Tankkaatko auton tankin täyteen vaiko tietyllä summalla esim. 20e, 50e?
Itsellä kumma pinttymys jäänyt, että 50e tankkaan vaikka jo tovin työelämässä :D
Opikseluajoilta nuukailu oli tuttua joten koskaan ei raskinut tankata täyteen. Mutta nyt jos tankkaan täyteen niin se summa tuntuu niin isolle :D
Kommentit (37)
Talvella yritän pitää tankin mahdollisimman täynnä.
Täyteen, paitsi jos jostain syystä olen setelillä tankkaamassa.
Aina täyteen. Aina parempi mitä harvemmin pitää vaivautua tankkaamaan. Bensaa ja rahaa menee just sen verran kuin sitä menee, tankkaisin sitten osissa tai kerralla enemmän. Ei myöskään ole pulaa rahasta, niin sen puolesta voi aina tankata täyteen. Mutta suuri syy on laiskuus ja bensa-asemalla värjöttelyn ankeus :)
Tunnen yhden perheen, jossa vanhemmat tankkaavat aina kympillä. :D
Valkkaan summaksi aina 60e, varmasti tulee täyteen!
Aina jollain tietyllä summalla. En oikeasti edes tiedä miten pystyy tankkaamaan 'tankin täyteen', kun eka täytyy antaa se summa ja sitten vasta saa tankata. En uskalla jäädä tutkimaan tilannetta, että miten 'täyteen tankkaaminen' onnistuu, kun on aina muita ihmisiä liikenteessä.
Tankkaan aina täyteen. Mä en ihan ymmärrä tuota pienellä summalla tankkaamisen logiikkaa muutoin kuin just ennen "rahapäivää", jos ei vaan ole enempää. Mutta siis esim. mulla menee kuukaudessa 2 tankillista bensaa normaalilla ajolla. Jos haluan säästää bensaa, niin ajan vähemmän (mikä talvella mahdotonta, mutta kesällä onnistuu), en suinkaan rupea tankkaamaan vähän väliä vain kympillä... ei sillä käsittääkseni säästä yhtään, että käy tankkaamassa 2 kertaa viikossa verrattuna 2 kertaa kuukaudessa tahtiin. Ajetut kilometrit kai ratkaisee.
Melkein aina täyteen. Tankkaan jollain pikkusummalla vain silloin, jos on pakko käydä esim. mökkipaikkakunnan kalliilla asemalla.
Vierailija kirjoitti:
Aina jollain tietyllä summalla. En oikeasti edes tiedä miten pystyy tankkaamaan 'tankin täyteen', kun eka täytyy antaa se summa ja sitten vasta saa tankata. En uskalla jäädä tutkimaan tilannetta, että miten 'täyteen tankkaaminen' onnistuu, kun on aina muita ihmisiä liikenteessä.
Höpsö :) Se valittu summa on MAKSIMIeuromäärä, jolla voi tankata. Kone tsekkaa sun tilin siltä summalta, että onko katetta. Jos valitset 120 euroa, niin sun tilillä täytyy olla tankkaushetkellä 120 euroa rahaa. Veloitus kuitenkin tapahtuu vain toteutuman mukaan. Eli jos valitset 120 euron katetarkistuksen ja tankkaat 88,48 eurolla, ei tililtäsi lähde kuin 88,48 euroa.
Nyt kun valitset aina 60 euroa, kone lopettaa bensan syötön, kun 60 euroa täyttyy. Jos sinä itse lopettaisit bensan syötön 30 euron kohdalla, ei sun tililtä lähtisi 60 euroa, vasn 30. Ymmärrätkö?
Aina täyteen. En ymmärrä niitä ihmisiä, jotka käyvät jatkuvasti tankkaamassa parilla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana. Se on katevaraus, ei summa jolla polttoainetta tulee pistoolista vaikka ei minnekään mahtuisi.... Jos laitat siihen katevaraukseen 100e, tankkaat tankin aivan täyteen ja summa on 80,45e, sun tililtä menee 80,45e. Jos sen sijaan tankkaat isompaa tankkia, eikä se tule täyteen vaikka olet tankannut jo 100eurolla, polttoaineen tulo katkeaa 100e:n kohdalla, tankki ei tule täyteen ja tililtä veloitetaan 100e.
Entä jos käyttää käteistä kylmäasemalla. Syöttää vaikka 70e automaattiin mutta pumppu katkaisee jo 60e kohdalla? Joskus teininä noin kävi itselle. Eikun pistooli vaan paikalleen ja harmitti..
Palkkapv:n jälkeen täyteen. Tankki alkaa tyhjentyä noin 2vk päästä jonka jälkeen tankkaan aina 20e, koska lompakkokin on tyhjentymässä, ja yritän tasapainoilla niin että rahaa jäisi ruokaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tankkaan aina täyteen. Mä en ihan ymmärrä tuota pienellä summalla tankkaamisen logiikkaa muutoin kuin just ennen "rahapäivää", jos ei vaan ole enempää. Mutta siis esim. mulla menee kuukaudessa 2 tankillista bensaa normaalilla ajolla. Jos haluan säästää bensaa, niin ajan vähemmän (mikä talvella mahdotonta, mutta kesällä onnistuu), en suinkaan rupea tankkaamaan vähän väliä vain kympillä... ei sillä käsittääkseni säästä yhtään, että käy tankkaamassa 2 kertaa viikossa verrattuna 2 kertaa kuukaudessa tahtiin. Ajetut kilometrit kai ratkaisee.
Seuraava Naisen logiikka tässä mulla:) :
Jos auto yskii tai vaikuttaa muuten epäilyttältä - flunssa voi iskeä autoonkin talviaikaan - niin sitten tankataan varovasti, jos hän kuitenkin aikoo hajota eli kuolla. 😁
Nii ei harmita sit, hyvät bensa(raha)t hukkaan...
Lähes aina 120 katevaraukseen ja tankki täyteen.
Kesällä ajoitan tankkauksen ennen pidempää ajoa, tai tankkaan vajaaksi.
Kerran keväällä tankkasin tankin täyteen, ja parkkeerasin auton päiväksi aurinkoon. Iltapäivästä olikin kiva lammikko bensaa auton ympärillä ja auton kylki bensassa kun auringossa lämmennyt bensa laajeni. Routaisesta maasta tulult jääkylmä bensa laajenee helteessä tosi paljon.
Täyteen ja kortilla. Diesel ja pitkän matkan kulkija.
Joskus jos litrahinta ollu korkee niin tankannu vain puolitankkia.
Jos edullista tai pitemmälle matkalle menossa niin tankki piripintaan.
Aina täyteen!