Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxin lopetus, kauhea olo!

Vierailija
20.02.2016 |

Toinen päivä ilman lääkettä ja oksettaa ja tärisyttää. Onko normaalia todella? Ihan kamala olo :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nämä lääkityksen lopetukset/ purkamiset pidä tehdä lääkärin valvonnassa...

Eikä tosiaan millään kertarysäyksellä.

Valitettavasti lääkäreiden koulutukseen ei kuulu lääkityksen lopettaminen. Vain lääkkeen aloitusta ja oikeaa annosta opetellaan. Lääkkeen voi lopettaa kertarysäyksellä jos nuppi sen kestää. Tyypillisesti muutama viikko menee todella pahoissa viekkareissa, seuraavat vuosi pari ajoittaisissa viekkareissa ja viimeistään kolmantena vuotena alkaa olla terve. Tämä johtuu siitä, että lääke tuhoaa biokemiallisia järjestelmiä, jotka normaalisti ylläpitävät tasapainotilaa.

Vierailija
22/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäköhän tuntuis sertralinin lopettaminen 15 vuoden käytön jälkeen. Joskus ollut 2 päivää ilman, ja jo silloin tuli kamalia sähköshokkeja aivoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä oksensin kuukauden ja ainut vaihtoehto oli alottaa koko paska uudestaan. Menin niin huonoon kuntoon... Et näin ne tekee noi lääkkeet ihmisille T. Ehkä ikuisesti lääkkeiden syöjä

Mutta lääkäreiden mukaan nämä ovat turvallisia, toisinkuin bentsot, joihin kaikille tulee kova riippuvuus ja annos kasvaa...siis mukamas.

Vierailija
24/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai ap yritä kerralla lopettaa? Venlafaksiini lopetetaan AINA pikku hiljaa vähentäen.

Vierailija
25/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mä oksensin kuukauden ja ainut vaihtoehto oli alottaa koko paska uudestaan. Menin niin huonoon kuntoon... Et näin ne tekee noi lääkkeet ihmisille T. Ehkä ikuisesti lääkkeiden syöjä

Mutta lääkäreiden mukaan nämä ovat turvallisia, toisinkuin bentsot, joihin kaikille tulee kova riippuvuus ja annos kasvaa...siis mukamas.

Ihan höpöä. Jos jää koukkuun, on addikti. Luultavasti jää viinaan, seksiin ja kaikkeen muuhunkin silloin ”koukkuun”. Bentsot sentään auttavat, tuo ei auta - mihinkään.

Vierailija
26/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pitäisi se lopettaa, mutta pelkään että tulen agressiiviseksi. Jo yhden tabletin unohdus tekee minusta vihaisen.

Vierailija
27/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpöä. Jos jää koukkuun, on addikti. Luultavasti jää viinaan, seksiin ja kaikkeen muuhunkin silloin ”koukkuun”. Bentsot sentään auttavat, tuo ei auta - mihinkään.

Jep, ja tuo yleinen ajatus että ”kaikki oireet pois”. Ei tule tapahtumaan, millään lääkkeellä. Ei kai kukaan niin vajaa ole (paitsi viihdekäyttäjät), että kiskoisivat jotain rauhoittavia tappiin saakka joka kerta - siis normaaliin oloon. Ne on tarkoitettu tainnuttamaan ahdistuksen kärki.

Vierailija
28/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tätä paskaa oikeasti jollekin määrätään? Ja joku suostuu syömään?

Vierailija
29/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vain järkyttävää ahdistusta ja itkuisuutta joka kesti monta viikkoa.

Vierailija
30/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vain järkyttävää ahdistusta ja itkuisuutta joka kesti monta viikkoa.

Samoin. Siihen sitten ”lisättiin” viereen bentso. Lääkkeestä tulleeseen oireeseen toinen lääke!

Vierailija
31/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäköhän tuntuis sertralinin lopettaminen 15 vuoden käytön jälkeen. Joskus ollut 2 päivää ilman, ja jo silloin tuli kamalia sähköshokkeja aivoihin.

Varmaan ihan hyvältä hitaasti ja pienellä annoksella tehden.

Vierailija
32/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli aivan kamala olo lopettaessa. Annos oli 150mg josta vähensin pienempään mahdolliseen eka mutta ihan järkyt vierotusoireet oli. Fyysisten oireiden loppumisen (1vko) jälkeen alkoikin muutaman viikon tosi vihainen ja ärtynyt olo. Sit alkoi semmonen emotionaalinen vuoristorata ja noin puolen vuoden jälkeen aloin muistaa asioita ja tunteita millainen olin ennen lääkkeitä. Puolitoistavuotta meni sitä hyväksyessä, että tunsin kuinka monet asiat ja päätökset joita tein lääkittyinä tuntuivat ohan vierailta jälkeenpäin. Nyt 4v myöhemmin olo on selkeä ja hyvä ollut jo pari vuotta. Lääkkeitä söin yhteensä 5vuotta. Ei enää koskaan.

Vierailija
33/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, oon syöny venlafaksiinia varmaan pian kymmenen vuotta ensin 300mg ja nykyäön 150mg päivässä. Noh tällä mennään.

Vierailija
34/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen elämässä kokenut, mutta tämän Venlaflaxinin lopetus oli vaikeimpia aikoja elämässäni.

Jouduin aloittamaan sen, jotta pidin pään kasassa jäätyäni leskeksi. Ei olisi koskaan pitänyt ottaa yhtäkään pilleriä..

Näin 3vuoden jälkeen lopetuksesta, saan vieläkin sähköiskuja viikottain. Tavarat tippuilee käsistä, ja pelkään että teen tuhoa töissä tämän vaivan vuoksi.(olen sh)

Lisättäköön vielä, että söin lääkettä aikanaan alle vuoden ajan.

Järkyttävää.

Vierailija
35/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka järkevä suostuu edes tuollaista aloittamaan. Se on selvää kuka tässä asiassa voittaa, lääkeyhtiö. Tarkoituksella tehty sellaiseksi mitä ei voi helpolla lopettaa. Miksi olet ollut niin tyhmä, että olet mennyt tuohon halpaan?

Vierailija
36/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä venla aloitettiin ja lopetettiin vähitellen, lääkäriltä vain resepti pienempään. Venlaa ei käsittääkseni saa jakaa, koska vaikuttavia aineita ei saa silloin tasaisesti. Itselleni ei myöskään tullut mitään oireita venlasta, missään vaiheessa. Tai ehkä vähän ummetusta? Lääke lopetettiin siispä huonon hoitovasteen takia, koska annostuksen nostaminen ei auttanut.

Vierailija
37/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin seinään ja kuukauden ajan tuntui aivoissa "värinää" (brain shivers). Annos muistaakseni 150mg, käytössä puolisen vuotta.

Vierailija
38/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka järkevä suostuu edes tuollaista aloittamaan. Se on selvää kuka tässä asiassa voittaa, lääkeyhtiö. Tarkoituksella tehty sellaiseksi mitä ei voi helpolla lopettaa. Miksi olet ollut niin tyhmä, että olet mennyt tuohon halpaan?

Sitä on kuule valmis kokeilemaan monenlaista jos tarpeeksi ahdistaa. 

Vierailija
39/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ahdistus loppu kun aloin kilpirauhaslääkkeen syönnin ja julkisella tyrkytettiin kaikkia erillaisia mielialalääkkeitä/adhd.

Vierailija
40/43 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä on kuule valmis kokeilemaan monenlaista jos tarpeeksi ahdistaa. 

Ahdistukseen otetaan pieni määrä rauhoittavaa ja käydään terapiassa. Ei tuollaista aivoja syövyttävää sontaa vuositolkulla ja placeboa vastaavalla katteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän