Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauva liian pieni, jos

Vierailija
24.02.2016 |

Onko vauva liian pieni, jos 6kk neuvolassa pituus 62cm ja paino 6180g?
Syntymäpituus ja paino 49cm/3300g.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvaa tasaisesti omalla käyrällään pituuden ja painon suhteen niin ihan normaali on. Keskimääräistä pienempi taitaa kuitenkin olla. :)

Vierailija
2/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vauvasi ole ihan itsensä kokoinen. Mitä tarkoitat edes liian pienellä ? Sanottiinko neuvolassa että ollaan alakäyrillä? Vaikka ne käyrätkin on yhtä tyhjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän sitä oikein pysty määrittämään että mikä on liian pieni ja mikä ei,

mutta kunhan kysyin minkälaisia mietteitä täällä ihmisillä asiasta.

Neuvolassa on sanottu että reilusti alakäyrillä mennään, lisätutkimuksiinkin laitettu lähete.

Verikokeissa jo oltu, niissä ei ollut mitään poikkeavaa.

Itse vähän ihmettelen, että onko nyt vähän turhan hätiköidysti määrätty lisätutkimuksiin,

kun muutenkaan perheessä kukaan ei ole kovin isokokoinen ja vauva näyttää kyllä hyvän kokoiselta ja terveeltä.

Vierailija
4/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pieni. Meidän tyttö oli alla 3kg syntyessään ja oli 6kk painavampi ja pidempi kuin teidän vauva vaikka oli miinuuskäyrillä.

Saako pelkkää tissimaitoa? Jos on muuten terve niin anna ennemmän ruokaa. Jos ei kasva vaikka saa enemmän ruokaa niin voi olla joku imeytymishäiriö!

Vierailija
5/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pieni. Meidän tyttö oli alla 3kg syntyessään ja oli 6kk painavampi ja pidempi kuin teidän vauva vaikka oli miinuuskäyrillä.

Saako pelkkää tissimaitoa? Jos on muuten terve niin anna ennemmän ruokaa. Jos ei kasva vaikka saa enemmän ruokaa niin voi olla joku imeytymishäiriö!

Ei ole täysimetyksellä. Saa rintamaitoa sekä soseita. 

Syö kyllä paljon ja usein, mutta silti noin pieni.

Onko jollakin tietoa/kokemusta joistakin imeytymishäiriöistä?

Vierailija
6/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne käyrät niin turhia ole jos kerran vauva on reilusti alakäyrillä sillä vauvat kasvaa kuitenkin tietyissä rajoissa aika tasaisesti. Jos kasvua ei tule tai se on kovin hidasta niin jossain on vika...joku sairaus tai lapsi ei saa tarpeeksi ruokaa.

Vierailija
7/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eihän sitä oikein pysty määrittämään että mikä on liian pieni ja mikä ei,

mutta kunhan kysyin minkälaisia mietteitä täällä ihmisillä asiasta.

Neuvolassa on sanottu että reilusti alakäyrillä mennään, lisätutkimuksiinkin laitettu lähete.

Verikokeissa jo oltu, niissä ei ollut mitään poikkeavaa.

Itse vähän ihmettelen, että onko nyt vähän turhan hätiköidysti määrätty lisätutkimuksiin,

kun muutenkaan perheessä kukaan ei ole kovin isokokoinen ja vauva näyttää kyllä hyvän kokoiselta ja terveeltä.

Noh, oma lapsi oli 6kk iässä 11kg. Senttejä en enää muista. Jos lapsiamme vertaisi keskenään, sinun lapsesi olisi hiiren kokoinen minun lapseeni verrattuna. :) tosin hän oli 5kg syntyessään.

2

Vierailija
8/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän ne neuvolassa puutu, jos kasvu hidastuu. Meidän tyttö oli kutakuinkin tuon kokoinen pikku tintti puolivuotiaana, mutta itsekin olin pieni lapsi. On erikokoisia aikuisia ja eri kokoisia vauvoja, eipä tuohon muuta voi todeta :).

Vierailija
9/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka neuvolakäynnillä on kyllä jonkin verran tullut pituutta ja painoa.

Paino menee ok käyrillä, mutta pituudesta enemmän sanottu.

Vierailija
10/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne käyrät niin turhia ole jos kerran vauva on reilusti alakäyrillä sillä vauvat kasvaa kuitenkin tietyissä rajoissa aika tasaisesti. Jos kasvua ei tule tai se on kovin hidasta niin jossain on vika...joku sairaus tai lapsi ei saa tarpeeksi ruokaa.

Ystäväni lapsi syntyi ennenaikaisesti ja aina kasvoi käyrien alapuolella, millon oltiin missäkin testeissä kun ei neuvolan käyrillä kasveta. Ihan normaali lapsi tuli. Ja äitinsäki on 120cm sulka päässä.

Vierailija
11/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän noista osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei, kun kaikki on omia yksilöitään.

Verikokeissa ei onneks ollut mitään poikkeavaa, saa nähdä mitä sairaalalla sanotaan niissä lisätutkimuksissa. 

Ei lisätutkimuksista varmaan mitään haittaakaan ole :)

Vierailija
12/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö jo puuroa? Entäs liha-peruna-kasvissoseet? Koeta nyt pikku hiljaa lisätä ruuan määrää ja monipuolistaa ruokavaliota. 6kk kuluttaa enemmän kuin luulisi! Meillä tyttö konttasi jo 6kk ja se ruuan määrä minkä veti päivässä oli mahtava vaikka tyttö oli mallia pieni.

Vierailija
13/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse neuvolan terveydenhoitaja olin varma et vauvani on terve enkä huomannut poikkeavaa hänessä. Oli 6kk iässä 61cm. Monien tutkimusten jälkee löytyi noonanin oireyhtymä. Kasvukäyrät ei oo pluffia ja hyvä et suomessa tutkitaan hyvin ja sairaat saa apua jos tarve on!

Vierailija
14/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskosvauvan kasvua ei voi verrata täysiaikaisen ja normaalipainoisena syntyneen vauvan kasvuun. Tämä vaan tiedoksi 10:lle.

T: 1600g aluksi ja tuli minustakin lopuksi aika normaali ;)

Vierailija
15/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö jo puuroa? Entäs liha-peruna-kasvissoseet? Koeta nyt pikku hiljaa lisätä ruuan määrää ja monipuolistaa ruokavaliota. 6kk kuluttaa enemmän kuin luulisi! Meillä tyttö konttasi jo 6kk ja se ruuan määrä minkä veti päivässä oli mahtava vaikka tyttö oli mallia pieni.

Puuroa syö jonkin verran. Soseita monipuolisesti.

Mielestäni syö aika paljon ja usein, hyvä ruokahalu.

Kuluttaa varmasti kyllä paljon, liikkuvaista sorttia on, konttaa ja hieman jo kävelee taaperokärryjen avulla.

Vierailija
16/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hannah122 kirjoitti:

Itse neuvolan terveydenhoitaja olin varma et vauvani on terve enkä huomannut poikkeavaa hänessä. Oli 6kk iässä 61cm. Monien tutkimusten jälkee löytyi noonanin oireyhtymä. Kasvukäyrät ei oo pluffia ja hyvä et suomessa tutkitaan hyvin ja sairaat saa apua jos tarve on!

Samaa mieltä olen että hyvä kun tutkitaan! Miten tämä oireyhtymä todettiin?

Vierailija
17/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hannah122 kirjoitti:

Ilmenikö oireyhtymä millään muulla tavalla kun pituuskasvun hitaudella?

Vierailija
18/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet pitänyt lasta nälässä ja on tullut aliravitsemustila joka on sinun syytäsi kun et anna lapselle tarpeeksi ravintoa! Lapsi ei kasva, jos ei saa syödäkseen! Sinunlaisten ei pitäisi tehdä lapsia ensinkään, jos ei niitä edes riittävästi ruokita!

Vierailija
19/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet pitänyt lasta nälässä ja on tullut aliravitsemustila joka on sinun syytäsi kun et anna lapselle tarpeeksi ravintoa! Lapsi ei kasva, jos ei saa syödäkseen! Sinunlaisten ei pitäisi tehdä lapsia ensinkään, jos ei niitä edes riittävästi ruokita!

Voi voi, kyllä on saanut niin paljon ravintoa kun on jaksanut syödä.

Sinulla tuskin lapsia on.

Vierailija
20/40 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän