Kehtaisitteko mennä kävellen kauppaan?
Jos asuisitte muutamisen kilometrin päässä esim. Prismasta niin voisitteko kävellä kauppan, ostaa kassit täyteen ja kävellä kotia?
Kommentit (50)
Minusta on paljon nolompaa karauttaa autolla pääsisäänkäynnin eteen ja pysäköidä siihen (siinähän ei tietenkään ole parkkipaikkaa). Näinhän mustulaiset tämän tästä tekevät.
Kävellen (kesällä pyörällä) käyn kaupoilla. Matkaa n. 2 kilometriä. Jos on enemmän ostoksia niin saatan tulla bussilla takaisin. Talvella käytän myös joskus isoa muoviahkiota jolla saa kevyesti vedettyä isommankin satsin tavaraa kotiin.
Silloin harvoin kun saan joltain kyydin niin otan hyödyn irti ja hamstraan enemmän mm. kissanruokaa, -hiekkaa ja limua/mehua.
Suurin ostoskuorma jonka olen pyörällä raahannut kotiin painoi päälle 30 kiloa :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta on paljon nolompaa karauttaa autolla pääsisäänkäynnin eteen ja pysäköidä siihen (siinähän ei tietenkään ole parkkipaikkaa). Näinhän mustulaiset tämän tästä tekevät.
Tuo on aivan totta , ja invapaikat viedään surutta. Harva kehtaa viedä invapaikan, ellei sitä tarvi.
Erään Prisman parkkihallissa oli auto, jossa oli hätävilkku päällä, siinä oven edessä, ei ollut hätää, vaan odottivat siinä kaupassa kävijää, moni ihmetteli.
Ehkä mä viitsisin pari kilsaa kävellä. Tai no en, kyllä mulla tulee aina niin paljon ostoksia etten jaksaisi kantaa.
Minulla on kauppaan kuitenkin 7 km, ei kestä henkinen eikä fyysinen kunto käydä kävellen tai pyörällä.
Teen noin lähes joka päivä. (Pakko käydä usein, ei sentään ihan hirveitä määriä jaksa kantaa.)
Kyllä. Mulla ei oo autoa, olen opiskelija. Ja köyhä. En ymmärrä miksi tuollaista pitäisi hävetä ja ketä se kiinnostaa miten ostokseni kuljetan kotiin. Saa myös liikuntaa samalla. Minun kysymykseni sinulle ap on: arvosteletko ihmisiä tuollaisen asian takia ja miksi, vai koetko että sinua arvostellaan tuon takia ja millaisten ihmisten siinä tapauksessa? On aika outo kysymys.
35: Tuo olisi voinut olla just minun kirjoittamani. :)
Toivoisin todella, että kauppa olisi lähempänä, tai ainakin ilman ylämäkeä kotiinpäin tullessa. Tällaista se on Helsingissä. Kauppareissuun menee vähintään tunti.
Toisaalta autolla voisi yrittää hurauttaa ihan sinne kauppaan sisälle asti. Koskaan en ole kaupan liukuovissa nähnyt kieltotarraa, jossa kielletään kaupassa autolla-ajo. Rullaluistimilla ei noihin kauppoihin varmaankaan enää kannata yrittää. Tulee vielä joku vartija noukkimaan kainaloonsa.
Parasta arkiliikuntaa on tehdä kauppaostokset kävellen. Reppu selkään ja menoksi. Autolla kulkevat, röhkivät, vätykset lihovat ja saastuttavat kaiken ilman käyttökelvottomaksi.
Meillä on kyllä auto, mutta sitä voi käyttää fiksummin kuin päivittäisostosten tekemiseen.
Hei, mehän elämme jo tuota vaihetta. Ei täällä kehäkolmesen ulkopuolella toimi joukkoliikenne. Prismaan tai muihinkaan marketteihin ei pääse kuin autolla. Julkisia yhteyksiä ei ole. Tuo on jo todellisuutta. Siitäkään huolimatta en tule muuttamaan sinne pääkaupunkiseudulle. Rauha ja kiireetön elämä on se mikä merkitsee.