Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä muutit pois lapsuudenkodistasi?

Vierailija
21.02.2016 |

Entä omat lapsesi, jos ovat jo muuttaneet. Oliko sopiva ikä muuttaa, perustele.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v. Kotona ei ollut mitenkään hyvä olla, joten ihan sopivan ikäisenä muutin.

Vierailija
2/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 19 vuotiaana, omia lapsia ei ole. Ihan hyvä ikä, tuskin olisin montaa vuotta pidempää halunnut vanhempieni kanssa asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v. Muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Oli ihan hyvä ikä.

Vierailija
4/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri täyttänyt 20. Ihan sopiva ikä oli, olin jo ehtinyt tehdä sen verran töitä että oli varaa hankkia kerralla kaikki perustavarat, ja kotityötkin luonnistuivat hyvin.

Vierailija
5/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion loputtua eli 19-vuotiaana. Oli ihan hyvä ikä, alkuun asuin kavereiden kanssa kimppakämpässä niin oli vähän "pehmeä lasku" (ja toki edullisempaakin).

Vierailija
6/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin noin 26 vuotiaana pois lapsuudenkodistani, ja omat lapseni muuttivat miltei heti 18 vuotta täytettyään, ja ylioppilaslakkinsa saatuaan pois lapsuudenkodistaan.  Vanhin lapsistamme muutti heti suoraan ulkomaille.

Vierailija
7/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v. Aika vanhana siis mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vierailija
8/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-v eli yo-kirjoituksia seuraavana syksynä muutin muualle opiskelemaan.

Vierailija
9/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kirjoitusten jälkeen l. 18 v muutin pois vuodeksi. Palasin takaisin, asuin vielä vuoden ja 20v. muutin pysyvästi pois. Lapsemme asuvat vielä kotona ja varmaankin asuvat aika pitkään vielä.

Vierailija
10/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. Hyvä ikä oli. Äidin kanssa välit parani huomattavasti. Meillä oli ongelmana siis se, ettei äiti luottanut minuun vaikken mitään ollut tehnyt miksi ei ois voinut luottaa. Poikaystävän luona en saanut yökyläillä eikä hän meidän kotona ettei vain mennä sänkyyn. (Vaikka sekin oli turha pelko, lopulta menimme sänkyyn vasta kun olin 19v, kynnen tuntenut aiemmin olevani valmis). Loukkasi minua kovasti kun ei luotettu minuun ja vain sen takia, että siskot olivat tehneet kaikki mahdolliset älyttömyydet ja rajojen kokeilut. Äiti ei voinut uskoa, etten mä toimi niin...

Vierailija
11/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v.

Vierailija
12/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaana muutin pois. Hyvä ikä oli muuttaa. Muutin suoraan miehen kanssa yhteen, joten ollaan käytännössä yhdessä kasvettu aikuisuuteen. Lapset eivät ole vielä sen ikäisiä, että muuttaisivat pois. Toivoisin kuitenkin, että asuisivat mahdollisimman pitkään kotona ja säästäisivät rahaa. Itse lähdin aikanaan pennittömänä, joten toivoisin hieman helpompaa ja järkevämpää lähtöä lapsilleni. Meillä on onneksi tontilla ulkorakennus, vierasmaja, jossa on oh, keittokomero, kylpyhuone ja parvi. Puolestani pojat saisivat siinä asustaa opiskeluidensa ajan ja kerryttää säästöjä. Saisivat kuitenkin oman rauhan eikä äiti ja isä olisi heti seinän takana kyttäämässä.

Vierailija
13/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kk vajaa 19, heti penkkareita seuraavana päivänä.

Silloin ei enää koulussa kulkemisen vuoksi tarvinnut jäädä äidin mielivallan alle. Olisi pitänyt lähteä heti 18v päivänä.

Vierailija
14/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. Esikoinen muutti kk ennen kuin täytti 19. Kuopus "vasta" 21-vuotiaana, koska kävi tuplatutkinnon ja armeijan, asui kotona siis lukion/amiksen ajan. Lapset on lähteneet suoraan opiskelemaan, minä aikoinaan muutin töihin ensin. Ihan sopiva aika on lukion jälkeen. Ei meillä ollut järkeä lasten muuttaa lukion ajaksi pois, kun koulumatka oli vain muutama minuutti, eivätkä olisi meidän tulojen takia mitään opintotukeakaan saaneet. Sama se itsellä aikoinaan, että koulumatka oli lukioon 300 metriä eikä muutenkaan pienellä paikkakunnalla pahemmin pieniä asuntoja ollut tarvis.

Pojilleni se oli hyvä ikä, kuopus olisi ollut valmis aiemmin ja oli ulkomailla työssäoppimassakin, mutta käytännön syistä oli hyvä noin. Itse olisin kyllä varmasti pärjännyt paljonkin nuorempana, mutta vanhempani tarvitsivat minua ja heille oli kova pala, kun lähdin lopulta opiskelemaan satojen kilometrien päähän. 

Vierailija
15/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muutin 19-vuotiaana lukion jälkeisenä syksynä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja silloisen poikakaverin kanssa samalla yhteen. Kyllä tuntui silloin oikealta iältä muuttaa omilleen.

Vierailija
16/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epävirallisesti 15v, virallisesti omaan vuokrakämpään 17 v.

Oma esikoinen muutti 18v, muut vielä kotona alaikäisinä

Vierailija
17/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, oli hyvä ikä ja olen onnellinen että lähdin silloin

Vierailija
18/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v, abivuonna. Oli sopiva aika muuttaa, olin valmis pärjäämään omillani ja kävin osa-aikatöissä. Välit vanhempiin olivat loistavat kotona asuessa ja ovat yhä. Olen nyt 21v.

Vierailija
19/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana. Kirjoitusten jälkeen heti kun löysin kämpän.

M29

Vierailija
20/24 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana lukion alettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi