Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia lihota 5 kiloa viidennellä raskauskuulla?

M34
23.02.2016 |

Vaimoni on lihonnut viisi kiloa ja kohta tulee vasta 5kk raskautta täyteen. Vähän ihmetyttää, koska eihän se vastasyntynyt vauvakaan paina noin paljoa. Pelkään pahoin, että hän ei pysty ajattelemaan aivan selkeästi hormonien takia ja pilaa kroppansa raskauden aikana.

Olen kyllä koittanut katsoa hänen syömisiä jne mutta se on vaikeaa, koska hän käy kuitenkin meidän huushollissa kaupassa ja tekee yleensä ruoat.

M34

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Yli 4kg lihominen raskausaikana on jo epäterveellistä.

Vierailija
2/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä mies sinne neuvolaan vaimon kanssa, sielä voit kysyä mieltäsi askaruttavia asioita. Täältä et vastausta saa tai saat tollasia kuin tuo ykkönen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali painonnousu on 12-18kg. Suurin osa kiloista tulee 30+ viikoilla. Itselle tuli 6kg rv 29 mennessä..

Painoa ei lisää vain vauva. Myös istukka painaa, lapsivesi, rintojen kasvu, verimäärän lisääntyminen

Vierailija
4/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pelkästä turvotuksesta jo 10 kiloa, yhteensä tuli 25 kiloa koko raskauden aikana ja oon aika lyhyt että ei ollu kovin nättiä :D silti oon kaikki pudottanu alle vuodessa :)

Vierailija
5/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa. Raskauden aikana pitäisi kuitenkin 12 kiloa lihota ja vaimo on jo yli puolessa välissä. Itse lihoin 20 kiloa ja kyllä ne kilot siitä karisivat eikä raskausarpiakaan jäänyt. 

Vierailija
6/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo on. Ja hei tuo ykkösen vastaus että yli 4kg lihoaminen on epäterveellistä niin sanoisin ennemmin että alle sen on epäterveellistä. Itsellä tuli 20kg painoa raskauden aikana vaikka söin terveellisesti ja liikuin sekä olin ruumiillisessa työssä äippä lomalle saakka. Kilot tippui itsekseen pois koska imetin vuoden ja tuli toki tehtyä paljon vaunulenkkejä koska lapsi ei muuten nukkunut päivällä. Nyt painan 5kg vähemmän kuin ennen raskautta. Ap, miksi pelkäät että vaimosi pilaa vartalonsa raskauden aikana? Tottakai vartalo muuttuu raskauden myötä jokaisella. Jos tuollainen pinnallinen asia huolettaa niin olisiko kannattanut miettiä ennen kuin lasten tekoon ryhtyy? :D Seuraavaksi kyttäät ettei vaan imetä että rinnat menee pilalle.

Vierailija
7/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hyvin laiha ennen raskauksia (174/49), niiden välissä ja vuosia molempien jälkeenkin, silti raskauksissa painoa tuli yli 20 kiloa. Se oli kai turvotusta tasaisesti ympäri kehoa, raskausmyrkytystäkin siinä vähän mietittiin kyllä. Kilot tippuivat pian synnytyksen jälkeen eikä tarvinnut mitään laihduttaa.

Pidän aika vaarallisena kilojen tuijottamista raskausaikana, jos itsekin olisin niitä vahdannut ja vähentänyt syömisiä (en syönyt mitenkään enempää kuin ennenkään) niin mitä siitä olisi sikiölle mahtanut seurata, tuskin hyväksi kuitenkaan.

Vauvatkin olivat alle kolmikiloisia, joten noin 20 kiloa ylimääräisiä kiloja sitä jostain tupsahti kohta hävitäkseen.

Vierailija
8/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole luokaton provo, mene vaimosi kanssa käymään kerran neuvolassa ja keskustele ongelmastaSI siellä.

Ilmeisesti odottajalla ei ole ollut pahoinvointia, mutta onko katsonut parhaaksi vähentää jotain raskausaikana mahdollisesti sopimattomia liikuntamuotoja?

9/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks hitossa tähän kukaan vastaa? Niin totaalisen surkea provo. Oikeassa elämässä kukaan oikea mies ei edes huomais viiden kilon painonnousua, jollei satu oleen naimisissa Tiina Jylhän kanssa tai personal trainer.