Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nalkuttava vaimo?

Vierailija
29.06.2008 |

Oletko tavannut sellaista? Mitä mieltä olet nalkutuksesta, milloin se menee liian pitkälle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tasavertaisia kumppaneita. Silloin tällöin jompi kumpi suuttuu toiselle, mutta minä en ole yksin se, joka päättää miten elämä järjestyy. Kumpikin joustaa.

Vierailija
2/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tehoaa niin huonosti, että nyt mietin enää vain että pystynkö elämään tällä tavalla käyttäytyvän miehen kanssa, vai pitääkö erota.

Mä veikkaan että mies luulee meillä menevän paremmin kuin ennen, kun ei enää kuule nalkutusta. Totuus on täysin päinvastainen - toivo alkaa olla mennyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutus ei tehoa ja alkaa omaakin päätä jomottaa. Olen alistunut tilanteeseen ja toivon eroa.

Vierailija
4/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista oikein nalkutatte? Jostain siivouksesta vai? Jos ei ukkoa kiinnosta siivota, niin miksi nalkuttaa; silloinhan naisenkaan ei tarvitse siivota, ja elämä on paljon rennompaa! Mikä siis on ongelma?

Se tehoaa niin huonosti, että nyt mietin enää vain että pystynkö elämään tällä tavalla käyttäytyvän miehen kanssa, vai pitääkö erota.

Vierailija
5/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän asiat omana tietonani. E täälläkin mielessä.

Vierailija
6/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen ei nalkuta. Jostakin syystä koen, että nykyisin myös ne aiemman suhteen nalkutuksen aiheet ovat kadonneet. Tästä voisi päätellä, että nalkutus pahensi asiaa.

Itse en nalkuta koskaan. Jos hommat eivät toimi siten kuin toivoisin, vika ei aina ole toisessa, vaan joskus omatkaan odotukset eivät ole realistisia.

M39

Vierailija
7/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin. Miehet on kunnollisempia kuin meidän muiden ystäväpiirin miehet yhteensä, tekevät enemmän kotona eivätkä harrasta yhtään mitään muuta kuin perhettään. Silti nainen nalkuttaa ja perhe-elämä on kaukana viihtyisästä ja mukavasta... En ymmärrä en...

Vierailija
8/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai näin mies kutsuu asiaa.

Omasta mielestä huomautan vaan oikeastaan itsestään selvistä asioista.

Olen sanonut niistä tuhat kertaa, ei mene jakeluun.

Ja se että jättäisin siivoamatta sopisi kyllä miehelle, mutta minä en kestä sotkua.

Enkä omasta mielestä vaadi edes liikaa, vaan yksinkertaisesti että jos sotkee jotain, niin siivoa sen. Ei se nyt niiiiiin vaikeeta ole, mutta näköjään on.

Vai olenko ihan hakuteillä?

Vierailija
9/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat naiset nalkuttaa samasta syystä kuin minäkin: miehet ei viitsi tehdä kotitöitä kunnolla/ollenkaan, esittäävät etteivät osaa tms

en tiedä kumpi on nolompaa, se että mies jaksaa vuodesta toiseen leikkiä lasta jolle pitää huomauttaa joka asiasta, vai se että me naiset ei tajuta lähteä niiden luusereiden luota.

kotona pitää tehdä töitä, myös siivota, laittaa ruokaa ja hoitaa lapsia, niistä asioista ei pitäis tarvita nalkuttaa. jos nainen nalkuttaa niin kyllä molemmissa on vikaa.

Vierailija
10/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kämppää tartte koko ajan puunata.

Vierailija
11/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies osaa kuunnella.

Se on kiinni siitä mitä sanoo, miten sanoo ja miten toinen kuuntelee ja miten sovitaan puhutusta asiasta ja miten se hoidetaan.

Ehkä toisessa suhteessa uusi kumppani ei näe joitain asioita sellaisena kuin entinen? Tai osaa ilmaista itseään erilailla.

Jos entinen vaikka jauhaa roskapussista riitaa saattaa uusi kumppani ehdottaa roskapussi vai pyykkien laitto koneeseen. Tai palkkaa siivoojan, tai on eri siivoustulokseen/määrään tyytyväinen.

Tai jopa niin että "nalkuttaja" kokee vaikka parisuhteessa ikävää toisen ollessa liikaa poissa työ+harrastukset+kaverit ja pieniä lapsia niin saattaa töksäytellä.

Itse sanon suoraan mikä mättää ja odotan mieheltä ymmärrystä. Tehdään jokin ratkasu asiaan jota sitten noudatetaan.

Nalkuttaminen ei ole siis vaan sitä että toinen jauhaa. Toinen ei silloin ota toista tosissaan eikä kuuntele.

Toinen pompottaminen ei ole hyvää parisuhdetta, mutta ei sitä ole myöskään se ettei kuuntele.

Omaan korvaan kalahtaa nää "keskustelut" kun toinen nalkuttaa, oma napa huutaa silloin myös.. ;)

Vierailija
12/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelee pihalle natsoja, en suostu niitä keräämään vaan käsken siivota koska lapset leikkivät pihalla -> nalkutusta

Takkahuoneessa, olohuoneessa ja makuuhuoneessa on miehen likaisia vaatteita, sukkia, kalsareita, kehoitan siivoamaan pois omansa -> nalkutusta

Tyhjiä tupakka-askeja pöydällä, sanon että siivoa pois -> nalkutusta

Ja niin edelleen. Perushommat kyllä hoidan itse enkä edes odota enää että mieheltä heruisi viikkosiivoukseen apua. Mutta tuollaiset "tahalliset" omat sotkut sopisi itse siivota pois, eikä mielestäni ole nalkutusta jos sitä vaadin. Ei kukaan minunkaan sotkuja siivoa.

Vierailija
13/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka ystävällisesti, asiallisesti koettaa jostakin itseä häiritsevästä asiasta sanoa, se on aina "nalkuttamista". Onko parempi olla hiljaa ja antaa pahan mielen syövyttää suhdetta? Onko parempi alistua ja olla hiljaa? En usko.

Esim. meillä minä "nalkutan" kerta toisensa jälkeen tällaisista asioista:

-mies ei koskaan laita tyhjiä pulloja roskakaappiin, vaan juotuaan vichy/kalja/limsapullon, jättää sen tiskipöydälle.

-Sama homma roskien kanssa. Jos roskis on täynnä, suodatinpussit poroineen, jogurttipurkit ja muu roska alkaa kasaantua tiskipöydälle, roskista mies ei osaa ottaa pois ja viedä ulos ja laittaa uutta pussia.

- Töistä tullessaan mies rymäyttää työvaatteensa eteisen lattialle, jossa ne makaavat seuraavaan aamuun asti. Viikonloppuna koko viikonlopun ajan.

Olen koettanut monenlaisia keinoja. Sanoa nätisti, vihaisemmin, olla hiljaa, jättää itsekin siivoamatta. Mikään ei tehoa.

Ja minä EN vaadi kiiltävän puhdasta kotia! Kunhan nyt kävelemään mahtuisi eikä kärpäset lentele ympäriinsä. En ole ikinä ollut mikään siivoushysteerikko. Mutta aika rassaavaa on siivota koko porukan jälkiä joka hemmetin päivä. Kun miehenrutjake edes omista sotkuistaan pitäisi joten kuten huolta eikä lisäisi jo ennestään isoa tekemisen määrää. (Kun ei se meillä pese pyykkiä, imuroi, hoida tiskejä tai mitään muutakaan).

Vierailija
14/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi edes kaksi kertaa 10 vuodessa pestä pyykkiä

- Mies voisi vaihtaa kalsarinsa useammin kuin 7 päivän välein

- Mies voisi opetella laittamaan ruokaa.

-Mies voisi olla teettämättä kaikkia hänelle kuuluvia kotitöitä lapsilla.

-miehen ei pitäisi velvoittaa 7v lastamme huolehtimaan hänestä ja vauvasta sekä vanhemmasta sisarestaan heidän kesälomansa aikana.

-Mies voisi olla istumatta tietokoneella 10-16 tuntia päivässä pelaamassa.

- edellinen koskee myös pleikkaria ja xboxia.

-Mies voisi pukeutua omatoimisesti ilman, että joudun vahtimaan ja hoputtamaan

- Mies voisi edes kerran vuodessa vaivautua pesemään hampaansa!

- Voisi yrittää elää muullakin kuin karkeilla ja limpparilla

-Mies saisi ottaa itseään niskasta kiinni ja hankkia työpaikan ja käydä siellä ilman, että joudun aamuisin vahtimaan ja puettamaan hänet töihin.

Näistä nyt ainakin siis nalkuttaisin jos jaksaisin..

Vierailija
15/15 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hemmetissä te tuollaisten luolaeläjien kanssa perheitä värkkäätte pystyyn? Huh huh tosiaan...

Mies voisi edes kaksi kertaa 10 vuodessa pestä pyykkiä

- Mies voisi vaihtaa kalsarinsa useammin kuin 7 päivän välein

- Mies voisi opetella laittamaan ruokaa.

-Mies voisi olla teettämättä kaikkia hänelle kuuluvia kotitöitä lapsilla.

-miehen ei pitäisi velvoittaa 7v lastamme huolehtimaan hänestä ja vauvasta sekä vanhemmasta sisarestaan heidän kesälomansa aikana.

-Mies voisi olla istumatta tietokoneella 10-16 tuntia päivässä pelaamassa.

- edellinen koskee myös pleikkaria ja xboxia.

-Mies voisi pukeutua omatoimisesti ilman, että joudun vahtimaan ja hoputtamaan

- Mies voisi edes kerran vuodessa vaivautua pesemään hampaansa!

- Voisi yrittää elää muullakin kuin karkeilla ja limpparilla

-Mies saisi ottaa itseään niskasta kiinni ja hankkia työpaikan ja käydä siellä ilman, että joudun aamuisin vahtimaan ja puettamaan hänet töihin.

Näistä nyt ainakin siis nalkuttaisin jos jaksaisin..