Kuinka usein skitsofreenikko tappaa?
Kellään tietoa tästä?
Kun tappaa, kohdistuuko henkirikos yleensä lähiomaiseen vai voiko helposti kohdistua johonkin tuntemattomaankin?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Yleisimmin tappaa itsensä.
Mistä tiedät? Työskenteletkö hoitoalalla?
Skitsofreenikot ovat kyllä yleensä hyvinkin rauhallisia ihmisiä. Sitten taas murhanhimoisuus, jos sellaista on, johtuu jostain aivan muusta.
Oma äitini on skitsofreenikko, eikä koskaan satuttanut minua.
Tämä on tällainen urbaanilegenda, tv ohjelmien luoma harha..
Miksi kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreenikot ovat kyllä yleensä hyvinkin rauhallisia ihmisiä. Sitten taas murhanhimoisuus, jos sellaista on, johtuu jostain aivan muusta.
Oma äitini on skitsofreenikko, eikä koskaan satuttanut minua.
Tämä on tällainen urbaanilegenda, tv ohjelmien luoma harha..
Miksi kysyt?
Kysyn koska olen tuntenut 4 skitsofreenikkoa ja kaikki heistä olleet väkivaltaisia. Kahden heistä elämään on kuulunut voimakkaasti myös päihteet. Nyt pelkään että olen tutustunut taas yhteen skitsofreenikkoon, luulee että kyttään häntä ja käyttäytyy uhkaavasti minua kohtaan. Joten jonkin vainoharhaisuus häiriö ainakin on...
Mistä murhanhimo sitten johtuu?
Tuttu skitsofreenikko ei ole kyllä yhtään väkivaltainen. On kyllä nainen. Ehkä miespuoliset on väkivaltaisia.
90% skitsofrenikoista ei ole väkivaltaisia, ja suurimmaksi vaaraksi itselleen.
Harva on väkivaltainen. Jos olisi, niin tuskin 16-vuotiaita lähihoitajaopiskelijoita laitettaisiin työskentelemään heidän kanssaan yksin.
Joillain skitsofreenikoilla oirekuvaan kuuluu väkivaltaisuus. Väkivalta kohdistuu useimmiten lähiomaiseen tai viranomaiseen, ei niinkään ulkopuolisiin. Joidenkin osalla oireilu on sitä, että tulee hallitsemattomia väkivaltaisia impulsseja, osa taas tekee väkivaltaisia tekoja harhojensa kehoittamana. Kumpikaan ei tietenkään tarkoita, että tällä tavoin oireileva ihminen olisi paha. Kun sairaus on hallinnassa, ovat yleensä tavallisia mukavia ihmisiä jotka katuvat tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
Harva on väkivaltainen. Jos olisi, niin tuskin 16-vuotiaita lähihoitajaopiskelijoita laitettaisiin työskentelemään heidän kanssaan yksin.
Jännä että mun kohdalle lähes jokainen noista sattuneista skitsofreenikoista on ollut väkivaltainen ja päihdeongelmainen myös.
Miksi muuten skitsofreenikot saavat helposti eläkepaperit? Mikä siinä sairaudessa on sellaista että estää työskentelyn?
Skitsofrenia sinällään ei aiheuta tappamista, itsemurhia lukuunottamatta. Alkoholi aiheuttaa murhia. Skitsofreenikkojen joukossa on keskimääräistä enemmän alkoholisteja. Silloin kun skitsofreenikko tappaa jonkun, on tappaja lähes aina skitsofrenian lisäksi alkoholin vaikutuksen alaisena, ja tapon/murhan uhri on perheenjäsen/muu läheinen tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että mun kohdalle lähes jokainen noista sattuneista skitsofreenikoista on ollut väkivaltainen ja päihdeongelmainen myös.
Miksi muuten skitsofreenikot saavat helposti eläkepaperit? Mikä siinä sairaudessa on sellaista että estää työskentelyn?
Jos tunnet niin monta skitsofreenikkoa, niin sinun pitäisi se kyllä tietää. Voi jeesus.
Yleensä tuntemattomaan kohdistuva henkirikos .
Vierailija kirjoitti:
Tuttu skitsofreenikko ei ole kyllä yhtään väkivaltainen. On kyllä nainen. Ehkä miespuoliset on väkivaltaisia.
Sukupuoliteoriasi menee metsään. Tutkimusten mukaan skitsofrenia ja muut psykoosit tasoittavat sukupuolten välisiä eroja väkivaltaisuudessa. Skitsofreniaa sairastavat naiset ovat vähintään yhtä väkivaltaisia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Joillain skitsofreenikoilla oirekuvaan kuuluu väkivaltaisuus. Väkivalta kohdistuu useimmiten lähiomaiseen tai viranomaiseen, ei niinkään ulkopuolisiin. Joidenkin osalla oireilu on sitä, että tulee hallitsemattomia väkivaltaisia impulsseja, osa taas tekee väkivaltaisia tekoja harhojensa kehoittamana. Kumpikaan ei tietenkään tarkoita, että tällä tavoin oireileva ihminen olisi paha. Kun sairaus on hallinnassa, ovat yleensä tavallisia mukavia ihmisiä jotka katuvat tekojaan.
Minä just pelkään että joudun väkivallan uhriksi jos tuon yhen pää läplättää harhoja.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuntemattomaan kohdistuva henkirikos .
Älä levitä valheita.
Skitsofreenikkojen tekemät henkirikokset kohdistuvat nimenomaan perheenjäseniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnet niin monta skitsofreenikkoa, niin sinun pitäisi se kyllä tietää. Voi jeesus.
En kyllä tiedä, ei ole koskaan heidän kanssaan tullut puhetta siitä. Tiedän kyllä masentuneita ja kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavia jotka käyvät töissä, skitsoilla on automaattisesti ollut yleensä eläkepaperit jo nuoresta pitäen.
No jos vaikka naapurissasi asuisi skitsofreeniko, se saattaisi kehittää pakkomielteen sinuun ja lopulta murhata sinut.
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenia sinällään ei aiheuta tappamista, itsemurhia lukuunottamatta. Alkoholi aiheuttaa murhia. Skitsofreenikkojen joukossa on keskimääräistä enemmän alkoholisteja. Silloin kun skitsofreenikko tappaa jonkun, on tappaja lähes aina skitsofrenian lisäksi alkoholin vaikutuksen alaisena, ja tapon/murhan uhri on perheenjäsen/muu läheinen tuttu.
Mistä johtuu että moni skitsofreenikko on alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka naapurissasi asuisi skitsofreeniko, se saattaisi kehittää pakkomielteen sinuun ja lopulta murhata sinut.
Ihana ihminen <3 tuota mä just pelkään, kerta tuo yks ajattelee harhaisesti minusta ja nään sitä ihmistä vielä lähes joka päivä kun pyörii samoissa ympäristöissä...
Tulee mieleen ihan John Lennonin murha. Vittu noita kaikkia sekopäitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu että moni skitsofreenikko on alkoholisti?
No ehkä halutaan paeta niitä harhoja ja ajatuksia?
Yleisimmin tappaa itsensä.