Meneekö "kaikki" jonnekin hiihtolomalla? Vai oletteko kotinurkilla?
Lapset alkoi nurista miksei me mennä koskaan minnekään hiihtolomalla. Ja tarkoittanee just jonnekin vähän pidemmälle menemistä, koska kyllä me nyt hiihtolomalla "jossain" käydään, esim. uimassa lähikylpylässä tms. Ei vaan viitsisi maksaa sesonikihintoja hotelleista tai lomamatkoista, niinpä me tosiaan ollaan lähes aina hiihtolomat vain kotiseudulla.
Kommentit (10)
Ei nyt mennä eli kotinurkissa pitkälti. Viimehelmikuussa oltiin Thaimaassa (ja helmikuussa-13) ja aiomme kyllä ensihelmikuulle buukata taas 2vkon matkan. 2 murrosikäistä lasta.
Ei mennä koska ei päästä. Minä opiskelen eikä opinnoista voi pitää omaa lomaa, hiihtolomaa ei ole. Mieskin käyttää 6 talvilomapäiväänsä mieluummin jouluna.
Ei mulla mitään hiihtolomaa ole. Töissä on varmaan hiljaisempaa tulevalla viikolla, niin ehtii hyvin tehdä kaiken rästiin jääneen.
Mummolaan mennään koko viikoksi. Ehkä ensi vuonna eka kertaa ulkomaille.
Ei mennä, koska miehellä ei ole lomaa. Kesällä matkustetaan Etelä-Euroopassa joka vuosi, mutta hiihtoloma hissutellaan kotinurkissa, hoplopissa, kavereiden kanssa, mummolassa tai ihan kotona vaan. Pyjamapäivät on joskus must. Hotellit ja risteilyt ja kaikki on lomasesonkeina niin törkeän hintaisia, että ei vaan viitsi maksaa.
Mies käy kahden nuorimman kanssa laivalla. Esikoisella on keskellä viikkoa kisat, joten se rytmittää. Lisäksi loppuviikosta on kolmen päivän vapaaehtoistyöjuttu, johon menen. Aika vähässä siis matkustelut tällä lomalla. Jouluna oltiin viikko laskettelemassa pohjoisessa ja kyllä melko usein myös talvilomalla on piipahdettu jossain. Mut nyt näin.
Ollaan kotinurkissa. En voi pitää ikinä lomaa helmikuun lopussa koska kiinan uusi vuosi on juuri loppunut ja töitä on hemmetisti. Tammikuussa oltiin viikko etelässä teinien kanssa joten käyvät vain Serenassa ja molemmilla on harrastuksen päiväleiri.
ainakin tällaisen pienen päiväkotigallupin mukaan suuri osa pikkulapsiperheistä pitää vain pari päivää (eikä välttämättä edes molemmat vanhemmat) lomaa. Meillä on päiväkotiketju ja suurin osa ketjumme työntekijöistä on talvilomaviikon töissä, koska lapsia on hoidossa niin paljon.
Oon lomalla vain osan viikkoa, joten saa Hoplop, uimahalli tai vastaava "elämys" kelvata. En edes haluaisi etelänlomalle hiihtolomaviikolla, matkojen hinnat on silloin kutakuinkin kaksinkertaiset verrattuna muihin talviviikkoihin ja kaikki paikat täynnä, joten ei vastaa mun käsitystäni mukavasta talvilomasta.
Ei mennä koska en pidä lomia talvella. Olen kotona etätöissä joten siten olen lapsen kanssa osin päivälläkin vaika en mihinkän ulos voi työaikana lähteäkään.