Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen säilyvyys

Vierailija
22.02.2016 |

Olemme kovia kahvin juojia, joten tee jää usein pyörimään kaapin perukoille.

Löysin reilu vuosi sitten avatun irtoteepussin sekä lähes pari vuotta vanhan paketin teepusseja.. Kehtaako näitä enää tarjota vieraille? Tai onko mitään ideaa juoda itse? En osaa sanoa mauista mitään..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne yleensä mikskään mene.

Vierailija
2/4 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?Ei se tee nyt niin kallista ole.Joisitko itse niin vanhaa kahvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme kovia kahvin juojia, joten tee jää usein pyörimään kaapin perukoille.

Löysin reilu vuosi sitten avatun irtoteepussin sekä lähes pari vuotta vanhan paketin teepusseja.. Kehtaako näitä enää tarjota vieraille? Tai onko mitään ideaa juoda itse? En osaa sanoa mauista mitään..

No minä aattelisin, että eipä se tavis tee juurikaan pilalle mene, mutta kyllä siitä aromit saattaa haihtua, esim. Earl Grey-teestä haihtuu se olennainen eli bergamotte-öljy ja se haihtuu itse asiassa aika nopeastikin! Kannattaa laittaa tee ilmatiiviiseen pakkaukseen, niin maku säilyy pidempään. Kaikissa tuotteissa on nykyään päiväykset lakisääteisesti, mutta tuskin pilalla tee on silti, vaikka yli olisikin päiväyksen! Jos on jotain hedelmäpaloja tms., niin niissä voi pilaantumista tulla ja jopa jotain ötököitä. Samoin, jos vierasvarana vain tarvitsee ja pitää, niin ne yksittäispakatut pienet, ehkä vähän hintavammatkin paketit ovat ajan kanssa edullisempia, kun hukkaan menee vähemmän. Usein teetä juovanakin haluaa vaihtelua ja eri makuja ja välillä tulee ostettua semmoistakin, joka ei sitten maistu, mutta jää kaappiin pyörimään, harmi!

Ei sattus olemaan työpaikkaa, jolle voisi viedä ne kotona käyttämättä jääneet teet yleiseen käyttöön - niissähän menee yleensä kaikki!

Vierailija
4/4 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sulaanissa neukuista ostettua teetä peltirasiassa. Tee on myös paketeissa rasian sisällä. Pari vuotta sitten koitin. Ihan juotavaa se _minusta_ oli, mutta en olekaan mikään hienostelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä