Jos leikkauksessa joudutaan laittamaan katetri, laitetaanko se ennen nukutusta?
Ja minkä pituisiin leikkauksiin se pitää laittaa?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan vasta nukutettuna. Tai ainakin minun neljässätoista leikkauksessani näin on toimittu.
Samoin mulla.
En yiedä. Samapa tuo. Mulle kestokatetri on laitettu osastolla leikkauksen jälkeen. Eipä sen laittaminen miltään tuntunut. Leikkaussalissa olivat tehneet kuulemani mukaan kertakatetroinnin.
Vierailija kirjoitti:
En *yiedä. Samapa tuo. Mulle kestokatetri on laitettu osastolla leikkauksen jälkeen. Eipä sen laittaminen miltään tuntunut. Leikkaussalissa olivat tehneet kuulemani mukaan kertakatetroinnin.
*tiedä
Sekä että.. Riippuu varmaan myös leikkauksesta
Lonkkaleikkaukseni tehtiin epiduraalipuudutuksessa ja katetri laitettiin hieman esilääkityksen jälkeen, ei sattunut lainkaan laitto, eikä edes poistaminen.
Ei se kipu jännitä vaan se kun joku ronkkii alapäätäni. Tiedän että ovat tottuneet ja se on ihan perushommaa, mutta silti itseäni inhottaa ajatus. Mielummin niin että laitetaan tiedottomana :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvis laittaa ollenkaan??
Öö no jos leikkaus kestää kauan? Jos ei saa nousta sängystä leikkauksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mihin leikkaukseen olet menossa?
Leukaleikkaukseen, ala- ja yläleukaa siirretään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvis laittaa ollenkaan??
Öö no jos leikkaus kestää kauan? Jos ei saa nousta sängystä leikkauksen jälkeen?
Näin just, kaiki eivät tajua että leikkauksia on monenlaisia ja joissakin tapauksissa leikkauksen jälkeen ei voi liikkua päiviin.
Laitetaan vasta nukutettuna. Tai ainakin minun neljässätoista leikkauksessani näin on toimittu.