Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe on perseestä

Vierailija
24.02.2016 |

Ei mulla muuta. T. Äitipuoli (tääkin sana on perseestä)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Vierailija
2/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs otit eronneen miehen ja lapset vielä päälle. Luuletko että se on herkkua myös lapsille?

Aikuisten parinvaihtoleikit. Ei välitetä lapsen psyykestä vaan mennään omien halujen perässä. Lapset kärsivät :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vittuun siitä pätemästä.

Vierailija
4/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Mulla on lapseton miesystävä. Ei asuta yhdessä. Exä meni heti eron jälkeen uusiin naimisiin. Lapset on viikko viikko systeemillä ja ihan persettä täynnä sitä ns. uusperhettä. Ovat teinejä. Heillä exän uus vaimo ja lapsi on BB-Kaarlon sanoin mustaa paskaa

Vierailija
6/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän uusperhe on perseestä.

Minun uusperheeni taas parasta, mitä maan päällä on.

Vierailija
7/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvoin hyvässä uusperheessä. Meillä äitipuoli oli alusta asti äiti siinä missä äitikin. Häntä toteltiin, ja siitä oli kaikki vanhemmat samaa mieltä. Sama homma oli myös kun myöhemmin tuli kuvioihin isäpuoli - tosin hän viihtyi omissa oloissaan.

Oman exän uusperheessä on juuri tuo vikana että exä pitää puolisoaan ihan natsina, vaikka kyseessä on minustakin fiksu nainen, paljon fiksumpi ja ajattelevaisempi kuin exäni. Ex nyhveröi aina kun lapsia pitäisi käskeä, ja siitä sitten maksaa hintaa koko porukka. 

Vierailija
8/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah! Ihan varmasti on, mut onneksi ei ole tuotakaan ongelmaa! :D

Vierailija
9/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin siinä uusperheilyssä saa muuten tasapainoiset ihmiset aivan apinoiksi. Minulla on läheinen ystävä, joka on aivan ihana ihminen. Hän on lämmin, kiltti, empaattinen ja muut huomioonottava. On oikeasti niitä harvinaisia ihmisiä, joihin moni ihastuu ja rakastuu palavasti, vaikka ulkonäkö on aivan tavallinen, koska on persoonana aivan mahtava.

Mutta tytärpuoltaan hän kohtelee ikävällä tavalla eikä itse sitä edes huomaa. Jatkuvasti puhuu tytöstä draamakuningattarena, vähättelee tytön asioita, pilkkaa meille muille (ei sentään tytölle), miten tämä puhuu äidistään ja mitätöi äidin sanomisia tytöllekin. Välillä en mitenkään voi uskoa, että tuossa on sama ihminen kuin ihana ystäväni.

Olen ottanut asian varovaisesti puheeksi, ja ystäväni myöntää, että välillä ei jaksaisi tyttöä lainkaan, kun on niin ikävä ihmisenä ja kertoo sitten niitä temppuja, joita lapsi on tehnyt. Tyttö on erittäin huomionkipeä, roikkuu isässään ja lässyttää, yrittää koko ajan saada huomiota negatiivisillakin tavoilla jne mutta luulisi nyt lastentarhanopettajan tajuavan, mistä kuviossa on kyse eikä mennä aikuisena lapsen tasolle kinaamaan.

Ystäväni ei tajua juuri tässä tapauksessa, miten aikuinen ylläpitää negatiivista kuviota vaan kuvittelee, että koska lapsi ei ole unelmalapsi, saa hänen käytöstään arvostella jatkuvasti. Olen yrittänyt huomauttaa, ettei varmaankaan ole hyvä asia haukkua lapsen äitiä hänen kuullensa ja että joihinkin huomionkerjäämisiin ei vain kannata kiinnittää mitään huomiota, ja olen myös maininnut, että positiivisella asenteella saa huomattavasti enemmän vastakaikua, mutta ystäväni on niin kyllästynyt uusperheilyyn, ettei suostu näkemään muita ratkaisuja tai mitään vikaa omassa käytöksessään. Hassuinta tässä on se, että lapsi käy harvoin, vähemmän kuin kerran kuussa mutta silloin aina useita öitä/viikonkin kerrallaan, ja ystäväni jaksaa valittaa, miten menee aina vähintään kaksi päivää, että lapsi sopeutuu heidän rutiineihinsa, vaikka varmasti ne osaa ja miten rankasti sotkee perheen dynamiikkaa. Ei tule hänelle lainkaan mieleen, miten muu perhe sentään saa tukea toisistaan mutta tämä lapsi on aivan yksin siinä vieraassa tilanteessa ja syntipukkina siihen, että uusperhe ei toimi.

Uusperheet eivät toimi, koska aikuiset eivät jaksa/viitsi nähdä siihen tarvittavaa vaivaa mutta olettavat, että lasten pitäisi se vaiva nähdä. Käytännössä vikaa on jo siinä, miten se perhe on kasattu kokoon. Jos asiat on vain pakotettu lasten kurkuista alas mentaliteetilla "kun aikuiset on onnellisia, lapsetkin ovat", voi olla varma, että ongelmia riittää vuosikausiksi ja luultavasti vuosikymmeniksikin eteenpäin. Fiksut aikuiset antavat lapsille aikaa sopeutua, ottavat huomioon kemioiden sopivuuden/sopimattomuuden ja ratkovat tilanteet kaikkien parhaaksi eikä vain perheen aikuisten parhaaksi. Parhaimmillaan uusperhe on koottu kompromisseista niin, että kukaan ei ole kärsinyt liikaa, pahimmillaan vain aikuiset ovat onnellisia ja lapsia syyllistetään siitä, etteivät ole onnellisia.

Vierailija
10/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe saattaa saada ihan kivan ihmisen käyttäytymään todella huonosti. Tiedän naisen tai hän on entinen ystäväni, joka käyttäytyi todella ala-arvoisesti uuden miehensä poikaa kohtaan. Hän ei ollenkaan tajunnut, että tälle pojalle uusperhe oli suuri stressitekijä, tulihan kuvioihin isän uusi vaimo ja vaimon pienet lapset. Poikaparka joutui viettämään aikaa myös isänsä työpaikalla, kun tämä nainen ei halunnut, että poika on hänen ja lastensa luona silloin, kun isä oli töissä. Toivottavasti tilanne on nyt jo muuttunut.

Vierailija
11/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ja seurustelen. Olen kuitenkin päättänyt, ettemme muuta miesystäväni kanssa yhteen ennenkuin lapseni lentävät pesästä. En halua heille tällaisia paskakuvioita. Miesystäväni on todella mukava, mutta silti olen tätä mieltä.

Vierailija
12/34 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että jotkut on niin viisaita. Kohdallani ei kuitenkaan ole kyse mistään aikuisten rakastumisista. En kuitenkaan avaudu, miten uusperheenme on muodostunut. Sanon vain, että omista valinnoista ei ole kyse.

t. ap

Vierailija
13/34 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskasakin touhua.

Vierailija
14/34 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskasakin touhua.

Niin on. Tuo kommentti.

Vierailija
15/34 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskasakin touhua.

Jep. Ensin sählätään, vasta sitten mietitään... 

Vierailija
16/34 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskasakin touhua.

Jep. Ensin sählätään, vasta sitten mietitään... 

Haluatko tarkentaa? Mitä sähläsit?

Vierailija
17/34 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Taas tuli miehen lapset tänne eivätkä edes tervehtineet, vaikka moikkasin. Nyt tässä saakin sitten viettää lopun pääsiäisestä ns. näkymättömänä palvelijana, jippii! Onneksi on sentään jotain menoja sovittuna, jottei tarvitse päiväkaupalla nuutua omassa kodissaan näiden huonojen energioiden alle. 

Pitäkää kiinni ydinperheistänne, ihmiset! Tai ainakin omista asunnoistanne.

Vierailija
18/34 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta. T. Äitipuoli (tääkin sana on perseestä)

100% samaa mieltä. t. entinen lapsipuoli

Vierailija
19/34 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Taas tuli miehen lapset tänne eivätkä edes tervehtineet, vaikka moikkasin. Nyt tässä saakin sitten viettää lopun pääsiäisestä ns. näkymättömänä palvelijana, jippii! Onneksi on sentään jotain menoja sovittuna, jottei tarvitse päiväkaupalla nuutua omassa kodissaan näiden huonojen energioiden alle. 

Voi luoja... Mitäs palvelet, lopeta se homma.

Vierailija
20/34 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja... Mitäs palvelet, lopeta se homma.

Oli ehkä huonosti ilmaistu tuo palvelija, mutta näkymättömänä yhtä kaikki. En minä täällä mitään sellaista tee mitä en muuten tekisi. Siivoan jälkiä lasten jälkiä kuten aina, nyt niitä vaan on kaksi enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä