DES II täyttö ja tulkinta. Apuja AV- mammat
Tietääkö kukaan kuinka DES II tulkitaan ja miten tuo asteikkoa pitäsi ( lue uskaltaisi ) täyttää, ilman että saisi saisi jonkin sortin häröleiman ?
Ainakin itselläni on joskus tressaantuneena kiireisen työpäivän jälkeen tullut tilanteita jolloin on toiminut ns autopilootti päällä. esin juurikin ajanut kotiin muistamatta matkasta juurikaan mitään( ks 1 ), mutta itse olen ajatellut tämän olevan jokseenkin normaalia.
Jos näin on tapahtunut mutamia kertoja vuodssa, miten tuo tuolla prosentti asteikolla 0-100 % merkitään? Itselleni tämä lineaarinen prosenttiasteikko on vieras, jos ympyröi vaikka 50 % tarkoittaisiko se että näin käy puoletajasta - joka toinenpäivä ? Kuinka moneen kysymykseen voi vastata vaikka 20-30 % , ilman että jäisi tässä seulassa kiinni?
Kommentit (8)
Yritin Googlailla linkkiä vaika toimivaan testiin , ei löydy.Miksi tämä on niin salattu testi ?
Uh, siis haluat tehdä testin mutta et halua että se näyttää sinulla olevan ongelman?
Vierailija kirjoitti:
Uh, siis haluat tehdä testin mutta et halua että se näyttää sinulla olevan ongelman?
No melkein noin .ts joudun tekemään ko testin. Tässä testissä jotenkin tuo 0-100 % asteikko on hankala käsittää.
Tuntuu tyhmältä ja väärä vastata ettei esim ettei koskaan puhu itsekseen ääneen-- jos kuitenkin joskus tulee esim sadaltua äärräpäitä ääneen. Ja itse en ainakaan ole mieltänyt yksikseen ääneenpuhuminen olevan ongelma. Jokusen työkaverinkin tiedän harrastaneen moista ;)
Ja en todellakaan halua jäädä kiinni tässä seulassa ja kentien täyttelemään lappusia lisää.
Mikä on vielä ns normaali tulos ? esin BDi kyselyssä usemmat ihmiset saavat muutoman pisteen( itse sain 4) , mutta tämä ei viittaa masennukseen.
Tässä sulle enkuksi:
Average DES Scores in research
General Adult Population 5.4
Anxiety Disorders 7.0
Affective Disorders 9.35
Eating Disorders 15.8
Late Adolescence 16.6
Schizophrenia 15.4
Borderline Personality Disorder 19.2
Posttraumatic Stress Disorder 31
Dissociative Disorder Not Otherwise Specified 36
Dissociative Identity Disorder (MPD) 48
Try it yourself: http://traumadissociation.com/des
Olen härömerkintäinen. Se käydään yleensä hoitsun kanssa läpi ja voit siinä selittää vähän auki vastauksiasi. On ihan normaaleja reaktioita osa ja tarkoitus juuri on testata onko kyseessä _häiriö_ vai normaali reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Olen härömerkintäinen. Se käydään yleensä hoitsun kanssa läpi ja voit siinä selittää vähän auki vastauksiasi. On ihan normaaleja reaktioita osa ja tarkoitus juuri on testata onko kyseessä _häiriö_ vai normaali reaktio.
Jatkan vielä että esim. jos joskus väsyneenä kerran pari sattuu jotain niin 5% voisi olla hyvä.
DES ei ole enää turvallinen, liian pieni avain. AES-256 vähintään pitää olla.
eikö kukaan teidä ?