Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkin syönnistä virtsatulehduksen oireet?

Vierailija
20.02.2016 |

Menin sitten ostamaan lauantain kunniaksi pussillisen turkkareita ja taas sama vaiva- virtsaaminen kirvelee ja koko ajan tuntuu pissahätä, vaikkei mitään tule.

Samaa on jatkunut jo vuosia ja lääkäreillä hypätty, mutta tulehdusta ei ole. Jossain vaiheessa tajusin yhdistää vaivan karkin syöntiin ja tämä toistuu joka kerta tietynlaisten karkkien kohdalla, mutta esim. suklaalla ei ole mitään vaikutusta.
Löytyykö kohtalotovereita ja olisiko tästä jo syytä huolestua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkistanut verensokerin, ettei II tyypin diabetes.

Vierailija
2/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Ei nimittäin ole käynyt mielessäkään 2 tyypin diabetes. Ehkä olen mieltänyt taudin ylipainoisten ja vanhempien ihmisten sairaudeksi, oireet itselläni nimittäin alkoi teini-iässä ja olen aina ollut alipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa kieltämättä oudolta. Mitkä karkit tuota oikein aiheuttaa?

Vierailija
4/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes.

Vierailija
5/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva? Sokeri aiheuttaa

Vierailija
6/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetesta on kyllä ihan lähisuvussakin, eikä sitä ole koskaan testattu.

Se tässä nyt eniten ihmetyttää, miksi vain tietyt karkit aiheuttavat oireita. Voin vetää vaikka koko REMIX- pussin ilman mitään, mutta muutaman turkinpippurin jälkeen saa istua ja kirota vessassa :D

Ja mitä tuohon hiivaan tulee, luulisi edes lääkärin sen huomanneen tässä 10 vuoden aikana? Limakalvoilla on kyllä aika-ajoin kutinaa, mutta mikään muu ei viittaa tuohon.

-AP

Vierailija
7/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma! Juuri turisteista tuli tuollainen olo. Luultavasti sokeri aiheuttaa. Nyt en ole moneen vuoteen syönyt pussillista turkkareita niin en tiedä tulisiko vielä. Ei me varmaan diabeetikkoja olla.

Vierailija
8/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että se johtuu turkinpippureiden tulisuudesta eikä sokerista. Ei tuossa muuten ole logiikkaa ettei esim. suklaa tai Remix -karkit aiheuta mitään, yhtä paljon niissäkin on sokeria. Virta on varmaan niin tulista että kirvelee.

Vierailija
9/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin sitten ostamaan lauantain kunniaksi pussillisen turkkareita ja taas sama vaiva- virtsaaminen kirvelee ja koko ajan tuntuu pissahätä, vaikkei mitään tule.

Samaa on jatkunut jo vuosia ja lääkäreillä hypätty, mutta tulehdusta ei ole. Jossain vaiheessa tajusin yhdistää vaivan karkin syöntiin ja tämä toistuu joka kerta tietynlaisten karkkien kohdalla, mutta esim. suklaalla ei ole mitään vaikutusta.

Löytyykö kohtalotovereita ja olisiko tästä jo syytä huolestua?

No mee terkkarille.

Pöpöthän tykkä sokerista. Juo sitruunavettä ja ota illala ainaki graa c-vitamiinia ja juo vähösokerista karpalomehu

Vierailija
10/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee myös, eikä ole diabetestä tai edes huonoja sokeriarvoja.

Vierailija
11/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle puolestaan tulee virtsis maidosta ja maitotuotteista. En tiedä miksi. Veikkaan että maitosokeri pääsee jotenkin imeytymättä rakkoon asti tai vastaavaa.

Vierailija
12/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Nyt tuli niin hirvee turkkarihimo, että pakko mennä kauppaan!!! Raportoin sit miten kävi alakerrassa...

Vierailija
13/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että se johtuu turkinpippureiden tulisuudesta eikä sokerista. Ei tuossa muuten ole logiikkaa ettei esim. suklaa tai Remix -karkit aiheuta mitään, yhtä paljon niissäkin on sokeria. Virta on varmaan niin tulista että kirvelee.

Tässä ollaan kyllä melko hukassa, kun ei mitään logiikkaa olekaan :D Tulisuuteenkaan en jaksa uskoa, nimittäin syön aika paljon turkkareita tulisempia ruokia. Eikä nuo värikkäät turkinpippurit edes ole tulisia. Toiset kovia oireita aiheuttavat ovat BonBon kaatissäkin karkit. Ennen olivat lemppareita eikä enää voi syödä niitäkään.

-AP

Vierailija
14/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auts. Nyt tuli niin hirvee turkkarihimo, että pakko mennä kauppaan!!! Raportoin sit miten kävi alakerrassa...

Toivottavasti paremmin kun mulle! :D  Mulla olis tossa vielä puolipussia jäljellä, eikä tee enää edes mieli katsoakaan koko pussia päin prkl.

Vierailija
15/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee taas yleensä aina korvat kipeiksi, tai siis lähinnä ne kutisee ihan jumalattomasti ja jotenkin "lutisee".  Lisäksi aivastuttaa ja tulee hetkeksi vilustunut olo. Ja tämä show kestää siis tunnin kaksi ja alkaa vasta karkinsyönnin jälkeen, ei sen aikana.

Vierailija
16/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. En kyllä tiedä, aiheutuvatko oireet joistakin tietyistä karkeista, mutta nyt kun mainitsit nuo turkinpippurit, niin muistin, että minulle tuli samanlaiset oireet Lidlin sammakkokarkeista (kovia, sisällä jotain salmiakkia). Olisiko tällaisissa kovissa karkeissa jotain, mikä aiheuttaa oireet?

Olen kyllä tuota hiivasyndroomaakin miettinyt.

Toisaalta sytolyysi voisi olla myös yksi mahdollisuus.

Voisitteko te diabetesta ehdottaneet hieman täsmentää, millä perusteella virtsatietulehduksen oireet liittyy diabetekseen? Eikös diabetikoilta tule liikaa virtsaa kuin liian vähän?

Vierailija
17/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte allergisia jollekin niissä karkeissa olevalle ainesosalle (väriaineelle yms) Melkoisia toljakkeita tämä palsta täynnä kun ehdottavast diabestesta vaika ap ei saa oireita kaikista karkeista :D Meinasitteko että niissä muissa karkeissa ei ole sitä sokeria vai? xD

Vierailija
18/21 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jotenkin huojentavaa kuulla, etten ole ainoa tästä kärsivä. On tästä sentään jotain hyötyä ollut, on nimittäin aika paljon vähentynyt karkin syönti vuosien aikana! Ei varmaan tee tämänkään jälkeen puoleen vuoteen mieli karkkia...

Vierailija
19/21 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viestiketju, mutta löysin kun etsin omille vaivoilleni kohtalotovereita. Mulle tulee kans usein runsaan karkinsyönnin jälkeen, tosin taitaa tulla suklaastakin. Tänään söin rasian pandan suklaata ja kaksi salmiakki Bonbon-tikkaria. Hetken päästä alkoi kova kirvely, vessassa saa rampata, eikä rakko tyhjene kunnolla.

Tää on mulla myös jokajouluinen vaiva, kun erityisesti silloin tulee syötyä paljon kaikenlaisia herkkuja.

Vierailija
20/21 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mullakin joskus samantyyppistä. Olen ajatellut kuvittelevani koko jutun. Hiivatulehdusta mulla ei uskoakseni ole ollut ikinä, mutta olen ajatellut tuon pienen kirvelyn pissatessa herkuttelun jälkeen silti johtuvan jostain sokerin aiheuttamasta reaktiosta *siellä*.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä