Oletko maistanut kiljua, sahtia tai pontikkaa?
Kommentit (21)
Hiivasta kiljua nautittiin olohuoneen lattialta suoraan ämpäristä kahvikupeilla.. Oi niitä aikoja..
Sahtia olen maistanut. Sen jälkeen maha kuin tynnyri ja pröööööööööt prrröööööööööt pieruja.
Kaikkia muita maistellu paitsi sahtia. Hirrrrveetä pskaa.
Sahtia! Kunnon sahti on todella hyvää.
Kiljua olen, myös pontikkaa. Pontikka haisi iholla monta päivää, yäk. Join sitä muistaakseni jonkun minttusotkun kanssa ja totta kai kaameat kännit. Pirtua olen myös juonut terveydenhuollon henkilöstön pippaloissa, salakavala aine.
Juu, kaikenlaisia litkuja. Asun maassa, jossa alkoholi on laitonta, ja kotipanimoiden suosio sen mukainen. Mahahan noista kaikista menee sekaisin ja paata sarkee aamulla ihan mahdottomasti.
Kiljua ja pontikkaa. Kiljua tein itsekin opiskeluaikoina :D Vettä, turpohiihaa ja sitruunaa ja tais olla sokeriakin. :D Hyi helvata! Mutta kyllä se alas meni!
Kaikkia on tullut maistettua, mutta pontikka noista parasta on, kun on hyvin tehty.
Kiljua olen tehnyt ja juonut joskus teininä. Pahaa mutta meni päähän. Pontikkaa olen juonut useita kertoja, ihan ok kun osasivat tehdä. Sahtia olen maistanut kahdesti. Välittömästi tuli oksennus molemmilla kerroilla. En ymmärrä miten jotkut pystyy juomaan sitä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppu sahti!
Ehtaa tavaraa!
Kaikkia juu. Parasta oli langon koivunmahlasta tekemä pontikka. Sillä oli kunnon tislausvehkeet, jossa hiilisuodattimet. Oli muuten Bacardin makuista pontikkaa. Ventovieraan kotipolttoista en uskaltaisi juoda, mutta lanko oli todella huolellinen.
Sahdista en kauheasti perusta, koska en tykkää juurikaan oluestakaan. Kiljua maistoin joskus hurjana opiskeluaikana, en suosittele kenellekään... Saa aika hiton huonon olon seuraavaksi päiväksi, epäpuhtauksien takia vatsa menee ruikulle ja pää järkyttävän kipeäksi pienemmästäkin määrästä. Eli ei tule känniinkään, mutta olo on kamala...
Pontikkaan liittyy oikeasti riskejä. Jos pontikankeittäjä on osaamaton ja ahne eikä heitä alkutisleitä tarpeeksi pois niin pontikkaan voi jäädä liikaa metanolia. Sitä kun käymisessä aina syntyy ja se tislautuu tehokkaammin kuin etyylialkoholi. Metanolijäämät aiheuttavat myrkytyksen ja voivat tuoda sokeuden tai kuoleman eli ns. myrkkyviinaa.
Kaikkia maistettu ja pontikka ehdottomasti parasta.
Sokeri on niin halpaa, että tekee mieli kiljua!
Pahoja juomia kaikki mutta edullisia pöntönsekoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia on tullut juotua, sahti parasta.
Kiljusta tulee riipaiseva ripuli, sahti saa naiset puhumaan rivo julkisillakin paikoilla ja oksennus lentää kun pontikkaa juo. Siinäpä tuo kokemus tiivistettynä.
Maistanut olen. Juomaan ei noista pysty kuin sahtia.