Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin alkoholin käytön ja kaverit kaikkosivat

Vierailija
21.02.2016 |

Viikolla toiset ei ehdi nähdä, kun on työt tai opiskelut ja pitää käydä treenaamassa. Viikonloppu bailataan ja mua ei enää edes kutsuta mukaan. :( Kerran olen päässyt mukaan brunssille, missä kaikki kertoi vain krapulassa baarijuttujaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekkös tuo kun olet noin tylsää seuraa.

Vierailija
2/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa vikaa. Korkki on ollut tosin vasta vähän aikaa kiinni, kaverit ei meinaa uskoa kun sanon ettei maistu. Mitä ennen tehtiin kun ei ollut alkoholia mukana kuvioissa? Kyllä silloin pelailtiin kaikenlaista lautapeleistä biljardiin, miksi se alkoholi on tullut niin keskeiseksi siinä kuviossa näin aikuisiällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverit" kaikkosivat. Anna kaikota. Etsi uudet ja paremmat.

Vierailija
4/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Oletko yrittänyt kutsua kavereita teille kylään?

Vierailija
5/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit eli ryyppykaverit. Ei ne mitään kavereita olleet. Unohda ne. Löydät kyllä oikeita. Itse olen aina välttänyt tuollaisia juomiseen keskittyviä ns kavereita. Muunlaisiakin on onneksi pilvin pimein.

Vierailija
6/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Oletko yrittänyt kutsua kavereita teille kylään?

Olen kutsunut. aluksi pari kävikin, mutta se jäi. Saatoin ehdottaa, että mikä hyvänsä aika käy minulle, niin se saattoi mennä kuukauden päähän ja tuntia ennen tuli tekstari, että "tilanne päällä, en nyt pääse, sori, kylhän sä tiedät." Olipahan sitten tuoretta leivottua pulla lohtusyömisiksi

Sama sille, jos joku tuosta tunnistaa minut.

Vierailija
7/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan koulussa ikävä tilanne, kun vatsa ei tuolloin kestäny yhtään alkoholia. Eli alusta alkaen alettiin viettää juomailtoja, joihin pyydettiin vain siis ryyppäämään. Koska en päässyt rinkiin, niin olin ulkopuolinen koko 4 vuotta. Tuntui tosi pahalta kun jäi ulkopuoliseksi koulussakin, kun muut nauroivat vkl.pun tapahtumille ja kuville.

Vierailija
8/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se meillä Suomessa valitettavasti on. Ainoa asia, mikä varsinkin opiskelijoita koulun ulkopuolella yhdistää, on alkoholi.

Vierailija
9/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit eli ryyppykaverit. Ei ne mitään kavereita olleet. Unohda ne. Löydät kyllä oikeita. Itse olen aina välttänyt tuollaisia juomiseen keskittyviä ns kavereita. Muunlaisiakin on onneksi pilvin pimein.

Mä tajusin tuon saman vasta kun lopetin alkoholin käytön. Jotenkin olin kuvitellut että ollaan oikeasti kavereita, mutta niin vain sen tajusit että eihän me oikeasti tehty muuta kuin dokattu yhdessä. Okei, käytiin joo reissussa esim laivalla ja mitä siellä tehtiin? Juotiin. Muutenkin se kaveripiiri jotenkin "eli" koko ajan ja muutti muotoaan, tuli uusia naamoja ja toiset taas katosi. Kai ne muut sitten tajusi jo aiemmin lopettaa juomisen.

Eikä se oikeiden kavereiden hankkiminen ole aikuisiällä mitenkään helppoa. Suurin osa on jo perheellisiä ja on ne omat vakiintuneet kuviot, eikä yksinkertaisesti edes aikaa uusille ystävyyssuhteille. Eikä edes tarvetta.

N39

Vierailija
10/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meillä Suomessa valitettavasti on. Ainoa asia, mikä varsinkin opiskelijoita koulun ulkopuolella yhdistää, on alkoholi.

On muutakin, tosin laitonta. Se nyt vaan on niin ettei selvinpäin juuri ketään kiinnosta. Jos pyydät kavereita kahville niin ehkä joku tulee. Jos pyydät kaljalle tai savuille niin varmasti porukkaa tulee.

Vierailija
11/11 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tajusin tuon saman vasta kun lopetin alkoholin käytön. Jotenkin olin kuvitellut että ollaan oikeasti kavereita, mutta niin vain sen tajusit että eihän me oikeasti tehty muuta kuin dokattu yhdessä. Okei, käytiin joo reissussa esim laivalla ja mitä siellä tehtiin? Juotiin. Muutenkin se kaveripiiri jotenkin "eli" koko ajan ja muutti muotoaan, tuli uusia naamoja ja toiset taas katosi. Kai ne muut sitten tajusi jo aiemmin lopettaa juomisen.

Eikä se oikeiden kavereiden hankkiminen ole aikuisiällä mitenkään helppoa. Suurin osa on jo perheellisiä ja on ne omat vakiintuneet kuviot, eikä yksinkertaisesti edes aikaa uusille ystävyyssuhteille. Eikä edes tarvetta.

N39

Todella monissa porukoissa se juominen on tärkeää, valitettavasti. Monet vähättelevät juomista, mutta sitten kun oikeasti mietitään miten se vapaa-aika vietetään, niin ilman viinaa ei näytä onnaavan. Onneksi koko ajan helpottuu, nuorisossakin jo paljon abslolutisteja, känni ei olekaan pakko. Itse en juo nykyään lainkaan. Aika moneen paikkaan menen mukana, mutta ne ns. saunaillat jätän väliin. Niissä viina on olennaisin osa, ja autolla paikalle tulevaa katsotaan kieroon. No, juokoon keskenään. Ja ystäviä kyllä voi tavata hyvinkin muutenkin kuin juomassa. Miehenkin löysin juomattomana aikana eikä häntä näytä yhtään juomattomuuteni haittaavan, ei itsekään juo kuin harvoin. Eli meitäkin on, emme vaan pidä niin paljon ääntä tyylistämme kuin nämä "perjantai, nyt ryypätään" tyypit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi