Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 24v ja tyttöystäväni on 16v. Olemme menossa yhdessä isoäitini syntymäpäiväjuhliin ja mietin että kannattaako

M24
20.02.2016 |

kertoa tuosta ikäerosta? Kyseessä siis isoäitini 90-v synttärit ja siellä on paljon sukua paikalla. Its en ymmärrä miksi ihmiset ovat edelleen vuonna 2016 niin ahdasmielisiä, että luulevat ikäeron voittavan rakkauden..Omassa suvussani näitä tyyppejä tiedän olevan jonkun verranja pelkään heidän tuomitsevan minut.

Oman tilanteeni helpottamiseksi olen ajatellut vain sanoa, että tyttöystäväni on esim. 19 - vuotias. Hän on sen verran hiljainen muutenkin, että minä voin hoitaa puhumisen meidän puolesta eikä kukaan tuskin saisi oikeaa ikää selville.

Mielipiteitä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo on kaunis kaupunki kesäisin.

Vierailija
2/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sanoa, ettei ole kohteliasta udella naisen ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asian ymmärtää, niin nimenomaan 90-vuotias isoäitisi. Ennen vanhaan oli normaalia, että mies saattoi olla kymmenenkin vuotta vanhempi. Paljon normaalimpaa kuin nykyään.

Vierailija
4/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, että olet siinä ja siinä ettei häkki heilahda siitä, että olet sotkeutunut itseäsi 8 vuotta nuorempaan tyttöön (ja nimenomaan tyttöön, et naiseen). Todennäköisesti siellä juhlissa kukaan normaali ihminen ei tajua, miten voit olla tuollainen ääliö, että käytät tytön nuorta ikää hyväksesi. Ja sitten sun ratkaisu tähän on, että pakotat tän tytön valehtelemaan ikänsä. Aivan kuin ihmisillä ei ois silmiä päässä ja keinoa tarkistaa tytön oikeaa ikää. Todella kypsää käytöstä sulta. Aivan selvästi mietit vaan tän sun "tyttöystävän" parasta, eikös juu, vai oliko näin että sulla ei ole kanttia kantaa seurauksia sun omista valinnoista.

Vierailija
5/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lapsen kanssa? Onko hän vielä yläasteella ja sinä jo yliopistosta valmistunut ja työelämässä? Ei ok. Olin minäkin nuori kun menin nykyisen aviomieheni kanssa yhteen. Se herätti aika paljon kysymyksiä, mutta minä olin sentään 21-vuotias. 

Vierailija
6/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin, että olet siinä ja siinä ettei häkki heilahda siitä, että olet sotkeutunut itseäsi 8 vuotta nuorempaan tyttöön (ja nimenomaan tyttöön, et naiseen). Todennäköisesti siellä juhlissa kukaan normaali ihminen ei tajua, miten voit olla tuollainen ääliö, että käytät tytön nuorta ikää hyväksesi. Ja sitten sun ratkaisu tähän on, että pakotat tän tytön valehtelemaan ikänsä. Aivan kuin ihmisillä ei ois silmiä päässä ja keinoa tarkistaa tytön oikeaa ikää. Todella kypsää käytöstä sulta. Aivan selvästi mietit vaan tän sun "tyttöystävän" parasta, eikös juu, vai oliko näin että sulla ei ole kanttia kantaa seurauksia sun omista valinnoista.

Tiedät itsekin ettei häkki heilahda 16 vuotta täyttäneen kanssa seurustelusta.

Vierailija
7/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku asian ymmärtää, niin nimenomaan 90-vuotias isoäitisi. Ennen vanhaan oli normaalia, että mies saattoi olla kymmenenkin vuotta vanhempi. Paljon normaalimpaa kuin nykyään.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että 90v mummoja ei paljon pikkujutut enää vaivaa, sen verran paljon ovat nähneet ettei tuollainen asia ole järkytyksen arvoinen. Juhlat ovat kuitenkin väärä paikka mennä korostamaan ikäeroanne, voit jättää iän kertomatta, jos haluat välttää juhlavieraiden idioottimaisuudet.

Vierailija
8/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, vaikutat itsekin olevan tietoinen siitä, että mikä mättää teidän suhteessanne. Jos ikäero ei teidän tapauksessa todellakaan haittaisi, niin et yrittäisi peitellä sitä. Häpeät siis sisimmissäsi kuitenkin tuota sinun alaikäiseen sekaantumista, koska sitähän se on, vaikkakin laki taitaa ehkä nippanappa tulkita suhteenne lailliseksi. Ainakin, jos tyttö on sitä mieltä, että et painosta häntä tuohon suhteeseen.

Vierailija
9/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi sanoa, ettei ole kohteliasta udella naisen ikää.

Tosin siinä tapauksessa moni varmaan olettaa, että tyttö on alle suojaikärajan, kun kerran on jokin tarve salailla.

Vierailija
10/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että 90v mummoja ei paljon pikkujutut enää vaivaa, sen verran paljon ovat nähneet ettei tuollainen asia ole järkytyksen arvoinen. Juhlat ovat kuitenkin väärä paikka mennä korostamaan ikäeroanne, voit jättää iän kertomatta, jos haluat välttää juhlavieraiden idioottimaisuudet.

Idioottimaisuudet siitä, että miksi aikuinen mies kokee tarvetta seurustella lapsen kanssa? Koska lapsihan 16-vuotias on. Pahimmillaan vielä yläasteella!

Vierailija
11/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttöystäväsi ikää pitäisi kertoa, jos kukaan ei sitä kysy? Ja normaalisti tuollaista ei ensitapaamisella keltään sukulaisten ystäviltä kysellä.

Vierailija
12/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ap sun tyttöystävän vanhemmat, että olette "yhdessä"?

Ja onko tyttö oikeasti 16v, sun jutuista tulee sellainen olo, että taitaa olla joku 13v ja asutte pikkukylässä?

Vierailija
13/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin tulossa sanomaan. Ei siitä ole edes kuin muutama vuosikymmen, kun 24-vuotias naimaton nainen maksoi vanhan piian veroa. Todennäköisesti mummosi pitäisi samanikäistä tyttöystävää liian vanhana sinulle, kun ette naimisissakaan ole.

Vierailija
14/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma trollailee miehenä. Omaperäistä.

Vierailija
15/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin tulossa sanomaan. Ei siitä ole edes kuin muutama vuosikymmen, kun 24-vuotias naimaton nainen maksoi vanhan piian veroa. Todennäköisesti mummosi pitäisi samanikäistä tyttöystävää liian vanhana sinulle, kun ette naimisissakaan ole.

Joo, ja raiskaus avioliitossa oli laillista, joten varmaan mummo kannattaa sitäkin.

Ei vanhuus tarkoita vajaaälyisyyttä, tai menneisyyteen jämähtämistä.

Vierailija
16/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankos ootte ollut yhdessä?

Vierailija
17/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitää tehdä joku numero? Itse aloin 17-vuotiaana seurustelemaan 25-vuotiaan miehen kanssa ja ei meille koskaan tullut mitään kiusallista tilannetta ikäeromme takia. Jotain juoruja liikkui alussa, mutta nekin lähinnä liittyi siihen kuinka mä tulin 'paremmasta perheestä' kuin mieheni. Meiltä ei ikinä oo kysytty ikää, vaikka näytän selkeästi miestä nuoremmalta. Mun joillekin kaukaisemmille sukulaisille tuli yllätyksenä, että kun oltiin seurusteltu melkeen pari vuotta niin mä valmistuin lukiosta samaan aikaan kun mieheni valmistui yliopistosta. Jos suhde on tasapainoinen, niin suurempikaan ikäero ei oikeesti haittaa ja eiköhän ihmiset ymmärrä sen ajan myötä.  Kyllä mä ymmärrän, että ihmiset kritisoi isoja ikäeroja, koska liian usein silloin ollaan parisuhteessa toisen lompakon ja/tai ulkonäön takia. Silloin pitää vaan todistaa ne ennakkoluulot vääriksi.

Vierailija
18/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitää tehdä joku numero? Itse aloin 17-vuotiaana seurustelemaan 25-vuotiaan miehen kanssa ja ei meille koskaan tullut mitään kiusallista tilannetta ikäeromme takia. Jotain juoruja liikkui alussa, mutta nekin lähinnä liittyi siihen kuinka mä tulin 'paremmasta perheestä' kuin mieheni. Meiltä ei ikinä oo kysytty ikää, vaikka näytän selkeästi miestä nuoremmalta. Mun joillekin kaukaisemmille sukulaisille tuli yllätyksenä, että kun oltiin seurusteltu melkeen pari vuotta niin mä valmistuin lukiosta samaan aikaan kun mieheni valmistui yliopistosta. Jos suhde on tasapainoinen, niin suurempikaan ikäero ei oikeesti haittaa ja eiköhän ihmiset ymmärrä sen ajan myötä.  Kyllä mä ymmärrän, että ihmiset kritisoi isoja ikäeroja, koska liian usein silloin ollaan parisuhteessa toisen lompakon ja/tai ulkonäön takia. Silloin pitää vaan todistaa ne ennakkoluulot vääriksi.

Sinulla meni nyt väärin päin. Isoja ikäeroja (varsinkin suhteellisen nuorena) ei kritisoida siksi, että epäiltäisiin että sinä olet poikaystäväsi ulkonäön tai lompakon perässä. Vaan siksi, että herättää kysymyksiä, miksi aikuinen ihminen haluaa olla alaikäisen lapsen kanssa. Pedofiili ei ole oikea sana tähän, koska pedofiilit ovat kiinnostuneet alle murrosikäisistä, mutta efebofilia on aivan oikea sana. Ja voit miettiä miksi siinä on sama pääte kuin pedofiliassa, nekrofiliassa yms. 

Vierailija
19/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla meni nyt väärin päin. Isoja ikäeroja (varsinkin suhteellisen nuorena) ei kritisoida siksi, että epäiltäisiin että sinä olet poikaystäväsi ulkonäön tai lompakon perässä. Vaan siksi, että herättää kysymyksiä, miksi aikuinen ihminen haluaa olla alaikäisen lapsen kanssa. Pedofiili ei ole oikea sana tähän, koska pedofiilit ovat kiinnostuneet alle murrosikäisistä, mutta efebofilia on aivan oikea sana. Ja voit miettiä miksi siinä on sama pääte kuin pedofiliassa, nekrofiliassa yms. 

Mutta "efebofilia" on normaalia. Kaikki miehet ovat efebofiileja. Sen takia koko termi on hyvin kyseenalainen eikä esim. täytä lääketieteellisen diagnoosin merkkejä.

Vierailija
20/35 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMMMMjiesmmmm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta "efebofilia" on normaalia. Kaikki miehet ovat efebofiileja. Sen takia koko termi on hyvin kyseenalainen eikä esim. täytä lääketieteellisen diagnoosin merkkejä.

Mutta iso osa miehistä tajuaa, että vaikka tyttö on sukukypsä ja voi siten kiihottaa, se on kuitenkin vielä lapsi. Lasten tulee antaa kasvaa rauhassa. Useimmat miehet haluavat seurustella ihmisen kanssa, jonka kanssa ovat samalla aaltopituudella. Jos 24-vuotias on samalla aaltopituudella ehkä vielä yläasteella olevan tytön kanssa, ei kaikki ole kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi