Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisittekö lapselle lukiolaisbileisiin?

Vierailija
22.02.2016 |

Tästä ollaan nyt tytön kanssa väännetty. Niillä on lukiossa aina jakson lopussa jotkut oppilaskunnan järjestämät bileet. Nyt on onneksi sattunut aina niin, että tytöllä on ollut menoa sinä bileiltana, mutta nyt tämän jakson lopussa ei olisi. Tyttö on 16v, peruskiltti urheilijatyttö. En usko, että on koskaan kunnolla juonut alkoholia. Tuolla bileissä nyt alkoholia juodaan ihan satavarmasti, tosin en tiedä onko se meidän likalla suunnitelmissa. Hän on itse tietty sanonut, ettei aikoisi juoda, mutta en tiedä uskoisinko. Päästäisittekö itse omanne tuollaisin? Millaisilla ehdoilla? Mitä niissä edes tehdään? Ei mun aikana lukiossa vaan mitään bileitä ollut.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen ei saa juoda alkoholia, se on RIKOS, josta pitää ilmoittaa viranomaisille. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?

Vierailija
42/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäinen ei saa juoda alkoholia, se on RIKOS, josta pitää ilmoittaa viranomaisille. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?

Laki ja moraali ovat kaksi täysin eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä alaikäiset saa alkoholia ??

1. Vanhemmat hankkii tai pitää kaapissa juomia ja mahdollisesti antaa luvan juoda.

2. Täysi-ikäiset kaverit

3. Suurimmissa kaupungeissa on omia ns. Hakijoita, joille maksat juomien hinnan sekä annat vähän extraa lisää rahaa siihen päälle, että näki vaivaa hakea juomat sulle kaupan nurkan taakse.

Tässä eräitä vaihtoehtoja, muita ei oikeastaan sitten ole.

4. Tekee kiljua

Vierailija
44/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäinen ei saa juoda alkoholia, se on RIKOS, josta pitää ilmoittaa viranomaisille. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?

On myös rikos omistaa talo, jonka pihalla ei kasvateta humalaa. Pointtisi?

Vierailija
45/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lukiolaista ylioppilaina maailmalle opiskelemaan omasta talosta äskettäin ulos saaneena sanon, että keinot kyllä löytävät juomien saamiseen. Ja juhlat, joihin mennä niitä juomaan.