Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan jättäminen yksin vaunuihin julkisella paikalla

Vierailija
20.02.2016 |

Teemme kyselyä yliopiston maantieteen kurssin lopputyötä varten ja kartoitamme mielipiteitä lasten turvallisuudesta/turvattomuudesta kaupunkitilassa. Toivoisimme vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

1. Jättäisitkö itse pientä lasta vaunuihin esimerkiksi kaupan ulkopuolelle tai tuulikaappiin ostosten ajaksi? Miksi/Miksi et?
2. Mitä ajatuksia sinussa heräisi jos näkisit yksinäiset lastenvaunut (joissa mahdollisesti olisi lapsi) kaupungilla? Miten toimisit tilanteessa?

Kiitos vastauksista!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
22/26 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi kaupan eteen/tuulikaappiin. Sen sijaan kahvilan ikkunan eteen olen jättänyt 2010-luvulla siten, että olin itse lasin toisella puolella ja näin vauvan kasvot. Kahvila ei sijainnut keskustassa vaan hyvässä lähiössä. Yksi Suomen isoimmista kaupungeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättänyt. Suurimpana syynä se, että vauva voisi herätä. Toisena syynä se, että vaunut voisivat lähteä vierimään tai paikasta riippuen auto tai lumiaura voisi törmätä. Pidän lapsen kidnappaamista äärimmäisen epätodennäköisenä Suomessa, mutta varsinkin vauvahormoneissa en kyllä senkään takia uskaltaisi jättää, varsinkaan kun mitään syytä ei ole koska vaunujen kanssa mahtuu kauppaan.

Vierailija
24/26 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En jättäisi missään olosuhteissa. Syy: Kaikenmaailman hullut, erityisesti pedof taipuvaiset mamut.

2. Jäisin vaunujen viereen odottamaan hetkeksi ja ellei vauvan äiti ilmestyisi paikalle 1-2 min sisällä, soittaisin poliisille. Samoin soittaisin vaikka ilmestyisikin jos äiti päissään/huumeissa/muutoin siinä kunnossa ettei ole kykeneväinen huolehtimaan vauvasta.

Vierailija
25/26 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jättäisitkö itse pientä lasta vaunuihin esimerkiksi kaupan ulkopuolelle tai tuulikaappiin ostosten ajaksi? Miksi/Miksi et?

En. Turvallisuussyistä.

2. Mitä ajatuksia sinussa heräisi jos näkisit yksinäiset lastenvaunut (joissa mahdollisesti olisi lapsi) kaupungilla? Miten toimisit tilanteessa?

Minä huolestuisin. Soittaisin kyllä paikalle poliisin jos vaunuissa on lapsi.

Vierailija
26/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, kyseessä ei ole tutkimus, vaan kurssityöhön osana liittyvä kysely. Media-, some- ja keskustelupalstakyselyt ovat nykyään hyvin yleisiä. Ne eivät ole varsinaisia tutkimuksia, vaan niitä käytetään eri tarkoituksiin, ja niiden tarkoitus ei ole tuottaa yleistettävissä olevaa tiedettä. Kyselyn tavoite on kartoittaa vauva.fi -sivuston lukijoiden mielipiteitä ja reaktioita esitettyihin kysymyksiin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme