Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotatko lääkäreihin?

Vierailija
22.02.2016 |

Eli tulin just lääkäriltä, enkä yhtään viisaampana. Tuntuu ettei niillä oo koskaan kysymyksiin mitään kunnon vastauksia ja palaan kotiin entistä epävarmempana vaan. :( Tai sitten kaikki lääkärit puhuu ihan toista ku toiset. Tuntuu ettei ne oo saanu samaa koulutusta laisinkaan...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luotan googleen ja naapurin Taunoon.

Vierailija
2/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sun vaiva on? Joku fibromyalgia voi olla pikkuisen monimutkaisempi juttu kuin vaikka angiina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan

Vierailija
4/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapsilla on ollut sydänvika.NOT.Ja ittellä ollut syöpä.NOT.Ja mun isän piti kuolla parissa viikossa,mennyt vuosi.NOT En luota.Varsinkin taysin homma mennyt älyttömyyksiin.

Vierailija
5/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sun vaiva on? Joku fibromyalgia voi olla pikkuisen monimutkaisempi juttu kuin vaikka angiina...

Niin ja kaikkeen ei aina löydy selitystä. Ihmiskeho ja biologia on monimutkaista.

Vierailija
6/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota. Lääkärien palkat alemmas, puhuvat ristiinrastiin. Jokaisella oma mielipide ja vielä jokaiselle naamataululle erikseen. Ihminen se on lääkärikin, täytyy pitää oma järki mukana eikä luottaa sokeasti.

Vierailija
7/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( mut jos on paljon kaikkia eri oireita, kuten päänsärkyä, heikotusta , oksetusta, jaksamattomuutta, yli väsymystä ja mihinkään ei vaan saa vastausta. En jaksa :(

Vierailija
8/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kumminkin kuin itseeni tai googleen.

Moni menee lääkärin vastaanotolla aika kipsiin, eikä saa suutaan auki ja osaa kysyä. Siitä ei voi syyttää lääkäriä, joskin toki hänen pitäisi osata perusasiat selittää kysymättäkin.

Sitten tietysti on hyvin vaikeasti tutkittavia asioita, joiden selvittäminen vaatii poissulkevaa tutkimista. Osa potilaista ei tätä ymmärrä, vaan kokee, että lääkäri on ammattitaidoton, jos ei heti tiedä, mistä on kyse. Yleisemmät syyt pitää kumminkin tutkimuksin ensin sulkea pois, ja se ottaa oman aikansa.

Toki lääkäritkin tekee virheitä, mutta kyllä he silti tietävät näistä jutuista enemmän kuin maallikot.

Vierailija
9/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:( mut jos on paljon kaikkia eri oireita, kuten päänsärkyä, heikotusta , oksetusta, jaksamattomuutta, yli väsymystä ja mihinkään ei vaan saa vastausta. En jaksa :(

Itan osaa. Tuossa voi olla kumminkin ainakin osa oireista psykosomaattisia. Ja ylipäätään voi olla, että kyse ei ole yhdestä ainoasta aiheuttajasta.

Vierailija
10/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa luotan. Suomessa lääketieteellinen osaaminen ja koulutus on ensiluokkaista. Toisaalta ymmärrän myös, että lääkäritkin ovat ihmisiä, heillä ei ole kristallipalloa vaan he ovat täysin sen varassa miten minä osaan heille vaivani selittää. Heillä myös on päivässä kymmeniä muita potilaita, joten ymmärrän että lääkäri ei voi käyttää koko päivää pelkästään MINUN hyysäämiseeni.

Olen kokenut aina tulleeni kuulluksi ja autetuksi lääkärissä. Joskus lääkärin veikkaus ei ole mennyt nappiin vaan taustalta on paljastunut muuta, mutta en oletakaan lääkärin mystisesti tietävän kaikkea. Parhaansa tekevät varmasti.

Vierailija
11/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan tekevät parhaansa joo".. Mut kauheelta tuntuu kun paha olo vaan jatkuu..

Vierailija
12/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota. Tiedän itse paremmin. Menen lääkäriin vain pyytämään tutkimukset ja lääkkeet.

Vierailija
13/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun vitamiinin puutos, niska ja hartiaseutu jumissa?

Minä lähinnä toivon että yleislääkäri ymmärtää selittämäni oireet ja kysyy jos on epäselvää. Tämän jälkeen joko teettää tarvittavat tutkimukset (tiedostan myös sen että resurssien puutteessa niitä ei välttämättä kuitenkaan tehdä) tai laittaa lähetteen kyseiseen ongelma- alueeseen erikoistuneelle lääkärille joka toivon mukaan ottaa vastaan. Ja hänen vastaanotollaan pyrin muistamaan että hän ei välttämättä ymmärrä tämän alueen ongelman ehkä saaneen alkunsa hänen erikoisosaamisen ulkopuolella olevasta ongelmasta. Tätähän hän ei tutki sillä se ei hänelle kuulu eikä välttämättä tiedä siitä mitään, joten toivon että diagnoosi on oikea. Hän luultavasti määrää lääkkeitä joiden sivuvaikutuksista otan itse selvää ja päätän sitten syönkö.

Eli tavallaan luotan kun kerran käynkin.

Vierailija
14/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun vitamiinin puutos, niska ja hartiaseutu jumissa?

Minä lähinnä toivon että yleislääkäri ymmärtää selittämäni oireet ja kysyy jos on epäselvää. Tämän jälkeen joko teettää tarvittavat tutkimukset (tiedostan myös sen että resurssien puutteessa niitä ei välttämättä kuitenkaan tehdä) tai laittaa lähetteen kyseiseen ongelma- alueeseen erikoistuneelle lääkärille joka toivon mukaan ottaa vastaan. Ja hänen vastaanotollaan pyrin muistamaan että hän ei välttämättä ymmärrä tämän alueen ongelman ehkä saaneen alkunsa hänen erikoisosaamisen ulkopuolella olevasta ongelmasta. Tätähän hän ei tutki sillä se ei hänelle kuulu eikä välttämättä tiedä siitä mitään, joten toivon että diagnoosi on oikea. Hän luultavasti määrää lääkkeitä joiden sivuvaikutuksista otan itse selvää ja päätän sitten syönkö.

Niin tai voi olla nikamalukkokin.

Vierailija
15/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy mennä ajoissa lääkäriin jos joku vaiva ja kertoa tarkkaan oireet sun muut. Mikäli ei ymmärrä niin kysyy. Kysyvä ei tieltä eksy. 

Vierailija
16/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luotan googleen ja naapurin Taunoon.

Ja tää AV on kanssa aika hyvä tietopankki. Hyvät diagnoosit tulee aina hetkessä. Niin no, tää paikkahan vilisee lääkäreitä ja muilla palstailijoilla on muuten vaan aivan hillitön äo.

Vierailija
17/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit ku on monta eri vaivaa ni tuntuu et ne menee ihan sekasin eikä tiedä mihin niistä keskittyy. Heti kun ois keksimäs jotain niin " toisaalta siihen ei kyl sit liity toi pahoinvointi" yms :(

olen hankala potilas tiedän sen, mutta en voi sille mitään. Ei enää tee mieli mennä edes lääkäriin, kun tuntuu et ei ne kuitenkaan voi /osaa auttaa...

Vierailija
18/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Hän luultavasti määrää lääkkeitä joiden sivuvaikutuksista otan itse selvää ja päätän sitten syönkö.

Järkevästi toimittu.  Tavallaan et luota.

19/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enää, luotanko. En ainakaan yhtä sokeasti kuin ennen. Olen nyt 5 kertaa käynyt terveyskeskuksessa ja 3 kertaa yksityisellä, enkä ole vieläkään saanut sellaista ratkaisua alapääongelmaani, joka olisi toiminut. Laskin, että rahaa lääkärikäynteihin ja resepteihin on nyt kahden vuoden sisällä kulunut liki 600 €, mutta apua ei löydy tähän hyvin kiusalliseen vaivaani. Sitten sitä vain ajattelee että no, turhaan minä taas maksoin nämäkin lääkkeet ja käynnit, mutta tulipahan sekin kokeiltua. Joskus mietin että jos diagnoosi on väärä, lääkärikäynti voisi maksaa vain puolet siitä alkuperäisestä, mutta eihän sellainen toimisi.

Kerran minulle kävi terveyskeskuksessa niin, että olin erittäin kovan kurkkukivun vuoksi varannut ajan ja lääkäri tarkisti suun alueen, ja sanoi että tämä on ihan normaali flunssan oire ja että ajan kanssa se paranee. Odotin seuraavaan päivään ja kun en enää voinut edes hengittää ilman kipua, varasin ajan toiselle lääkärille ja tämä sanoi että kyseessä on pahanlaatuinen angiina. Tällaiset sinänsä lähes harmittomat tapaukset saavat sen luottamuksen kolhiintumaan lääkäreitä kohtaan, saati sitten väärät syöpädiagnoosit tms.

Vierailija
20/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Hän luultavasti määrää lääkkeitä joiden sivuvaikutuksista otan itse selvää ja päätän sitten syönkö.

Järkevästi toimittu.  Tavallaan et luota.

En luota kehenkään enkä mihinkään täysin. Tiedostan ettei tällä pallolla ole kaikkitietäviä eikä mikään ole koskaan täysin varmaa. Mutta tiedostan myös, että tietävät luultavasti enemmän kuin minä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä