Milloin tiesitte haluavanne lapsia?
Te, joilla on lapsia, milloin tiesitte niitä haluavanne? Olen 21 vuotias ja minulla on jo muutaman vuoden ollut ajatus etten mahdollisesti koskaan halua lapsia. Tosin mistäpä pystyn sitä etukäteen tietämään, kun ei aika vielä ole. Olen onnellisessa parisuhteessa, ja poikaystäväni tuntuu jo nyt olevan varma, että haluaa lapsia, ei tosin lähitulevaisuudessa. Asia ahdistaa minua, sillä en tiedä tulenko itse haluamaan.
Kommentit (48)
35-vuotiaana. Vain tiesin että nyt olen valmis.
Olen aina tiennyt etten halua koskaan lapsia. 15-vuotiaana muistan ekan kerran kertoneeni sen pojalle, johon olin ihastunut. Senkin jälkeen olen tuonut asian jokaisessa suhteessa ilmi heti. Kaikki eivät ole uskoneet, mm. kaksi ex-avomiestä on nyt molemmat kahden lapsen isiä, tosin heillä meni lähemmäs 40-vuotiaaksi ryhtyä siihen. Itse on nyt 41v ja erittäin onnellisesti lapsettomassa avioliitossa (miehelläni on jo aikuiset lapset).
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden seurustelun jälkeen halusin mieheni kanssa ryhtyä lapsen hankintapuuhiin. Se tunne, että hän eli nykyinenkin aviomieheni oli se ns. oikea tapaus yhteisten lastemme isäksi.
Ja niin teimme, ja lapsemme ovat jo aikuisia, itsenäisiä nuoria ihmisiä.
Jatkan vielä edelliseen, että olin iältäni 27 vuotias, kun synnytin esikoisemme, ja todellakin onnekas siihen aikaan, koska olin jo nähnyt ja kokenut nuoruuden ns. parhaimman menokauden kuvioineen, ja valmistunut ammattiini, ja olin ollut työelämässä mukana jo vuosia ennen esikoisemme syntymistä.
Olen tiennyt aina, että haluan lapsia. Eka vauva kuume iski 16-vuotiaana. Oltiin oltu kaks vuotta yhdessä ja erottiin. 19v uusi mies tuki kuvioihin. Oltiin 3,5 v yhdessä. Suuri syy eroon oli se, että oli valmis perustamaan perheen ja mies ei. 23-vuotiaana taoasin elämäni rakkauden, jonka kanssa sain 24-vuotiaana ihanan pojan. Poika on nyt 2 ja toista yritetään :) enempää ei tarvita!
Suunnilleen kolmekymppisenä. Nuorena en edes pitänyt lapsista mutta kummasti se mieli vaan muuttui. Parikymppisenä tuntui ahdistavalta jos joku kaveripiirissä tuli äidiksi - näin sen äärimmäisenä vapauden menetyksenä. Sitten kohdalle sattui oikea mies ja lapsesta tuli tärkein asia maailmassa-onneksi olen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Näitä haluaisin kuulla lisää!
Sama täällä :)
Hei nelonen, onnea raskaudesta! Luulen, että maailmaan syntyisi aika vähän lapsia, jos ne ois suunniteltuja! Sit ku sä saat sen vauvan, tuut oleen tosi tosi onnellinen!