Päästäisittekö lapselle lukiolaisbileisiin?
Tästä ollaan nyt tytön kanssa väännetty. Niillä on lukiossa aina jakson lopussa jotkut oppilaskunnan järjestämät bileet. Nyt on onneksi sattunut aina niin, että tytöllä on ollut menoa sinä bileiltana, mutta nyt tämän jakson lopussa ei olisi. Tyttö on 16v, peruskiltti urheilijatyttö. En usko, että on koskaan kunnolla juonut alkoholia. Tuolla bileissä nyt alkoholia juodaan ihan satavarmasti, tosin en tiedä onko se meidän likalla suunnitelmissa. Hän on itse tietty sanonut, ettei aikoisi juoda, mutta en tiedä uskoisinko. Päästäisittekö itse omanne tuollaisin? Millaisilla ehdoilla? Mitä niissä edes tehdään? Ei mun aikana lukiossa vaan mitään bileitä ollut.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Alaikäinen ei saa juoda alkoholia, se on RIKOS, josta pitää ilmoittaa viranomaisille. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?
Laki ja moraali ovat kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä alaikäiset saa alkoholia ??
1. Vanhemmat hankkii tai pitää kaapissa juomia ja mahdollisesti antaa luvan juoda.
2. Täysi-ikäiset kaverit
3. Suurimmissa kaupungeissa on omia ns. Hakijoita, joille maksat juomien hinnan sekä annat vähän extraa lisää rahaa siihen päälle, että näki vaivaa hakea juomat sulle kaupan nurkan taakse.
Tässä eräitä vaihtoehtoja, muita ei oikeastaan sitten ole.
4. Tekee kiljua
Vierailija kirjoitti:
Alaikäinen ei saa juoda alkoholia, se on RIKOS, josta pitää ilmoittaa viranomaisille. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?
On myös rikos omistaa talo, jonka pihalla ei kasvateta humalaa. Pointtisi?
Kaksi lukiolaista ylioppilaina maailmalle opiskelemaan omasta talosta äskettäin ulos saaneena sanon, että keinot kyllä löytävät juomien saamiseen. Ja juhlat, joihin mennä niitä juomaan.
Alaikäinen ei saa juoda alkoholia, se on RIKOS, josta pitää ilmoittaa viranomaisille. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?