Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laadukkaita "merkittömiä" merkkejä?

Vierailija
21.02.2016 |

Kaipailisi kovasti siis sellaisia vaate-, koru-, kello-, kenkä- ja laukkumerkkejä, jotka ovat laadukkaita mutta eivät suurelle yleisölle brändättyjä merkkituotteita tyyliin Vuitton. Tärkeintä tuotteessa ei ole siis itse merkki vaan laatu ja miellyttävä ja ajaton ulkonäkö.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin merkittömiä laatutuotteita, ja mammat luettelee toinen toistaan kaupallisempia brändejä brändien perään. Hillitöntä.

Vierailija
22/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin merkittömiä laatutuotteita, ja mammat luettelee toinen toistaan kaupallisempia brändejä brändien perään. Hillitöntä.

Ja gubbe arvostelee :) ?

Eikä keksi yhtään?

Rakentavaa, yksilöllisen nerokasta.

Ketjun Räjäyttävää Ainesta.

Vierailija
24/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän tähän sitten vastaisi? Ymmärsin, että aloittaja hakee tavistuotteita, joissa hinta ja laatu on kohdallaan. Kerro sinä nyt sitten yksi merkitön, ei-kaupallinen tuote?

Vierailija
25/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumperfabriken, laadukkaita neuleita ja mekkoja.

Vierailija
26/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitähän tähän sitten vastaisi? Ymmärsin, että aloittaja hakee tavistuotteita, joissa hinta ja laatu on kohdallaan. Kerro sinä nyt sitten yksi merkitön, ei-kaupallinen tuote?

En ole äskeinen, mutta veikkaisin että hän etsii merkkiä, joka ei näy päällepäin, mutta on laadukas. Lumi, Esprit tai Vagabond ovat vähän päinvastaisia.

Vierailija
27/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole äskeinen, mutta veikkaisin että hän etsii merkkiä, joka ei näy päällepäin, mutta on laadukas. Lumi, Esprit tai Vagabond ovat vähän päinvastaisia.

Ja oma vastaukseni: Filippa K. T. äskeinen.

Vierailija
28/37 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse kyllä allekirjoita tuota, että merkillä ei ole mitään merkitystä, ainoastaan materiaali ratkaisee. Se on tietysti totta, että halpakaupoista voi saada hämmentävän hyvää ja kallis merkki ei takaa hyvää laatua, mutta esimerkin kautta: minulla on 95 % puuvillaa ja 5 % elastaania oleva paita sekä Filippa K:lta että Stadiumin Race Marine -merkiltä. Filippaa on käytetty paljon Race Marinea enemmän, mutta silti Race Marine on se, joka on kerännyt kainaloihin kovasti nukkaa, Filippa on uudenveroinen. 

Vaikka kyse onkin samasta kuidusta, voi laatu vaihdella silti paljon. On ihan eri asia nukkua Ikean 7 euron puuvillapussilakanoissa kuin kampapuuvillaisissa pussilakanoissa. Kuidun pituus ja käsittely vaikuttaa mukavuuteen, kestävyyteen ja ulkonäköön. 

Mutta eipä myöskään paljon huvita maksaa "laadusta" kun ei voi tietää mitä saa. Minulla on myös puuvilla/elastaanista tehty toppi filippa k:lta, se on noin vuoden vanha ja saumat kiertää ja näyttää nuhjuiselta. Minulla on myös H&Mltä samanlaista sekoitetta oleva toppi, ollut käytössä viisi vuotta ja saumat ovat suorat ja pinta siisti. Sinun esimerkkisi ei kerro yhtään enempää kuin minun esimerkkini, ja minua ainakin harmittaa maksaa turhaan kun hinnalla ei voi _tietää_ saavansa laatua.

Vierailija
29/37 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä juuri ole, koska ne ostetaan ja brändätään laajemmalle yleisölle "tuntemattomina huippumerkkeinä" vesitetyllä laadulla...

Vierailija
30/37 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiset Dias nahkalaukut. Kaksi vuotta itsellä ollut nyt käytössä Pelagia crossbody päivittäin ja on kuin uusi. Erinomainen hinta/laatusuhde.

Vierailija
31/37 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luotan Banana Republiciin. L.L. Bean kannattaa katsoa myös, heiltä ei ehkä niin vahvaa valikoimaa toimistovaatteita löydy, mutta klassisia palmikkoneuleita yms. loistavasti. Uniqlon merinovillaneuleisiin olen luottanut myös pitkään, yksikin 30€ maksanut 100% merinovillaa oleva neuletakki ollut nyt kaksi vuotta kovassa käytössä ja kuin uusi. Ranskalainen 1.2.3. on hyvä, mutten tiedä saako muualta kuin netistä. More & More ja Oui saman tyylisiä ja näitä ainakin saa Suomestakin ihan myymälöistä. Minimalistisesta tyylistä pitävälle Samsoe&Samsoe.

Kaikki näistä on suht. edullisia. BR villaa olevan jakkupuvun saanee n. 200 eurolla ja nettikauppaan on usein alekoodeja. Uniqlon merinovillaneuleet 30-40€, näitäkin välillä tarjouksessa.

Ei taida olla enää samaa laatua kuin joskus ennen

Vierailija
32/37 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tässä haetaan sellaista, ettei ole näkyvää logoa päällepäin, niin gauhar helsinki tekee laadukkaita perus t-paitoja. 

Vierailija
33/37 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asket

Vierailija
34/37 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin "merkittömästä" tarjonnasta tykkään. siis ne A+ (tjsp) laukut ym.

lee cooperin farkut on hyvälaatuisia

kelloissa citizen tai seiko (kelloseppä sanoi että nuo on laatukelloja)

Vierailija
35/37 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa tuotteessa osaa enää laatuun luottaa, kun tuotantoketjut vaihtelevat ympäri maailmaa niin eri eristä saattaa saada aivan erilaiset tuotteet. Toistaiseksi ainoa merkki johon olen ainakin vielä merkkiuskovainen on sievin jalkineet. Ne on hyvät jalassa ja kestää, ja valmistetaan suomessa joten voi ainakin jossain määrin luottaa niiden tulevan samojen laatukriteerien läpi.

Vierailija
36/37 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa tuotteessa osaa enää laatuun luottaa, kun tuotantoketjut vaihtelevat ympäri maailmaa niin eri eristä saattaa saada aivan erilaiset tuotteet. Toistaiseksi ainoa merkki johon olen ainakin vielä merkkiuskovainen on sievin jalkineet. Ne on hyvät jalassa ja kestää, ja valmistetaan suomessa joten voi ainakin jossain määrin luottaa niiden tulevan samojen laatukriteerien läpi.

Minulle taas Riekerin kengät ja saappaat. Ne ovat hyviä, kestäviä ja ihan nättejäkin ja saa myös kohtuuhintaan. Ja ovat mahtavan hyvät kävellä. Valmistusmaata en muista, mutta jo vuosia olen ostanut melkein pelkästään Riekereitä ja aina saanut hyvää laatua ja kestävyyttä.

Vierailija
37/37 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys!

Mulla on yhdet mustat "prismafarkut" vuodelta 2013, eli kohta kymmenen vuotta vanhat. Olen vaihtanut niihin napin ja vetskarin ja värjännyt mustaksi kun väri on haalistunut.

Kangas on niin hyvän laatuista, että se ei ole mennyt miksikään. Tuotetietolaputkin valmistajineen ja mallinumeroineen on yhä luettavissa. Kotimaista tekoa. Olen goolaamasta päästyäni googlannut, vaan ei löydy tietoa mistä saman valmistajan vaatteita löytyisi.

En siis pysty kertomaan mitä merkkiä ne ovat kun varsinaista merkkiä niissä ei ole.

Ei kai näin hyvää laatua enää tehdäkään.