Jokelan 14,1 miljoonan lottopotille löytyi noutaja! Kuponki kuuluu isommalle porukalle
Jokelan 14,1 miljoonan lottopotille löytyi noutaja! Kuponki kuuluu isommalle porukalle
Julkaistu: 23.2. 11:44
Lottovoittajat Veikkauksesta kerrottiin Ilta-Sanomille, että voittajia on päästy jo onnittelemaan.
Veikkauksen mukaan 14,1 miljoonan euron ennätyspotti on mennyt isommalle porukalle Etelä-Suomesta.
Asiasta lisää hetken kuluttua.
IS
Kommentit (9)
Ihan sama mulle. Onnea voittajille.
Mites ihmeessä muka koko porukka on malttanut olla ilmoittautumatta veikkaukseen yli viikon??
Vierailija kirjoitti:
oon niin kade, että vihaan noita voittajia.
Tässä tapauksessa kateutta helpottaa, että potti on jaettu useammalle. Vieköhän tämä kateus voitto-onnen?
Kuinkahan iso porukka on kyseessä? Vituttais saada vain joku miljoona koko potista :D
Porukkasopimushan kannattaa tehdä lahjaverojen välttämiseksi, mikäli yksi voittaja tahtoo voitostaan muille lahjoittaa. Luulen että viikon ajan on veistelty tätä porukkasopimusta. Tällöin osuudet voi jakaa puhtaana käteen periaatteella, ilman verottajan vaivaamista. Ja osituksen voi jakaa vaikka niin että neljän porukassa yhden osuus on 7/10 ja muiden kolmen 1/10.
Jännää kuinka nyt vasta ilmeni että on porukkalotto.
Eli luultavasti voitto jaetaan perheenjäsenien kesken, tässä nyt on pitänyt vaan pari viikkoa miettiä kuinka todistetaan että ovat lotonneet muka porukalla. Veronkiertoa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Porukkasopimushan kannattaa tehdä lahjaverojen välttämiseksi, mikäli yksi voittaja tahtoo voitostaan muille lahjoittaa. Luulen että viikon ajan on veistelty tätä porukkasopimusta. Tällöin osuudet voi jakaa puhtaana käteen periaatteella, ilman verottajan vaivaamista. Ja osituksen voi jakaa vaikka niin että neljän porukassa yhden osuus on 7/10 ja muiden kolmen 1/10.
Juu, vaikka en muuten veronkiertoa kannatakaan niin tässä tapauksessa valtion lahjavero on silkkaa ahneutta. Eli kyllähän tuommoinen porukkasopimus on hyvä tehdä jos on joku jolle haluaa jakaa :D
Vielä parempi olisi toki poistaa lahjavero joissain tapauksissa (ja perintövero kokonaan).
Vierailija kirjoitti:
Jännää kuinka nyt vasta ilmeni että on porukkalotto.
Eli luultavasti voitto jaetaan perheenjäsenien kesken, tässä nyt on pitänyt vaan pari viikkoa miettiä kuinka todistetaan että ovat lotonneet muka porukalla. Veronkiertoa parhaimmillaan.
Näin mäkin tuun tekemään.
oon niin kade, että vihaan noita voittajia.