Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotatko lääkäreihin?

Vierailija
22.02.2016 |

Eli tulin just lääkäriltä, enkä yhtään viisaampana. Tuntuu ettei niillä oo koskaan kysymyksiin mitään kunnon vastauksia ja palaan kotiin entistä epävarmempana vaan. :( Tai sitten kaikki lääkärit puhuu ihan toista ku toiset. Tuntuu ettei ne oo saanu samaa koulutusta laisinkaan...

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Ne terveys(arvaus)keskusten lekurien vastaukset ovat mitä saattuu ja jos on jotain nuhaa vakavampaa, niin hakeudun erikoislääkärille. Yleensä heiltä saa jonkun järkevämmän vastauksen.

Vierailija
42/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on johonkin luottaa tässä hyvän ja pahan maapallossa.

Luotan lääkäreihin/lääkäriin.

En luota psykopaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on johonkin luottaa tässä hyvän ja pahan maapallossa.

Luotan lääkäreihin/lääkäriin.

En luota psykopaattia.

Pakkohan se on johonkin luottaa, ilman luottoa ei ole fiilistä joka tuo ihmisestä/ihmisistä luottoa.

Sama.

Vierailija
44/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika skeptinen. Tietysti tekevät sen minkä osaavat, teettävät labrat ja kuvaukset tarvittaessa. Viimeksi useaviikkoisen kurkkukipuni todellinen syy jäi selvittämättä, mutta onneksi se lopulta parani närästyslääkkeiden johdosta tai niistä huolimatta. Käynti tälle yksityiselle lääkäriasemalle maksoi yli 300 euroa. Mielestäni lääkäreille pitäisi maksaa vain silloin, kun he löytävät oireiden syyn ja määrittävät oikean hoidon.

Vierailija
45/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pääasiassa luotan. Mutta sen jälkeen kun aloin itse opiskelemaan lääketiedettä sivuavaa ammattia ja tajusin että ihmisiähän nääkin vaan on eikä välttämättä ole ikinä tullut vastaan sinun tilannettasi X, niin lääkärit inhimillistyivät silmissäni paljon. Aloin ymmärtää heidänkin tekevän virheitä

Vierailija
46/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on joskus osannut epäillä jotain mikä ei ole tullut itselleni mieleen, mutta toisaalta taas joskus en ole heti ensimmäiseltä lääkäriltä saanut tarvittavia tutkimuksia, olen mennyt toiselle ja koko ajan olen itse ajatellut oikein sen, että mistä voisi olla kyse.

Vierailija
47/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, en enää, kun olen niiden hoidossa paljon ollut.

Vierailija
48/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan, en tietenkään sokeasti koska lääkäritkin ovat ihmisiä ja tekevät virheitä. Kuitenkin heillä on monen vuoden koulutus, eikä minun googlettamisellani saa samoja tietoja ja taitoja, vaikka jonkun verran ihmiskehon toiminnasta tiedän ihan omankin koulutukseni ansiosta. Valtaosa saamastani hoidosta on ollut hyvää, se vähä mikä ei ole ollut menee sen piikkiin etteivät lääkärit ole erehtymättömiä, vaan ihmisiä.

Vierailija
49/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun lapsilla on ollut sydänvika.NOT.Ja ittellä ollut syöpä.NOT.Ja mun isän piti kuolla parissa viikossa,mennyt vuosi.NOT En luota.Varsinkin taysin homma mennyt älyttömyyksiin.

Ilman lääkäreitä sinä, lapsesi tai isäsi ei olisi edes hengissä.

Vierailija
50/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat pelastaneet henkeni kuin näin kuoleman sairaalassa lapsena.

51/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain asioissa luotan enemmän, joissain vähemmän. Esim. jos tarvitsisin antibioottikuurin, luottaisin siihen, että lääkäri osaa valita oikean. Jos taas vaivani on vaikeampi diagnosoida eikä yksinkertaisella verikokeella selvitettävissä, luottaisin vähemmän siihen, että lääkärin selitys pitää paikkansa.

Luotan itseeni oireideni asiantuntijana. En kuvittele / liioittele oireitani. Tiesin itse jo vuosia ennen diagnoosin saamista, että neurologisten oireideni syynä on MS-tauti, vaikka lääkärit tarjosivat syyksi mm. jännitysniskaa ja stressiä. Lopulta pahenemisvaiheen myötä kunnon tutkimuksiin päästyäni selvisi, että olin ollut kaiken aikaa oikeassa ja lääkärit väärässä.

Useimmissa tilanteissa luotan kyllä lääkäreiden osaamiseen ja ratkaisuihin.

Googlaamalla ei tavoita kaikkea lääketieteellistä informaatiota, vaikka se kaikki periaatteessa onkin netissä nykyään. Googlatessaan mystisiä oireitaan saattaa esim. käyttää jotain väärää sanaa, minkä takia osa selityksistä rajautuu haun ulkopuolelle. Mutta googlaaja saattaa huomaamattaan olettaa, että selityksen on pakko olla jokin hakutuloksista ja päätyä vain pohtimaan, mikä niistä se olisi!

Vierailija
52/54 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kalapuikoista ja riisistä yhdellä paistetulla sipulilla.

Vierailija
53/54 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en luota, omakantaankin ne kirjaa asiat todella huolimattomasti. Kerroin lääkärille että minulla on hyvin kivuliaat kuukautiset ja sinne oli kirjattu ettei juurikaan kuuksutiskipuja. Tämän vuoksi jäi endometrioosi selvittämättä, kun seuraava lääkäri luki tietysti vain mitä omakannassa sanotaan.

Vierailija
54/54 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan. Eipä olisi tullut mieleenikään antaa jonkun insinöörin tai puusepän laittaa polviini tekoniveliä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi