Voi että ärsyttää tämä yt sähköpostin lopussa
aaaarrrgghhh.. Mistä on levinnyt tämä superärsyttävä yt sähköpostin loppuun. Ymmärrän joo, että tuulee sanoista ystävällisin terveisin, mutta on niin super teennäinen. Matkitaan jotain englannin br. Olenko ainoa jolla nousee niskakarvat pystyyn.
Kommentit (47)
Musta yt on erityisen epäkohtelias tapa päättää viestit, mulle se sanoo että "teeskentelen välittäväni, mutten viitsi nähdä edes viiden sekunnin vaivaa kirjoittaakseni kahta sanaa auki takiasi".
Mun suosikki on tämä
--
Lähetetty Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajavan iPhonesta
tms. Ketä kiinnostaa, mistä härvelistä se on lähetetty. Ja onko iPhonen käyttäjät niin tyhmiä, että ei osaa poistaa oletussigua?
Kirjoitan mieluummin sen "Ystävällisin terveisin".
Niille, jotka eivät "ehdi" kirjoittaa, on sähköpostin automaatinen allekirjoitus helppo ratkaisu.
Jahas pitääkin ruveta käyttämään
yt. kivat sulle
Mä oon luullut et yt. tarkoittaa yrmeä tursake :-O
Hei,
minä sain kerran syntymäpäivänäni tekstiviestin, jossa luki "hyv sp".
Ystävällisin terveisin
Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajava
Jos se on pomo, joka viestii yt-neuvotteluista?
Minua taas ärsyttää viestin aloittaminen sanalla "hei". Miten teennäistä tervehtiä ystävällisestä usein täysin tuntematonta, vaikka ei tiedä pitääkö hänestä vai ei. Itse en koskaan käytä turhaa kohteliaisuutta viesteissäni, koska se on älyllisesti epärehellistä nuoleskelua ja matelua. Sosiaalisiin normeihin ei tule alistua.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on pomo, joka viestii yt-neuvotteluista?
Oikeasti juuri tuo tuli mieleeni kun näin sen ekan kerran.
Meillä pomo on kieltänyt sisäisissä viesteissä alku-ja lopputerehdykset. Siis heit, moit, tervehdykset yms. on kielletty. Pitää aloittaa suoraan asialla. Samoin loppuun ei saa kirjoittaa YT, ystävällisin terveisin, nähdään tms. eikä nimeään, koska sen näkee lähettäjä kohdasta.
Ja koska joku nyt ihmettelee miksi niin siksi, että aikaa säästyy ja työskentely on tehokasta ilman liirum laarumeita. Siis näin luki pomon lähettämässä ohjeistuksessa.
sosiologi kirjoitti:
Minua taas ärsyttää viestin aloittaminen sanalla "hei". Miten teennäistä tervehtiä ystävällisestä usein täysin tuntematonta, vaikka ei tiedä pitääkö hänestä vai ei. Itse en koskaan käytä turhaa kohteliaisuutta viesteissäni, koska se on älyllisesti epärehellistä nuoleskelua ja matelua. Sosiaalisiin normeihin ei tule alistua.
Vaan aloitat tuntemattomalle viestittelyn moi, moikka, moiks, heips vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Meillä pomo on kieltänyt sisäisissä viesteissä alku-ja lopputerehdykset. Siis heit, moit, tervehdykset yms. on kielletty. Pitää aloittaa suoraan asialla. Samoin loppuun ei saa kirjoittaa YT, ystävällisin terveisin, nähdään tms. eikä nimeään, koska sen näkee lähettäjä kohdasta.
Ja koska joku nyt ihmettelee miksi niin siksi, että aikaa säästyy ja työskentely on tehokasta ilman liirum laarumeita. Siis näin luki pomon lähettämässä ohjeistuksessa.
Nyt Pirkko hassuttelet.
Vierailija kirjoitti:
sosiologi kirjoitti:
Vaan aloitat tuntemattomalle viestittelyn moi, moikka, moiks, heips vai miten?
En, vaan menen suoraan asiaan ja tiivistän sen mahdollisimman neutraaliin muotoon. Tervehdykset ovat turhia ja halpamaista tunteisiin vetoamista. Sisältö puhukoon puolestaan. En minä tervehdi puolisoa, työkavereita tai kaupan kassaakaan, joten miksi sanoisin "hei" sähköpostissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on tämä
--
Lähetetty Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajavan iPhonesta
tms. Ketä kiinnostaa, mistä härvelistä se on lähetetty. Ja onko iPhonen käyttäjät niin tyhmiä, että ei osaa poistaa oletussigua?
Eipä tuo ole millään tapaa vaikuttanut puhelimen käytettävyyteen vaikka jätin sen sigun vaihtamatta. Samoin soittoäänenä on ollut kohta kahden vuosikymmenen ajan se mikä puhelimessa on ostettaessa esivalittuna ollut. Sekään ei ole millään tapaa vaikuttanut käytettävyyteen.
Siis tuohaon on joku läppä. Itse aloitin käyttämään myös, kun sain ilkeän työmailin joka oli ystävällisen terveisin allekirjoitettu. Aloin sitten itsekkin käyttämään. Vähän niinkuin työmaailmassa liikkuva nettimeemi.
Jaahas, taas on ylpeiden introverttien ja assburgerien kokoontumisajot meneillään. Kuka toi piimän?
Sandran kasarihitti "Samuli Magdaleena" oli sitten hyvä
No kuule kun minä en vieraiden ihmisten takia ryhdy väkertämään ys-tä-väl-li-sin ter-vei-sin.
Mulla on oma elämäni ja parempaakin tekemistä!
Haluan silti olla kohtelias, mutta jatkossa laitan vain pelkän etunimeni.
Ei musta. Paljon helpompi kuin kirjoittaa teennäisesti se ystävällisin terveisin, vaikka ei tod. sitä tarkoita.