Kuoriiko joku perheestänne aina kaikkien perunat ?
Kuoriiko aina sama henkilö koko perheen perunat jos keitätte perunoita ja kaikille ? Rutiini ?
Vai syöttekö vaan ranskanperunoita?
Kommentit (13)
Kokkaaja yleensä kuorii jos tekee sellaista ruokaa johon perunat pitää kuoria. Toisinaan jompi kumpi (asumme kahdestaan) auttaa.
Mies kuorii kun kuorineen haluaa keittää.
Kyllä meillä jokainen kuorii itse perunansa. Nuorin lapsi(10v) kyllä usein laiskottelee ja syö perunansa kuorineen.
Perunamuussia tai lohkoperunoitasyödään meillä, eli ruuanlaittaja kuorii kaikki
Uuniperunat ja lohkoperunat pestään. Muusiin se joka joutaa kuorii. Hyvin harvoin on ollut lähiaikoina muita keitettyjä perunoita kuin uutispottuja kuorineen.
Minä kuorin aina, kun on tarvis kuoria. Mies saa allergiaoireita raaoista perunoista ja lapset ovat vielä niin pieniä, ettei heitä voi laittaa hommiin. Oikeastaan raakojen perunoiden kuoriminen on ihan jees.
Ranskanperunat se joka on jouten kuorii (minä, puoliso tai teini). Uuniperunoita ei kuorita. Muusia varten sama. Jos keitettyjä, jokainen kuorii itse. Muutenhan ne jäähtyisi kumiperunoiksi.
Emme syö perunoita. Ranskiksia vaan, ehkä kerran 2 kuukaudessa.
Emme kuori ikinä, eiedes perunamuusiin.
Minä kuorin. Aina. Toistaiseks ihan ok, nelihenkinen perhe. Ranskalaisia, siis kaupan, syödään max kerran kk, keitettyjä, muusia, lohkoperunoita jne aika usein. :)
Jokainen saa itse kuoria. Itse en yleensä viitsi edes kuoria vaan syön kuorineen. Perunan terveellisiä ainesosia on eniten kuorissa, mutta toisaalta sama koskee myös myrkyllistä solaniinia, joka on perunan oma torjunta-aine.
Ei syödä perunoita, kuin ehkä kerran vuodessa vappuperunasalaatissa. Minä kuorin.
Me syödään aina ranskalaisia ja nakkeja