Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka voitte asua kerrostalossa

Vierailija
24.02.2016 |

eikö se ole sama kuin asuisi yhdessä vieraiden ihmisten kanssa?
Olin kyläilemässä kerrostalossa ja kaikki äänet kuuluu. Kun joku käy vessassa ym.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin voin asua.

Vierailija
2/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, meitä on sellaisiakin ihmisiä, joille toisten ihmisten olemassaolo ei ole kammotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut elämäni aikana omakotitalossa maaseudulla ja sitten kaksi kertaa rivitalossa kunnan keskustassa ja nyt asun kolmatta kertaa kerrostalossa kaupungissa ja oikeasti tää on paras tapa asua! itse tykkään elämänäänistä olipa ne sitten niitä vessakäyntejä tai naapuripariskunnan tappelut tai alakerran teinien bileet, minä tykkään :) Hirveintä oli asua omakotitalossa kun olo oli koko ajan vainoharhainen että joku kyylää metsästä sisälle tms. :D

Vierailija
4/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oikein hyvin. Missään ei voi olla niin omissa oloissaan ja privaatisti kuin kerrostalossa, jos niin haluaa. Ja hiljaisempaa meillä usein on kuin ok-talossa asuvalla sisarellani, jonka äänimaisemaa hallitsee keväästä syksyyn ruohonleikkurien, trimmerien ja muiden vempainten sulosointi yhteensä kolmen naapurin pihoilta.

Vierailija
5/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asumismuodot koettu, ja kyllä kerrostalo on pahimmillaan se ikävin. Mutta on olemassa kerrostaloja ja kerrostaloja. Joku kaupungin spurguluukku on hieman eri asia, kuin yksityisen luxusasunto hienostoalueella.

Vierailija
6/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai on pakko tottua muiden ääniin ja selitellä itselleen, että kerrostalossa on helpompi asua. Tämä siksi, että ei ole tarpeeksi rahaa eli olen köyhä. Palkka vaim 36000 vuodessa.

Vierailija
7/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö se ole sama kuin asuisi yhdessä vieraiden ihmisten kanssa?

Olin kyläilemässä kerrostalossa ja kaikki äänet kuuluu. Kun joku käy vessassa ym.

Se on se miinuspuoli. Plussana taas asiat hoituvat yhden puhelinnumeron takaa ja aamulla on kolattu piha.

Vierailija
8/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi asua omakotitalossa kun siinä pitää tehdä niin paljon kaikenlaisia pihahommia jne. oon vaan laiska

Vierailija
9/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikissa kerrostaloissa kuulu. Esim. poikaystäväni luona ei kuulu oikeastaan mitään ääniä. Jonkun siivouspakkomielteisen imurointi kuuluu, kun se hakkaa imurilla lattiaan. En edes ymmärrä miten imuroinnista voi kuulua niin kova ääni. Vähän epäilen, että sen asunnon muovimatto on jo entinen tuolla imuroinnilla, kun se imuroi päivittäin puoltoista tuntia.

Vierailija
10/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti viihdyn. Pihalla on aina porukkaa ja naapurit hoitavat toistensa lapset, kukat ja kissat ja kaupassakäynnit. Lenkkisaunassa on iso kööri vaihtamassa kuulumisia ja ulkohommat hoidetaan yhdessä ja korjataan siinä sivussa autot ja fillarit.

Vierailija
11/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Etelä-Helsingissä wanhassa kivitalossa on metrin paksuiset seinät. Ei kuulu naapuriasunnoista yhtään mitään.

Vierailija
12/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö? No kun vaihtoehtoja ei ole koska omakotitalot maksaa monta sataa tuhatta.

... miten kukaan voi näin tyhmiä edes kysyä?

Vierailija
13/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne äänet juuri kuulu. Itse en ainakaan kuule naapureista juuri mitään.

Vierailija
14/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse satunnaiset muiden ihmisten äänet. Paljon enemmän häiritsisi omakotitalon velvollisuudet. Jos mulla olisi varaa pitää siivoojaa, huoltomiestä ja puutarhuria, voisin asua talossa, muuten en. Enkä sittenkään, koska se on maan tasalla, ja haluan asua korkealla.

Vierailija
15/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kerrostaloja ja kerrostaloja. Meillä on kivat naapurit ja hyvin rakennettu talo, niin eipähän kuulu äänet naapurista. Onhan se ekologista ja käytännöllistäkin. Helsingin keskustassa kun haluaa asua, niin  täällä ei noita omakotitaloja niin hirveän paljon ole tarjollakaan.

Vierailija
16/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun tällä hetkellä kerrostalossa olosuhteiden pakosta. Kun opiskelut on suoritettu, muutan kyllä omakotitaloon maalle. Maalla aina asuneena kaipaan omaa tilaa, luontoa ja esimerkiksi puutarhanhoitoa. Ymmärrän kyllä niitä jotka kerrostalossa viihtyvät, onhan tämä helppoa. Mitään ei tarvitse tehdä esimerkiski pihan eteen. Eikä tässä uudessa kivitalossa kuulu kyllä mitkään äänet.

Vierailija
17/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tai pariskuntana kerrostalossa on ihan ok asua, mutta lasten kanssa ei. Lasten mekastus ärsyttää naapureita, eikä ole omaa pihaa missä lapset voisi vapaasti temmeltää. 

Vierailija
18/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, jokainen tietää talojen äänieristyksissä olevan eroja. Meillä ainoat äänet kuuluvat remonteista, joita on harvoin.

Vierailija
19/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, oikein mukavasti. Hyvin rakennetussa talossa äänieristyskin on kohdallaan, kun noista elämisen äänistä kannoit huolta. Kerrostaloasuminen on helppoa ja huoletonta ja yksityisyyttäkin on enemmän, kuin jollakin pientaloalueella omakotitalossa.

Vierailija
20/36 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden metelöinti ärsyttää välillä, mutta on tässä hyviäkin puolia. Ei tarvitse itse huolehtia jäteasioista tai lumitöistä, huoltomiesten etsimisestä jne. Lisäksi tämä alue on paras mahdollinen työpaikkani, palveluiden ja kulkuyhteyksien kannalta (täällä on ainoastaan kerrostaloja). Joskus tulevaisuudessa olisi kiva asua vielä vähän isommassa asunnossa, mutta tämäkin on ihan ok enkä usko että ikinä muutan omakotitaloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan