Pituusgallup 16-22-vuotiaille naispuoleisille
Tuntuu että tän ikäiset naiset on aika pitkää porukkaa. Vai onko?
Kommentit (34)
Minun mielestäni 16-20-vuotiaat ovat pitkää porukkaa. Olen ikäluokassani (24v) pitkä, kun olen 174 cm, mutta nuorempien keskuudessa ihan keskimittainen.
Ei se keskipituus nyt niin nopeasti kasva, että 16-22-vuotiaat olisivat jotenkin merkittävästi vanhempia pidempiä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on tuo wikipedian tieto sekavaa. Tekstissä puthutaan ihan eri pituuksista kuin taulukossa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni 16-20-vuotiaat ovat pitkää porukkaa. Olen ikäluokassani (24v) pitkä, kun olen 174 cm, mutta nuorempien keskuudessa ihan keskimittainen.
Ihmisten keskipituus ei todellakaan nouse niin nopeasti, että olisi muutamaa vuotta nuorempien joukossa keskimittainen ja omanikäisissä pitkä. Ihmiset olisivat muuten muutamassa kymmenessä vuodessa kolmimetrisiä, jos keskipituus nousisi tuota vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se keskipituus nyt niin nopeasti kasva, että 16-22-vuotiaat olisivat jotenkin merkittävästi vanhempia pidempiä.
Taitaa johtua tuo illuusio siitä että nykyään on taas muotia ne hurjan paksupohjaiset kengät ja ne vetoaa juuri teineihin, vanhemmat ei kehtaa niitä enää pitää. Muistan itsekin pitäneeni sellaisia 90-luvun lopulla teininä (Spice Girlsien innoittamana)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on tuo wikipedian tieto sekavaa. Tekstissä puthutaan ihan eri pituuksista kuin taulukossa.
Joo, no onneksi täällä vauva.fi keskusteluforumilla on galluppi asiasta menossa.
Eipä mene kuin kotvanen niin saadaan aikaiseksi ehdottoman definitiivinen tieto aikaiseksi tällä huikealla metodilla.
Sanoisin että tuntemani 18-21-vuotiaat naiset ovat keskimäärin 168cm. Jotkut tosiaan tosi pitkiä, lähelle 180cm mutta löytyy meitä lyhyempiäkin aika paljon tasoittamaan keskiarvoa.
Olen 164cm ja aika lyhyt olo yleensä :/
50 v ja 181 cm 😊 Ei pituus ole iästä kiinni.