Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoitukseen vastaaminen, puhelinkammo, neuvoja!

Vierailija
22.02.2016 |

Minulla on pahanlaatuinen puhelinkammo, ollut jo lapsesta asti. Suunnittelen kaikki viralliset puhelut kyllä hyvin etukäteen ja tsemppaan itseäni "nyt kyllä soitan heti, ihan helppo homma!". Sitten jäädyn, aina. Olen kirjoittanut lunttilapulle asiat ylös ja sitten alankin perääntyä. "Ehkä siellä ei kukaan vastaa tähän aikaan/Onkohan tämä nyt kuitenkaan minun juttu/mitä jos kyselenkin vain tyhmiä" jne.

Nyt olisin kiinnostunut yhdestä työpaikasta, jonne pyydettiin ottamaan yhteyttä, jos on kysymyksiä. Ajattelin, että totta kai olisi fiksua ottaa yhteyttä, jotta jäisin heidän mieleensä. En vain saa asiaa hoidetuksi. Joku tuossa puhelimessa ahdistaa. Mitä jos alan änkyttää? Mitä jos minulle vastaa joku ilkeä täti?

Mitä kannattaisi tehdä, että uskallan ja millaisista kysymyksistä työnantajat tykkää?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pari kertaa laittanut sähköpostia, kun on ollut kysyttävää. Yleensä jätän kaikki kysymykset sinne haastatteluun. T: toinen puhelinkammoinen

Vierailija
22/23 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soita. En itsekään loista puhelimessa ja kaikki työhaastattelukutsuni olen saanut pelkän hakemuksen ansiosta. Ihan oikeasti. Jos jo etukäteen TIEDÄT, ettet anna itsestäsi hyvää kuvaa puhelimitse, niin älä soita. Panosta hakemukseen.

Puhelinkammosta kannattaa yrittää päästä eroon ja se ei onnistu kuin soittelemalla, mutta työnhaku ei ole oikea aika siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole mitään oikeasti tärkeää asiaa, älä soita.

Rekrytoivalla henkilöllä on isoimpia paikkoja lukuunottamatta muitakin työtehtäviä ja on ärsyttävää vastata koko ajan puhelimeen, kun ei ole mitään oikeaa asiaa.

Olen pyytänyt henkikön haastatteluun pelkällä puhelulla, ja lopulta palkannut tämän. Oli vain niin hyvä jo puhelimessa.

Olen myös torpannut muutaman paperilla hyvältä vaikuttaneen hakijan puhelinsoiton jälkeen, koska puhelinkeskustelu oli niin syvältä ja outo.

Eli mieti ennenkuin soitat.

Ei hyvää päivää. Kannattaisiko kuitenkin valita työpaikkaan osaamisen, eikä puhelinkäytöksen perusteella? Ei ihme, että työpaikat on täynnä hyviä tyyppejä, jotka eivät osaa mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän