Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisittekö lapselle lukiolaisbileisiin?

Vierailija
22.02.2016 |

Tästä ollaan nyt tytön kanssa väännetty. Niillä on lukiossa aina jakson lopussa jotkut oppilaskunnan järjestämät bileet. Nyt on onneksi sattunut aina niin, että tytöllä on ollut menoa sinä bileiltana, mutta nyt tämän jakson lopussa ei olisi. Tyttö on 16v, peruskiltti urheilijatyttö. En usko, että on koskaan kunnolla juonut alkoholia. Tuolla bileissä nyt alkoholia juodaan ihan satavarmasti, tosin en tiedä onko se meidän likalla suunnitelmissa. Hän on itse tietty sanonut, ettei aikoisi juoda, mutta en tiedä uskoisinko. Päästäisittekö itse omanne tuollaisin? Millaisilla ehdoilla? Mitä niissä edes tehdään? Ei mun aikana lukiossa vaan mitään bileitä ollut.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tippuu juttujen ulkopuolelle jos et päästä. Lukiomme bileissä kyllä alkoholi virtas, mutta suuri osa osasi ottaa kohtuudella.

Vierailija
22/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä takapajulan lukiossa ap on aikoinaan käynyt? Kyllä vaan lukiossa oli välillä jotain bileitä ainakin 20 vuotta sitten. Ja myös minulla on se kokemus, että ne tytöt, jotka eivät koskaan päässeet mihinkään ja joilla oli tosi tiukkapipoiset vanhemmat, niin ne ottivat sitten vahingon takaisin myöhemmin ja elivät ihan holtitonta elämää ryypäten ja bailaten ja miehiä pokaillen 18-25-vuotiaana.

Ei meillä oppilaskunnan puolesta ollut kai kuin wanhojen jatkot ja penkkareitten jatkot. Tuollaista tulevaisuutta en kyllä tytölle toivoisi tietysti... :D 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, enkä edes hakisi jos lapsi ei erikseen pyytäisi. Tuossa on nuorelle loistava tilanne näyttää, onko hän luottamuksen arvoinen vai ei. Jos on, niin hyvä. Jos ei, niin seuraavia bileitä mietittäisiin uudestaan. Ajattele, että moni tuon ikäinen asuu omillaan ja päättää itse bilettämisistään.

Vierailija
24/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pahvilaatikko, jonne laitat tytön, jotta hänestä tulee mahdollisimman yksinäinen ja epäsuosittu ja päästät ulos vasta 25-vuotiaana! No ei. Noi on oppilaskuntien bileitä, ei lukion:D ja se pää vedetään täyteen ennen kuin mennään sinne, et ehtii yhdeks himaan;) ai hyvänen aika sitä touhua! Ne urheiljapojat oli ihan pahimpia ja toinen hauska ryhmä oli nörtit, jotka veti pään täyteen. Noissa bileissä sitä pariudutaan, lähestytään ihastuksia, otetaan ekaa kertaa poskeen vessassa jne:D kolmoset kuvas aina humalaisia ykkösiä ja laitto parhaat palat abi-videoon. Niitä kamalimpia pissiksiä nöyryytettiin jollain missikisoilla ja tanssikisoilla. Ai hyvänen aika, ne vasta oli aikoja<3 luota tyttöösi, hyvä siitä tulee. Kahden vuoden päästä voi häipyä loppuiäkseen sun elämästä, jos kontrolloit liikaa. (Niitä kilttejä tyttöjä miuten tunnen, ovat laittaneet välit ylisuojeleviin kontrollihirviöäiteihinsä kokonaan poikka).

Vierailija
25/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon oikeesti hyvin hämmentyny miten moni tuntuu hyväksyvän sen että oma 16-v lähtee bileisiin ja mahd. ryyppäämään. Kuka oikeesti haluaa että oma teini juo räkäkännit kylillä?

En nyt tarkoita juuri ap:n tapausta mutta yleisesti muista kommenteista saa sellaisen vaikutuksen että on ihan ok että se teini ryyppää, ryyppäähän muutkin ja aina sitä on tehty. Noh, tapansa kullakin.

Sain ihan eri käsityksen kirjoituksista. Vaikka siellä juotaisiinkin, kaikkien ei tatvitse juoda. Lukiossa saa olla erilainen. Nykynuoret pitävät tupakointia ja kännäämistä nolona.

Vierailija
26/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alaikäiset saa alkoholia ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei päästetty edes vanhojen jatkoille, abiristeilylle tai ylioppilasjuhlien jatkoille.

Vierailija
28/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, mutta pitäisi tulla johonkin sovittuun kohtuuaikaan kotiin, tai hakisin sovitusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei päästetty edes vanhojen jatkoille, abiristeilylle tai ylioppilasjuhlien jatkoille.

Oikeasti? Ylioppilaana olit jo täysi-ikäinen.

Vierailija
30/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 16 v. muuttaa jo pois kotoa opiskelemaan. Ei niitä voi enää vahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot sitten tehdä, kun tyttö on ihan hetken päästä täysi-ikäinen?

Vierailija
32/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, mutta tuskin haluavat mennä. Ovat jo kolmikymppisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko poika, ei ainkaan kertonut ja ikinä en oo nähnyt kännissä

Vierailija
34/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei päästetty edes vanhojen jatkoille, abiristeilylle tai ylioppilasjuhlien jatkoille.

poika ei halunnut abiristeilylle mutta noi kahdet muut , tottakai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, juttelisin asiallisesti myös siitä alkoholista, en teksi elettäkään avustaakseni hankkimisessa enkä esitä hyväksyväni alaikäisten juomista. Hakisin kotiin sovittuna aikana ja voin kuskata kaveritkin kotiinsa.

Olin itsekin tuon ikäisenä mehdiskossa, varastettiin kotoa kotiviiniä tai isoveli kävi alkossa, vuotta myöhemmin mulla oli täysi-ikäinen poikakaveri. Äiti ei odottanut mua yöllä kotiin, sillä oli kiirempi omien bileidensä kanssa.

Vierailija
36/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jee.. Moni tuon ikäinen aloittaa kokeilut ennemmin tai myöhemmin.

Sanot vaan, että liian tujuja juomia ei kannata heti aluksi alkaa kiskoa, ja juo mietojakin juomia rauhassa ja katselee vähän miten se häneen vaikuttaa.

Sovitte kellonajan milloin menet häntä hakemaan tai että bileiden järjestäjä antaa ylimääräisen patjan jolla nukkua päänsä selväksi, kun sellainen fiilis tulee. Liikaa ei kannata juoda ekoilla kerroilla, ja siitä puhuisin eniten.

Vierailija
37/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä alaikäiset saa alkoholia ??

1. Vanhemmat hankkii tai pitää kaapissa juomia ja mahdollisesti antaa luvan juoda.

2. Täysi-ikäiset kaverit

3. Suurimmissa kaupungeissa on omia ns. Hakijoita, joille maksat juomien hinnan sekä annat vähän extraa lisää rahaa siihen päälle, että näki vaivaa hakea juomat sulle kaupan nurkan taakse.

Tässä eräitä vaihtoehtoja, muita ei oikeastaan sitten ole.

Vierailija
38/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussitaan ja juodaan. Mutta mitä sitten?

Vierailija
39/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sallisit lapsesi syyllistyä rikoksiin. Tekisin tuollaisesta lastensuojeluilmoituksen

Vierailija
40/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaisin lukion rehtorille ja sosiaaliviranomaisille että koulun bileissä tarjotaan alaikäisille alkoholia.

Alle 18-vuotiaan juominen on laitonta, ihan vaan mammoille tiedoksi.

Sinun juttusi ovat niin taantumuksellisia, että kannattaisi olla esittämättä niitä näin julkisesti. Tuollaiset ihmiset pitäisi sulkea johonkin aivovammaislaitokseen tai autiolle saarelle pilaamasta muiden ihmisten elämää.

Mistä lähtien lain noudattaminen on ollut taantumuksellista? Minun mielestäni sinun kaltaisesi rikoksiin myötämielisesti suhtautuvat pitäisi sulkea sinne aivovammalaitoksene