Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että ärsyttää tämä yt sähköpostin lopussa

Vierailija
24.02.2016 |

aaaarrrgghhh.. Mistä on levinnyt tämä superärsyttävä yt sähköpostin loppuun. Ymmärrän joo, että tuulee sanoista ystävällisin terveisin, mutta on niin super teennäinen. Matkitaan jotain englannin br. Olenko ainoa jolla nousee niskakarvat pystyyn.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta. Paljon helpompi kuin kirjoittaa teennäisesti se ystävällisin terveisin, vaikka ei tod. sitä tarkoita.

Vierailija
2/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta yt on erityisen epäkohtelias tapa päättää viestit, mulle se sanoo että "teeskentelen välittäväni, mutten viitsi nähdä edes viiden sekunnin vaivaa kirjoittaakseni kahta sanaa auki takiasi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on tämä

--

Lähetetty Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajavan iPhonesta

tms. Ketä kiinnostaa, mistä härvelistä se on lähetetty. Ja onko iPhonen käyttäjät niin tyhmiä, että ei osaa poistaa oletussigua?

Vierailija
4/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan mieluummin sen "Ystävällisin terveisin".

Niille, jotka eivät "ehdi" kirjoittaa, on sähköpostin automaatinen allekirjoitus helppo ratkaisu.

Vierailija
5/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas pitääkin ruveta käyttämään

yt. kivat sulle

Vierailija
6/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa siihen: hv

Vierailija
7/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut et yt. tarkoittaa yrmeä tursake :-O

Vierailija
8/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minä sain kerran syntymäpäivänäni tekstiviestin, jossa luki "hyv sp".

Ystävällisin terveisin

Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajava

Vierailija
9/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on pomo, joka viestii yt-neuvotteluista?

Vierailija
10/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää viestin aloittaminen sanalla "hei". Miten teennäistä tervehtiä ystävällisestä usein täysin tuntematonta, vaikka ei tiedä pitääkö hänestä vai ei. Itse en koskaan käytä turhaa kohteliaisuutta viesteissäni, koska se on älyllisesti epärehellistä nuoleskelua ja matelua. Sosiaalisiin normeihin ei tule alistua. 

Vierailija
11/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on pomo, joka viestii yt-neuvotteluista?

Oikeasti juuri tuo tuli mieleeni kun näin sen ekan kerran.

Vierailija
12/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo on kieltänyt sisäisissä viesteissä alku-ja  lopputerehdykset. Siis heit, moit, tervehdykset yms. on kielletty. Pitää aloittaa suoraan asialla. Samoin loppuun ei saa kirjoittaa YT, ystävällisin terveisin, nähdään tms. eikä nimeään, koska sen näkee lähettäjä kohdasta.

Ja koska joku nyt ihmettelee miksi niin siksi, että aikaa säästyy ja työskentely on tehokasta ilman liirum laarumeita. Siis näin luki pomon lähettämässä ohjeistuksessa.

Vierailija
13/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiologi kirjoitti:

Minua taas ärsyttää viestin aloittaminen sanalla "hei". Miten teennäistä tervehtiä ystävällisestä usein täysin tuntematonta, vaikka ei tiedä pitääkö hänestä vai ei. Itse en koskaan käytä turhaa kohteliaisuutta viesteissäni, koska se on älyllisesti epärehellistä nuoleskelua ja matelua. Sosiaalisiin normeihin ei tule alistua. 

Vaan aloitat tuntemattomalle viestittelyn moi, moikka, moiks, heips vai miten?

Vierailija
14/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo on kieltänyt sisäisissä viesteissä alku-ja  lopputerehdykset. Siis heit, moit, tervehdykset yms. on kielletty. Pitää aloittaa suoraan asialla. Samoin loppuun ei saa kirjoittaa YT, ystävällisin terveisin, nähdään tms. eikä nimeään, koska sen näkee lähettäjä kohdasta.

Ja koska joku nyt ihmettelee miksi niin siksi, että aikaa säästyy ja työskentely on tehokasta ilman liirum laarumeita. Siis näin luki pomon lähettämässä ohjeistuksessa.

Nyt Pirkko hassuttelet.

Vierailija
15/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosiologi kirjoitti:

Vaan aloitat tuntemattomalle viestittelyn moi, moikka, moiks, heips vai miten?

En, vaan menen suoraan asiaan ja tiivistän sen mahdollisimman neutraaliin muotoon. Tervehdykset ovat turhia ja halpamaista tunteisiin vetoamista. Sisältö puhukoon puolestaan. En minä tervehdi puolisoa, työkavereita tai kaupan kassaakaan, joten miksi sanoisin "hei" sähköpostissa.

Vierailija
16/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on tämä

--

Lähetetty Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajavan iPhonesta

tms. Ketä kiinnostaa, mistä härvelistä se on lähetetty. Ja onko iPhonen käyttäjät niin tyhmiä, että ei osaa poistaa oletussigua?

Eipä tuo ole millään tapaa vaikuttanut puhelimen käytettävyyteen vaikka jätin sen sigun vaihtamatta. Samoin soittoäänenä on ollut kohta kahden vuosikymmenen ajan se mikä puhelimessa on ostettaessa esivalittuna ollut. Sekään ei ole millään tapaa vaikuttanut käytettävyyteen.

Vierailija
17/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohaon on joku läppä. Itse aloitin käyttämään myös, kun sain ilkeän työmailin joka oli ystävällisen terveisin allekirjoitettu. Aloin sitten itsekkin käyttämään. Vähän niinkuin työmaailmassa liikkuva nettimeemi. 

Vierailija
18/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas on ylpeiden introverttien ja assburgerien kokoontumisajot meneillään. Kuka toi piimän? 

Vierailija
19/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandran kasarihitti "Samuli Magdaleena" oli sitten hyvä

Vierailija
20/47 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule kun minä en vieraiden ihmisten takia ryhdy väkertämään ys-tä-väl-li-sin ter-vei-sin.

Mulla on oma elämäni ja parempaakin tekemistä!

Haluan silti olla kohtelias, mutta jatkossa laitan vain pelkän etunimeni.