Miten masumatkan muistot talteen?
Eli valokuvia nyt on ainakin tarkoitus ottaa, ja teettää ehkä kirjaksi... Samoin joku vauvakirja on harkinnassa, mihin voisi kirjoitella asioita jo raskausajalta. Mutta onko kenelläkään vielä jotain kivoja ideoita, miten saisi parhaiten muistoja talteen masumatkalta?
Kommentit (66)
raskauspäiväkirja johon kirjotat vauvalle säännölisesti
Mun masuni matkaa hornan tuuttiin, onneksi. 72 kilosta kadonnut jo seitsemän ja kuusi kiloa on vielä tarkoitus kadottaa. Ja on muuten masu pienentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raskaus ei ole kiinnostava asia kuin sun ja miehes mielestä, eikä teidänkään mielestä enää kauhean kiinnostava jälkikäteen. Lapsi voi tykätä lukea ja katsoa omia vauvajuttujaan, mutta äidin raskausaikaei kiinnosta. Ei ne ultrakuvatkaan oikeasti juuri ketään muita kiinnosta. Lapsihan se juttu on, raskaus välttämätön vaihe sen saamiseksi
Kyllä mua olis kiinnostanut jos äiti olisi tehnyt raskausajastaan jonkun masumatkakirjan. Olisi kiva ollut vertailla omaa raskautta ja äidin raskautta.
Ai, ei minusta. Sekä äitini että minun raskaudet päättyivät lapsen syntymään. Ylipäänsä en ymmärrä, mitä vertailemista raskauksissa on.
Kyllä multa ainakin kyseltiin, onko ollut pahoinvointia, tekeekö mieli jotain ihmeellisiä asioita, onko väsyttänyt... ja toiset on kertoneet sitten omista kokemuksistaan. Mielestäni ainakin näin yhden lapsen äitinä oli kiva kuulla muiden kokemuksia, sai jotain vertailupohjaa omille tuntemuksilleen.
Mikset kysynyt äidiltäsi?
Ei tarvinnut kysyä, se kertoi ihan oma-aloitteisesti. Niinku moni muukin raskaana ollut. Ihmiset tykkää puhua itsestään.
No minkä takia äidin sitten olisi pitänyt kerätä kokemuksensa paperille?
En mä ole sanonut, että pitäisi kerätä kokemukset paperille. Vastasin vaan kysymykseen "ylipäänsä en ymmärrä mitä vertailemista raskauksissa on". Mä ymmärrän, ihmiset voi haluta kuulla samassa tilanteessa olleiden kokemuksia asiasta.
Itte oon masusta muistona tehny noin samoilla viikoilla molemmista lapsista masukipsin, niistä näkee kuitenki konkreettisesti sen masun koon.
Vierailija kirjoitti:
Itte oon masusta muistona tehny noin samoilla viikoilla molemmista lapsista masukipsin, niistä näkee kuitenki konkreettisesti sen masun koon.
Missä tällaista masukipsiä säilytetään? Olohuoneessa esillä? Makkarin seinällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierekkäin makkarin seinällä. Yhdessä ne näyttävät uhkealta masukipsipepulta, isukki tykkää!
Tee aistimuksia stimuloiva kollaasi masumatkan alkutaipaleella lähtien, eli muutama selfietikulla napsaistu kuva tekohetkestä (voi lavastaa jälkikäteenkin, jos unohtui), pisulitikku jossa rakkausplussa ja neuvolantätiltä voit pyytää ultrassa käytettävää geeliä pikkupikku purnukkaan tunnusteltavaksi. Jos synnytyksessä tulee pikku-kakkonen ennen vauvelia, voit pyytää siitäkin pienen värinäytteen vauvakirjaan tekstillä "Kakkauspakkaus <3 ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raskaus ei ole kiinnostava asia kuin sun ja miehes mielestä, eikä teidänkään mielestä enää kauhean kiinnostava jälkikäteen. Lapsi voi tykätä lukea ja katsoa omia vauvajuttujaan, mutta äidin raskausaikaei kiinnosta. Ei ne ultrakuvatkaan oikeasti juuri ketään muita kiinnosta. Lapsihan se juttu on, raskaus välttämätön vaihe sen saamiseksi
Kyllä mua olis kiinnostanut jos äiti olisi tehnyt raskausajastaan jonkun masumatkakirjan. Olisi kiva ollut vertailla omaa raskautta ja äidin raskautta.
Ai, ei minusta. Sekä äitini että minun raskaudet päättyivät lapsen syntymään. Ylipäänsä en ymmärrä, mitä vertailemista raskauksissa on.
Kyllä multa ainakin kyseltiin, onko ollut pahoinvointia, tekeekö mieli jotain ihmeellisiä asioita, onko väsyttänyt... ja toiset on kertoneet sitten omista kokemuksistaan. Mielestäni ainakin näin yhden lapsen äitinä oli kiva kuulla muiden kokemuksia, sai jotain vertailupohjaa omille tuntemuksilleen.
Mikset kysynyt äidiltäsi?
Ei tarvinnut kysyä, se kertoi ihan oma-aloitteisesti. Niinku moni muukin raskaana ollut. Ihmiset tykkää puhua itsestään.
No minkä takia äidin sitten olisi pitänyt kerätä kokemuksensa paperille?
En mä ole sanonut, että pitäisi kerätä kokemukset paperille. Vastasin vaan kysymykseen "ylipäänsä en ymmärrä mitä vertailemista raskauksissa on". Mä ymmärrän, ihmiset voi haluta kuulla samassa tilanteessa olleiden kokemuksia asiasta.
Jos luet koko lainausketjun, niin siinähän nimenomaan kaivattiin äidin tekemää kirjaa masumatkasta. Ja sen pohjalta luonnollisesti itsekin vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masukipsi koristellaan glitterillä ja asetellaan makuuhuoneen seinälle hääkuvan viereen.
Meillä on vitriinissä myös ovulaatio- ja raskaustestit. Sitten meillä on pakastimessa puoli desilitraa pissaa, josta positiivinen raskautesti on tehty.Kehystettynä on tietysti valokuvat peräpukamista ja suonikohjuista. Tosi kauniit värit (sopii vierashuoneen väreihin). Ennen raskautuimista poistetusta kierukasta teetätin kullatun kaulakorun. Annoin miehelle isänpäivälahjaksi. Tykkäsi tosi kovasti! Ai niiin! Miehen lihomista raskauskilot on myös ikuistettu masukipsiin! Vähän kyllä naurattaa, kun sillä on vieläkin maha, vaikka vauva on jo 10 kk!
Ihan off topic kysymyksenä, että teettääkö jotkut tosiaan tuollaisia mahakipsejä, vai onko tämä jokin AV:n urbaanilegenda ainoastaan?
Muista tehdä havannoillistava ja voimaannuttava nykytanssiteos isylin kanssa lapsen matkasta kohtukotiin ja koko masumatkasta maailmaan. Alasti toki paitsi tämä veren värinen läpinäkyvä huivi lanteilla kuvaamassa synnytyksen verisyyttä. Kuvata se ja laittaa muistitikulle ja tähän masumatkasta kirjaan
Aamiaiseni lähti juuri masumatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Muista tehdä havannoillistava ja voimaannuttava nykytanssiteos isylin kanssa lapsen matkasta kohtukotiin ja koko masumatkasta maailmaan. Alasti toki paitsi tämä veren värinen läpinäkyvä huivi lanteilla kuvaamassa synnytyksen verisyyttä. Kuvata se ja laittaa muistitikulle ja tähän masumatkasta kirjaan
Ainiin ja se video tietenkin näytetään ristiäisissä samalla kun vieraat särpii kahvia ja syö kakkua
Kai olette säilyttäneet käyttämänne synnytyslakin? Meillä mies oli laittanut omani roskiin. :( Vähänkö sain raivarit.
Vierailija kirjoitti:
Ihan off topic kysymyksenä, että teettääkö jotkut tosiaan tuollaisia mahakipsejä, vai onko tämä jokin AV:n urbaanilegenda ainoastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voit tehdä kipsin yhdessä puolisosi kanssa tai järjestää hauskan masunkipsausillan. Kipsin valmistus sopii mainiosti myös baby shower -juhlien ohjelmaksi. " mitä vittua. Kuka haluaa jonkun ihan spesiaali illan järjestää tälle tai jossain baby showerissa.... En mä ainakaan halua kavereitani käpälöimään rintojani ja mahaani jollain kipsillä
Pitkästä aikaa hauska ketju =D
*tykkää ja peukuttaa*
*hymyilee ääneen*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voit tehdä kipsin yhdessä puolisosi kanssa tai järjestää hauskan masunkipsausillan. Kipsin valmistus sopii mainiosti myös baby shower -juhlien ohjelmaksi. " mitä vittua. Kuka haluaa jonkun ihan spesiaali illan järjestää tälle tai jossain baby showerissa.... En mä ainakaan halua kavereitani käpälöimään rintojani ja mahaani jollain kipsillä
Hyih... Onneksi sain lapseni aikana, jolloin tällaisista söpöliinipuuhista ei tiedetty vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä luoja sentään! Onneksi mitään tällaista ei silloin ollut, kun itse sain lapseni (joista jo nuorinkin koulussa). Eikä järjestetty babyshowereitakaan, joten ei ole onneksi tarvinnut osallistua tällaisen tekemiseen toisillekaan. En missään nimessä haluaisi katsella raskausmahaa ja paisuneita rintoja jostain kipsivaloksesta. Riitti hyvin, että niitä joutui katselemaan sen 9 kk (kerrottuna lasten lukumäärällä).
se kipisvedos raskausmahasta