Luotatko lääkäreihin?
Eli tulin just lääkäriltä, enkä yhtään viisaampana. Tuntuu ettei niillä oo koskaan kysymyksiin mitään kunnon vastauksia ja palaan kotiin entistä epävarmempana vaan. :( Tai sitten kaikki lääkärit puhuu ihan toista ku toiset. Tuntuu ettei ne oo saanu samaa koulutusta laisinkaan...
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sun vaiva on? Joku fibromyalgia voi olla pikkuisen monimutkaisempi juttu kuin vaikka angiina...
Niin ja kaikkeen ei aina löydy selitystä. Ihmiskeho ja biologia on monimutkaista.
Kun se ei vaan ole, paitsi jos haluaa huijata ihmisiä ja pitää niitä tietämättöminä. Onhan se uskomatonta että jo Hippokrates totesi aikoinaan että kaikki sairaudet saavat alkunsa suolistosta. Mutta sitä ei vieläkään "tiedetä". Koska siellä on ylivoimaisesti eniten mikrobeja elimistössä. Ja ne tosiaan leviävät sieltä muuallekin elimistöön - suolen täytyy päästää lävitse ravinteet, ja sieltä tihkuu aina jonkin verran mikrobejakin läpi muualle elimistöön. Fibromyalgia on vain yksi sairaus, joka johtuu suolenseinämän läpi päässeistä mikrobeista, joita on sitten hurjan paljon pehmytkudoksessa.
Luotan siihen, että ne tahtoo hyvää ja yrittää parhaansa. Mut en luota, että ne tietäis mikä on parhaaks. Onneks nekin on nyt vuosien kuluessa tajunnu, et parempi ku minä määrään mitä tehdään ja ne kirjottaa vaan nimensä paperiin. Toimii.
En tietenkään suosittele tätä muille, mullakin meni vuosia ennen kuin opin tuntemaan, miten mun kroppa toimii ja reagoi. En väitä että tietäisin varmasti, mut tiedän varmasti paremmin kuin lääkärit.
pulutossu kirjoitti:
En tiedä enää, luotanko. En ainakaan yhtä sokeasti kuin ennen. Olen nyt 5 kertaa käynyt terveyskeskuksessa ja 3 kertaa yksityisellä, enkä ole vieläkään saanut sellaista ratkaisua alapääongelmaani, joka olisi toiminut. Laskin, että rahaa lääkärikäynteihin ja resepteihin on nyt kahden vuoden sisällä kulunut liki 600 €, mutta apua ei löydy tähän hyvin kiusalliseen vaivaani. Sitten sitä vain ajattelee että no, turhaan minä taas maksoin nämäkin lääkkeet ja käynnit, mutta tulipahan sekin kokeiltua. Joskus mietin että jos diagnoosi on väärä, lääkärikäynti voisi maksaa vain puolet siitä alkuperäisestä, mutta eihän sellainen toimisi
Hei mulla kävi ihan samalla lailla ensin tk: ssa, seuraavana pnä menin yksityiselle ja sano et erittäin paha angiina : O
Kerran minulle kävi terveyskeskuksessa niin, että olin erittäin kovan kurkkukivun vuoksi varannut ajan ja lääkäri tarkisti suun alueen, ja sanoi että tämä on ihan normaali flunssan oire ja että ajan kanssa se paranee. Odotin seuraavaan päivään ja kun en enää voinut edes hengittää ilman kipua, varasin ajan toiselle lääkärille ja tämä sanoi että kyseessä on pahanlaatuinen angiina. Tällaiset sinänsä lähes harmittomat tapaukset saavat sen luottamuksen kolhiintumaan lääkäreitä kohtaan, saati sitten väärät syöpädiagnoosit tms.
Kyllä ja en. Esimerkiksi kun lääkäri diagnosoi minulla keliakian, niin aika paha minun oli alkaa väittämään vastaan. Olisin luultavasti päässyt paljon vähemmällä, jos olisin kysynyt vaivoihini selityksen AV-palstalta. Josta olisin kuullut samalla, että keliakia ei oikeasti ole mikään sairaus, koska voi syödä lähes kaikkea. Ja koska siihen ei ole muuta hoitoa kuin oikea ruokavalio. Oikeat sairaudet kun edellyttävt vähintään satojen eurojen lääkelaskut ja mahdollisesti useita peräkkäsiä leikkauksia. Ja mielen sairaudet ovat vain huonoa käytöstä ja laiskuutta ja saamattomuutta, koska kyllä oikean sairauden kuten edellä todettua täytyy aina näkyä päälle päin. - Tässä mielessä ihon alla tapahtuvat leikkaukset on todennäköisesti suurta huijausta. Tai vältettävissä jos muistaa turvautua Warvunheiluttajiin ja syödä säännöllisesti omegakolmosta ja super -ffodeja, joita saa mm. punnitse et -varmasti- säästä kaupoista.
Siis vastaus tuli ton lainatun tekstin keskelle. Et mulla kävi just samal taval angiinan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sun vaiva on? Joku fibromyalgia voi olla pikkuisen monimutkaisempi juttu kuin vaikka angiina...
Niin ja kaikkeen ei aina löydy selitystä. Ihmiskeho ja biologia on monimutkaista.
Kun se ei vaan ole, paitsi jos haluaa huijata ihmisiä ja pitää niitä tietämättöminä. Onhan se uskomatonta että jo Hippokrates totesi aikoinaan että kaikki sairaudet saavat alkunsa suolistosta. Mutta sitä ei vieläkään "tiedetä". Koska siellä on ylivoimaisesti eniten mikrobeja elimistössä. Ja ne tosiaan leviävät sieltä muuallekin elimistöön - suolen täytyy päästää lävitse ravinteet, ja sieltä tihkuu aina jonkin verran mikrobejakin läpi muualle elimistöön. Fibromyalgia on vain yksi sairaus, joka johtuu suolenseinämän läpi päässeistä mikrobeista, joita on sitten hurjan paljon pehmytkudoksessa.
Täytyy olla aikamoinen pässi, joka voi suoltaa tällaista sontaa....
Vierailija kirjoitti:
Ja sit ku on monta eri vaivaa ni tuntuu et ne menee ihan sekasin eikä tiedä mihin niistä keskittyy. Heti kun ois keksimäs jotain niin " toisaalta siihen ei kyl sit liity toi pahoinvointi" yms :(
olen hankala potilas tiedän sen, mutta en voi sille mitään. Ei enää tee mieli mennä edes lääkäriin, kun tuntuu et ei ne kuitenkaan voi /osaa auttaa...
On paljon sairauksia, joita lääkärit ei yksinkertaisesti osaa diagnosoida. Ne ei tiedä, eivätkä välillä edes usko joidenkin sairauksien olevan totta. Monet sairaudet kuitataan masennuksella tai jollain muulla yleispätevällä sairaudella, johon voi helposti määrätä pari pilleriä. Mä sain juosta lääkärissä vuosia ennen kuin sain kroonisen väsymysoireyhtymän diagnoosin. (Jos on paljon epämääräisiä oireita ilman selitystä, tsekkaa http://cfs.gehennom.org/?tietoa) Ennen sitä hoidettiin masennuksena, vaikka ei mulla ollut mitään masennusta. Mut kun ei testeissä näkynyt mitään, niin helposti uskotaan et se on luulosairautta, ja ohjataan psykologille.
Täytyy vielä mainita, että tuli mieleen tuosta hankala potilas-jutusta Maija Haaviston blogi ja kirja "Hankala potilas vai hankala sairaus?" http://www.hankalapotilas.net
En luota täysin. Kuitenkin ne määrää jonkun lääkkeen esim.varmuuden vuoksi antibiootti, joka tehoaa bakteereihin, (antibioottejakin on useampia niin mistä lääkäri tietää mikä bakteeri siellä jyllää että minkä antibiootin määräisi ja se ei tehoa viruksiin. Lääketehtaat sponsoroivat lääkäreitä, lounaita, kylpylälomia, helposti ne jonkun lääkkeen siksi määräävät Verikokeisiin kannattaa pyytää, veriarvoista voi jotakin nähdä, mutta siltikin arpomista joskus että mikäköhän vaivaa.
Kävin korkean verenpaineen takia kolmella eri lääkärillä. Kaikilla erilaiset hoitotavat ja selitykset. VAikka korkeasta verenpaineesta aina varoitellaan, niin yhteistä näille kolmelle oli se, ettei tuo nyt niin kauhean vaarallinen sairaus taida ollakaan. Mittaillaan ja seuraillaan ja haluaisitko aloittaa lääkityksen?? Yksikään ei kehdannut sanoa, että laihduta nyt edes 5 kg.
Välillä lääkäreillä on niin huono suomenkielentaito, että näkee heti että pääosa oireiden kuvaamisesta menee aivan ohi...
Musta tuntuu että lääkäreiksi hakeutuu itsekkäitä ja rahanahneita ihmisiä. Lisäksi heidän käytöksensä on usein autistista, ja mä itse assina tunnistan nuo piirteet.
Kyllä monet lääkärit heittelevät diagnooseja mutu-tuntumalla. Vatsavaivat, joita ei ole yhtään tutkittu, leimataan mielellään tutkimatta ärtyvän suolen oireyhtymäksi. Seuraavalla kerralla kun menet valittamaan edelleen koventuneita kipuja, lukee seuraava lääkäri papereista: niin, sinullahan on tämä ärtyvän suoli....
En. Mitään apua ei saa, aina keksitään joku jippo miksi juuri nyt ei. Ilkeitä saastoja, aina pitää itkun kanssa pois lähteä. Tietysti näytellään ystävällistä sopivissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
:( mut jos on paljon kaikkia eri oireita, kuten päänsärkyä, heikotusta , oksetusta, jaksamattomuutta, yli väsymystä ja mihinkään ei vaan saa vastausta. En jaksa :(
Lääketiede ei ole eksaktia, mutta sulla näkyy olevan eksaktit laiskamadon oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitapa tuosta artikkeli the Lancetiin. Väitteidesi pitää toki perustua tieteelliseen tutkimukseen eikä Hippokrateen horinoihin. Hänhän esim. kielsi kajoamasta potilaisiin veitsellä 😱
Haluaisin luottaa, mutta olen huomannut, että löydän itsekin diagnoosin netistä, kunhan vähän näen vaivaa. Erikoislääkäreitä arvostan paljon, yleislääkäreitä en lähes ollenkaan.
Vähemmän luotan kuin aiemmin. Usko lääketieteeseen on vähentynyt ja moniin vaivoihin löytyy apua muualta kuin lääkäristä.
Mun mielestä ihminen joka luottaa lääkäriin, on tyhmä. Anteeksi suorapuheisuuteni. En luota edes syöpälääkäreihin. Maailmalla on tehty tutkimuksia joissa syövän on todettu paranevan luonnollisemmilla keinoilla todennäköisemmin mitä sytoilla ja sädehoidoilla. Lisäksi nämä aiheuttavat syövän uusiutumista ja sekundäärisyöpiä.
Mä olen menettänyt niin monta ihmistä syövälle ja itse jäin mielialalääkekoukkuun. Tunnustan olleeni itsekin tyhmä aikanaan. Onneksi on internet ja some.
Tämän takia ihmiset alkaa näihin hopeavesihömpötyksiin sun muihin. Lääkäreiden ammattitaito ja -etiikka ovat mennyttä kiitos lääkefirmojen lobbauksen. Ei esim. masennuslääkkeitä määrätty tällä innolla vielä 10 v. sitten, nyt niitä saa jopa kipuihin!
Syötkö liikaa sokeria?