Barcelonaa tuntevat. Kysyttävää.
Mennään hiihtolomalla Espanjaan ja tehdään päivän retki Barcelonaan. Tarkoitus on päivällä kierrellä kaupungissa ja illalla miehet menevät Barcan matsiin. Olemme liikkeellä omalla autolla. Minnehän auto kannattaisi jättää? Olisiko viisainta jättää jonnekin jalkapallostadionin lähelle, sillä sieltä suunistamme takaisin majapaikkaamme, joka on 100 km Barcelonasta? Mitähän minun kannattaisi tehdä se aika, minkä ottelu kestää? Onkohan kaupat auki sunnuntai-iltana ja minne kannattaisi suunnata?
Kommentit (14)
Junalla ei kulku onnistu. Eli auto pitäisi saada mielellään jonkun metroaseman lähelle. Ap
Katselin, että Camp Noun lähellä on useampi maksullinen pysäköintipaikka. Olemme liikkeellä jo päivällä, joten onkohan niissä yleensä tilaa?
Aika työlästä on pysäköiminen - ihan sama onko päivä vai ilta.
Itse menisin peliin myös.
Auto Campnoun lähelle päivällä, ajoissa kun menette niin löytyy kyllä parkkipaikka. Siitä metrolla keskustaan koko porukka, kävelette vanhatkaupungit jne. ja käytte syömässä, sinä jäät keskustaan hengaamaan pidemmäksi aikaa ja ukot lähtee edeltä metrolla matsiin (metrot täynnä kun muutamia muitakin menossa matsiin, joten huolehdi, että lähtevät ajoissa). Ennen matsin loppua palailet stadionille päin ajoissa ja jäät odottamaan ukkoja lähikuppilaan (siinä on muutamia ihan vieressä). Liiku just "matsin välissä", sillä alkuun ja loppuun on tietysti metrot ja kuppilat täynnä.
Stadionin läheinen alue ei ole niitä Barcelonan lähiseutujen mukavimipia hoodeja vaikka ei nyt varmasti pahinkaan, ihan normijengin aluetta, siksi menisin sinuna kuitenkin johonkin kahvilaan sisälle odottelemaan illalla. Jos metrolla et tahdo mennä yksin, niin ota taksi. Sitten autolla koko konkkaronkka takaisin majapaikoille.
Barcelona on ihana kaupunki - mutta myös suurkaupunki.
Illalla keskustassa jos et enää tahdo shoppailla / mieleiset kaupat eivät enää auki, niin mene tapaksille vaikka jonkun aukion laidalla olevaan kuppilaan (terassilla pystyy jo olemaan kun takki päällä ja lämpölamput hohkaa) ja katsele vain iltamenoa ja ihmisvilinää :)
Mistä suunnasta tulette Barcelonaan?
Vierailija kirjoitti:
Mistä suunnasta tulette Barcelonaan?
Pohjoisesta.
Itse en kyllä jaksaisi pyöriä enää koko iltaa kaupoissa ja kaupungilla, jos jo päivällä on kierrellyt kaupunkia. Vaikken olekaan erityisesti jalkapallofani, menisin otteluun, koska siellä on kuitenkin aivan erilainen tunnelma kuin Suomessa. Ottelu kestää kuitenkin melkoisen kauan + siirtymiset sinne, joten aika monta tuntia saat kuluttaa yksinäsi kaupungilla pyörien. Luultavasti alkamisaikakin on sen verran myöhään, että senkään puolesta ei tuntuisi erityisen mukavalta. Toki kun menee vaikkapa jonnekin baariin, saa varmastikin seuraa suht helposti :)
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jaksaisi pyöriä enää koko iltaa kaupoissa ja kaupungilla, jos jo päivällä on kierrellyt kaupunkia. Vaikken olekaan erityisesti jalkapallofani, menisin otteluun, koska siellä on kuitenkin aivan erilainen tunnelma kuin Suomessa. Ottelu kestää kuitenkin melkoisen kauan + siirtymiset sinne, joten aika monta tuntia saat kuluttaa yksinäsi kaupungilla pyörien. Luultavasti alkamisaikakin on sen verran myöhään, että senkään puolesta ei tuntuisi erityisen mukavalta. Toki kun menee vaikkapa jonnekin baariin, saa varmastikin seuraa suht helposti :)
Minulla ei ole lippua peliin ja olen ollut siellä aikaisemmin, joten ei kovin kiinnosta. Nyt vaan alkoi mietityttää tuo yksin liikkuminen.
Bussilla kätevästi (tai metrolla) cityyn ja kulje Ramblaksen alueella, istu alas nauttimaan ruoasta ja juomasta, katsele ihmisiä.
Täällä kanssa peukut otteluun menemiselle. Olin just lokakuussa....
en ikinä ole Suomesa käynyt liigaottelussa tms mutta menin perheen kanssa.
Siellä oli kaikkia ihmisiä vauvasta vaariin ja mummoon, takanani nuoret miehet täysn selvin päin lauloivat kannustuslauluja, oli tosi hauskan kuuloista.
KAikki toimii sujuvasti, edes kahvilat ei ole ylihinnoiteltu (liput toki on) mutta ehdottomasti kannattaa mennä!
t. N 47
Mihin aikaan aiotte tulla kaupunkiin ja montako tuntia tarkemmin ottaen sinulla on yksinäsi aikaa käytettävänä? Jos tulette jo päivällä kaupunkiin ja ottelu on ilmeisesti vasta illalla - voi kestää puolenyönkin tietämille jos vasta klo 21 tienoilla alkaa - niin uskotko jaksavasi oleilla noin kauan kaupungilla? 10-12 tuntia kaupungilla ilman lepopaikkaa on aika pitkä tovi, vaikka kuinka istuskelisi kuppiloissa.
El Corte Ingles on aika myöhään auki, saattaa olla klo 22 asti, jos tavaratalossa haluat viettää aikaa.
Veikkaan että parkin löytäminen tuolta tulee olemaan vaikeaa niin kuin muualtakin barcasta. Miksi ette mene junalla? Junat ja metrot o synkronoitu niin että sieltä kaukaa jostain kun tuutte voitte vaihtaa junan metroon jolla pääsettr lähele.Montjuicin asema on lähinnä stadionia, siitä ei ole kuin reilu puoli km matkaa muistaakseni. Tosin en ole varma onko tästä apua, jos ootte niin hevonkuusessa ettei junia mene..
En muista oliko iso carrefour sunnuntaisin auki mutta pienemmät ruokakaupat ainakin on. Sinuna jatkaisin keskustaan metrolla sillä välin kun mies pelissä