Jos olisit onneton mutta sulla olis vähän rahaa, mitä tekisit?
Olen yksinäinen ja keski-ikäinen perheetön nainen, jolla on paha masennus. Mutta jonkin verran on tilillä rahaa extraa- siis ei paljoa mutta pari tonnia - joten mihin kannattaisi sijoittaa? Kampaajalla kävin jo ja uudet rillitkin ostin.
Mihin itse sijoittaisit tai mitä tekisit, jos ei perhe nielisi aikaasi ja haluaisit piristää mieltä.
Kommentit (37)
Lähtisin varmaan lomamatkalle tai kylpylään. Tai ehkä hierontaan? :)
Kameran ostaisin ja kävisin jossain kivassa paikassa ja ottaisin sieltä vähän kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Viinaan meni, ei piristänyt. Pidä pankissa ja käytä tarpeen mukaan. Jos nyt saisin niin pari risteylyä tai matka voisi kyllä tehdä terää..
Joo ei viinaan, pahentaa masennusta ja join nuorena aika paljon. Siinä olet kyllä oikeassa, että jokin elämys - kuten matka - voisi olla parempi kuin vaikka uudet vaatteet.
Jos olisin mies, ostaisin varmaan kohta sylin lämpöä, kun epätoivo on suurin.
Jos olet masentunut, mitä väliä mitä rahoilla teet? Eihän niistä mitään iloa saa.
Ottaisin pienen breikin arjesta ja lähtisin matkustamaan. Ja itseasiassa näin teinkin samassa tilanteessa. Matkailu avarsi ja auttoi masennuksen päihittämisessä kun sai hieman toisenlaista perspektiiviiä asioihin.
Joskus on mentävä kauas nähdäkseen lähelle, vai mites se menikään.
Joogaretriitti jossain kauniissa paikassa. Hieronta oli hyvä ehdotus, tai vyöhyketerapia tms.
Menisin jooga kurssille, tai palkkaisin personal trainerin. Kropan hyvinvointi kohottaa mielialaa ja lievä masennus saattaa jopa parantua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet masentunut, mitä väliä mitä rahoilla teet? Eihän niistä mitään iloa saa.
No ei niistä mitään iloa siellä tililläkään ole ja kohta tässä jo kuollaankin eli ei viitsis pankissakaan pihdata.
ap
Personal Trainer. Saat kipinän liikuntaan, liikunnasta itseluottamusta ja paremman mielen.
Lähde reissuun! Kaupunki tai rantalomalle. Minäkin onneton matkustelen yksin ja aina se piristää mieltä ja nostaa itseluottamusta. Reissatessa voit löytää sen lämmittäjänkin.
Hmm. Hanki kiva koira tai kissa tai ala kasvattamaan yrttiä? Tai sitten poistu täysin mukavuusalueeltasi ja pyri aktiivisesti muuttamaan elämääsi jollain tavoin.
Kosketus tekee hyvää. Siksi hemmottelisin hoidoilla, kuten hierontaa ja jotain lempeää mineraalikasvohoitoa tms. Ei ole niin kovin kallistakaan. Tavaraa tai vaatetta ostamalla ei olo parane kuin hetkeksi, se on nähty. Elämykset ja hemmittelu auttaa paremmin. Saattaisin osallistua jollekin itseäni kiehtovalle viikonloppukurssille, tai käydä kuuntelemassa lempiartistiani. Pieni matka ehkä piristäisi, ihan vaikka naapurikaupunkiin, jossa kävisin herkuttelemassa ja museoissa. Yksinäisenä voisi ottaa jopa äkkilähdön aurinkoon, jos ei ahdistaisi ajatus olla yksin vieraassa maassa.
Kannattaisiko kuitenkin panostaa ulkonäköön, jos kaipaat seuraa ja haluaisit vedota vastakkaiseen sukupuoleen? Pinnallista ehkä joo, mutta eihän sulla ole mitään menetettävääkään kai.
Luulin että joku oli nostanut minun tekemän aloituksen jostain aikojen takaa, koska olen itse kirjoittanut suunnilleen noilla sanoilla tänne kerran. :)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko kuitenkin panostaa ulkonäköön, jos kaipaat seuraa ja haluaisit vedota vastakkaiseen sukupuoleen? Pinnallista ehkä joo, mutta eihän sulla ole mitään menetettävääkään kai.
Ei ulkonäölle kannata perustaa suhdetta, siitä ei tule kuin masennus.
ei ap
Yksi kiva pikku juttu eli hampaiden valkaisu. Ei uskoisi miten valkoiset hampaat houkuttaa hymyilemään enemmän, ja sitä kautta tulee parempi ja itsevarmempi olo.
Kävisin plastiikkakirurgin luona, ja ottaisin botoxit, fillerit, laserhoidot ym. Nuortuneena sitten baanalle uutta onnea etsimään!
Ottiko noin koville, kun joku oli eri mieltä.
Viinaan meni, ei piristänyt. Pidä pankissa ja käytä tarpeen mukaan. Jos nyt saisin niin pari risteylyä tai matka voisi kyllä tehdä terää..