..
Omassa kämpässäni on kaikki lattiat kivikaakelia. En vaihtaisi tätä lattia ikinä mihinkään puuhun tai etenkään laminaattiin.